Reply on: si #181630:
Hej, ale spomínalo sa, že Tatran mal po ceste ešte nejakú infill balízu, takže - odhliadnuc od možného zásahu rušňovodiča - asi začal brzdiť ešte skôr než sa dostal k odjazdovému návestidlu.Moja prvotná otázka smerovala totižto presne k tomu, že či by ETCS L1 tej nehode naozaj dokázalo zabrániť. Vychádzal som z mylného predpokladu, že ten REX by v momente odjazdu od nástupišta ani s ETCS nevidel/nevedel, že nemá voľno. Úvaha ďalej potom bola, že keď by to "zistil" až po prejazde balízou pred odchodovým návestidlom, a to by zaktivovalo núdzovú brzdu, či by ešte stihol zabrzdiť skôr než by tomu Tatranu vošiel do dráhy. A ak nie, či by to vo výsledku nebolo s horšími následkami ako teraz, keď aspoň mohol skúsiť upaľovať čo najďalej a najrýchlejšie to ešte šlo, kdežto takto by tam ostal stáť a Tatran by ho nabral v asi ešte väčšej rýchlosti a možno ani nie priamo.
3pa3ck3