Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #181633:
A čo ti pomôže návestný opakovač v kabíne keď trať je bez prenosu návestných znakov pre MIREL?
Reply on: Ike #181633:
Je tam iba ETCS, takže pokiaľ HKV nemá mobilnú časť, v kabine rušnovodičovi návesť nezobrazuje
Reply on: Solider #181636:
Takže ani návestidlo nemá v kabíne teda..
Reply on: Ike #181633:
No práveže nemá.
Aktuálne asi nejaký problém na linke 64 - podľa tabule vypadli dva spoje po sebe od Valašskej smer Jela Číčová.
Reply on: Ike #181633:
Aj ten motorový dunihlav?
Reply on: david11 #181632:
Hlavne má návestidlo aj v kabíne.
Si pozrite cabview trate 120 na YT. Ak by sa poriadne pozeral rušnovodič Rexu na návestidlá pri rozbehu musel zbadať, že nemá voľnú cestu. Je to dosť ďaleko od stanice. Inak ak ide vlak z boku na hlavnú trať svieti súčasne zelená a žltá ak sa nemýlim. Sólo zelená, iba priamy smer svieti. Čiže aj to mu malo trknúť, že to nie je jeho návestidlo.
Reply on: ceres #181627:
Zmena návestného znaku môže nastať, ale ak je úmyselná, tak by mu najskôr dispečer zavolal, že to zmenili na Stoj.
Reply on: ceres #181627:
predpokladam ze aj v tomto pripade prave prechodivsiemu vlaku sa zmenila navest skokovo a neplanovane z volna na stoj po prerezani vyhybky a obsadeni odchodoveho useku vlakom iducim proti navesti stoj....
inac aspon v simulatore ak "dispecer" niekde zmenil volno na stoj tak nebolo mozne hned postavit koliznu vlakovu cestu....

upravovač fotiek

Reply on: 3pa3ck3 #181625:
Furt lepšie ako čelná zrážka a aj tak zosypané vagóny v strmom svahu.

Navyše ETCS nezabráni tomu, že lokomotíva alebo súprava v režime posunu prejde návesť stoj a rozreže výhybku. Stačí napr. indispozícia fíru v najhorší možný moment a odvrat by bol potom poslednou poistkou, ktorá zabráni vjazdu pred rútiaci sa vlak.
Reply on: 3pa3ck3 #181625:
nie je, ale stale to je "mensie" zlo ako aby narazil do protiiduceho vlaku....
(pri tomto som si spomenul na incident na kysackej spojke, kde sa (parna) masina sla po prejdeni navesti okupat do hornadu...)
Reply on: Solider #181622:
Vďaka za odpoveď obom. Zle som sa vyjadril, tým "pri ETCS L1 nič také ako prenos kódu do rušňa nie je" som myslel to, že sa to nedeje kontinuálne, ale len bodovo. (Ak teda vylúčim rádiový infill alebom slučky, čo, predpokladám, nikde u nás použité nie je.) Ale už som si neuvedomil, že dunihlav by si tú informáciu o "stoj" na odchode už priviezol na nástupište so sebou.
Tejto nehody sa to netýka, ale, hypoteticky, mohol by nastať prípad, keď by mal pri príchode postavené na "voľno" na odchode, a zmenilo by sa to počas jeho pobytu v stanici? Alebo je to prakticky vylúčené?
Reply on: ceres #181606:
Medzi Jurom a Žilinou. Madzi Žilinou a Čadcou farbičkovač je.
Reply on: upravovač fotiek #181624:
Ani odvrat nie je všeliek - napríklad pri Jablonove by nebolo jednoduché navrhnúť ho tak, aby nebrzdiaci vlak nenarazil do skaly a nezosypal sa do cesty protiidúcemu vlaku

upravovač fotiek

Žiadne balízy ani ETCS by neboli potrebné keby tam bola odvratná výhybka. Rakušáci pred pár rokmi modernizovali Marchegger Ostbahn. Pôvodne jednokoľajná neelektrifikovaná trať s úrovňovými priecestiami je dnes dvojkoľajná, elektrifikovaná a s mimoúrovňovými krízeniami s cestami. Lenže stanice sú vybavené aj odvratnými výhybkami. Lebo ETCS nezastaví splašený vagón. Hoci je pravdepodobnosť takej udalosti extrémne nízka. Pre porovnanie hlavný ťah na Slovensku, jedna z najlepších a najbezpečnejších tratí, odvratné výhybky nemá. Mimochodom, absencia odvratnej výhybky bola aj jedným z dôvodov tej hrôzostrašnej nehody pred mesiacom. Iba zázrakom neboli smrťáky tam ani včera.
Reply on: ceres #181617:
Ak by dunihlav ETCS, mal pravdepodobne by mal už načítanú predošlú balízu, ktorá by mu hovorila na odchode zo stanice, že má stoj. Takže už pri nástupišti by krivka ETCS nedovolila ísť rýchlejšie ako rýchlosť, ktorou by dokázal zastaviť pred návestidlom.

Preto napríklad na koridorových staniciach vidieť, že vlakom stavajú odchodové cesty už pred príchodom, aby ich ETCS krivka nebrzdila, kým načítajú ďalšiu balízu.
Reply on: ceres #181617:
Pri ETCS L1 samozrejme je prenos kódu na rušeň a práve to by zabránilo zrážke. Nepustilo by ho to vysokou rýchlosťou k balíze a ani potom ďalej za návestidlo, kde by ho okamžite zastavilo. On by si totiž už na vjazde do Pezinka načítal cez balízy Stoj na ďalšom návestidle. A teda kým by neprešiel ďalšou balízou pred odchodovým návestidlom, stále by to mobilná jednotka registrovala ako Stoj. Jeho tam mal predchodiť Ex, takže určite REX nemal postavené na Voľno.
#6903 už 4.,či 5.ty deň vypadol počas služby…neviete čo sa s ním deje ?
Reply on: ceres #181617:
Závisí aké ETCS by tam bolo. Pri L1 platí cca to čo píšeš (aj keď infill tam je, ale neviem či aj na tejto koľaji a ak áno, kde). Pri L2 by to malo vlak zastaviť alebo sa minimálne správať tak že rušňovodič by bol upozornený že možno robí chybu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.