Reply on: csepka_3 #180076:
"Toto, čo tu dnes jazdí, by ešte niekoľko rokov dozadu nikdy nedostalo papiere" - A nie je to len silný spomienkový optimizmus? Lebo dokumenty tvrdia opak, zvykol sa podržať chrbát aj lemplom. (Existujú socíkovské rozsudky dokumentujúce, že keď profivodič s prepadnutou zdravotkou alebo rovno pod vplyvom alkoholu spôsobil nehodu, tak DP/ČSAD sa prihovárali za nevzatie papierov, lebo mali beztak podstav.)
Ecomat
- a prečo by si nemohol ? v takej Budapešti v prípade väčších meškaní upravujú interval+odchody+obehy operatívne a posielajú to vodičom priamo do palubakov (tým predídu napríklad tomu čo sa stáva v BA že 20 minút nič nechodí a potom dôjdu tri 98 po sebe).. a keď špička skončí tak vodiči dostanú riadnu prestávku (45-60 min) a vrátia sa na svoje odchody ..
podobne sa to rieši na 91 z Čunova, vodič síce príde o pauzu ale potom mu ju dispečing vráti a väčšinou štedro - "pomohli ste nám, tak si oddýchnite" ..
za mňa je to rozhodne šikovný ťah a celkovo by sa DPB nemal báť viac zasahovať operatívne do obehu vozov (vodičov) keď treba, nemusel by mať potom ZV postavené na každom rohu .. keď operatívne poposúvaš poradia, získaš čas aby si v klude zohnal odniekial ZV na spoj čo ti vypadol ..