DPB: Linka 29: obojsmerne prerušená premávka na Devínskej ceste. V smere jazdy na Malú scénu premáva za zastávkou Hrad Devín (A) premáva cez Eisnerovu, Vápenku, Dúbravku, Karlovu Ves a od zastávky Botanická záhrada (C) po svojej trase. V smere jazdy na Opletalovu, VW5 premáva za zastávkou Botanická záhrada (D) cez Karlovu Ves, Dúbravku, Dev. N. Ves a od zastávky Pri Sandbergu (D)po svojej trase. Kyvadlová doprava X29: premáva obojsmerne v úseku Riviéra - Dolné koruny.
Je tam 10 minút zadara na odletoch, ne príletoch nie je nič. BA2301 to napísal jasne. Aj na tých odletoch som už dvakrát platil, pretože kolóna pri výjazdovej závore mi predĺžila pobyt nad 10 minút.
Vo Viedni som nikdy nič neplatil za krátke vyloženie alebo naloženie. Tak mám asi zázračnú ŠPZ. Je tam jednoducho zadara 10-15 min. V Bratislave podobne. Ak niekoho čakám a mešká čo vidím na fly radare počkám ho v neďalekom mekáči na káve. Žiaden problém.
U nás na stanici by tiež vedeli dať rampu na to krátkodobé parkovanie. Ak tam niekto ostane stáť vrátane taxi tak si to zaplatí. 5 min.by malo stačiť grátis na ten mini parking. No a piatky, nedele tam dať hliadku MP. Teraz vedia ráno byť dvaja na Garde pri svetelne riadenom prechode pre chodcov od tej nehody študenta tak by sa hádam našli aj na organizovanie IAD na stanici v cestovnej špičke.
Bratislava nie je Viedeň ani New York a ani Amsterdam. A nikdy nebude. Hlavná stanica a každá iná železničná stanica má byť dopravne dostupná IAD a to tak, aby bolo možné prísť a vyložiť cestujúceho alebo cestujúceho naložiť K+R (Kiss&Ride). Na vymáhanie práva tam stačí dať mestskú políciu a/alebo kamery. A pokiaľ je na to priestor, tak by pri každej stanici malo byť strážené platené dlhodobé parkovanie. Nechápem túto logiku šikanovia ľudí nezmyselnými obmedzenia a úmyselným škodením. Tento absurdný ľavicový aktivizmus skončí ako vždy, veď to už vidíme v iných štátoch, kde sa aktivizmus a "zlepšovanie verejného priestoru" odtrhol z reťaze.
Vo Viedni na letisku na príletoch nie je nič grátis, platí sa od prvej sekundy, minimálne 5 EUR. Už je to niekoľko rokov zmenené. Grátis čas je na odletoch, asi 10 min (za deň na jednu ŠPZ), čo stačí na prejazd a vyloženie cestujúcich s kuframi. Priestory okolo hlavnej stanice sú vzácne, lebo ich je málo, tak sa za ne dá pýtať veľa. A ak má niekto individuálny odvoz, môže počkať, kým príde, nemusí to byť naopak. Skrátka musíme sa vzdať logiky, že všade sa musí dať zaparkovať a nadlho.
Mimochodom, na Manhattane (NYC) takmer nestretnete individuálne autá. Parkovanie je tam predražené a stále ubúda, ľudia sa naučili cestovať verejnou dopravou alebo taxíkmi (žltými, zelenými (len smerom na Manhattan, nie naopak), čiernymi (len na objednávku - telefón, app, ...)). Grand Central Terminal (to je nádherná stanica) nemá parkovisko. Penn Station myslím, že tiež nemá parkovisko.
IAD treba vyhodiť inde (Pražská), pred stanicou z toho bude stále bordel. A na potreby MHD pred stanicou treba pozerať s perspektívou do budúcna, nie podľa súčasnej prevádzky a aj tak už nevyhovujúceho priestoru.
Podľa katastra je vlastníkom parcely 23096/1 Hlavné mesto SR Bratislava - to je prakticky od Šancovej po staničnú budovu. Parcely na Pražskej 21251/1, 21251/2 a 21253, kde by niekde mohlo vzniknúť parkovisko pre IAD a Taxi (teda nie 21253, to je pamiatka) vlastní Slovenská Republika. A takisto parcely pod staničnou budovou, tesne pred budovou, pod koľajiskami vlastní Slovenská Republika. Takže problém so súkromníkmi tam nie je.
Autobusy #3304 a 3305 boli koncom leta 2025 darované mestskej časti Ružinov, ktorá ich poskytla ako humanitárnu pomoc Územnému spoločenstvu mesta Cherson.
Len tým dosť skomplikuješ križovatku Šancová/Štefanovičova/Námestie Franza Liszta, lebo budeš potrebovať 4., možno aj 5. fázu signálneho plánu.
V súčasnosti má tá križovatka 3 fázy:
1. šancová rovno+vpravo, chodci cez cestu od stanice okrem smeru od Račka, električkovú trať, Žabotovu a Štefanovičovu.
2. od SAV na stanicu+električky+ chodci cez šancovú a vetvu od Račka na stanicu+výjazd zo Žabotovej
3. Od stanice
Po novom aj keby električka išla po východnom okraji súčasnej cesty ku hlavnému vchodu na hlavnú stanicu, budeš potrebovať fázu, keď sa bude dať odbočiť od SAV na súčasné električkové obratisko a inú fázu, keď sa bude dať vyjsť od súčasného električkového obratiska. Plus budeš musieť mať dva odbočovacie pruhy od SAV na stanicu-jeden pre MHD a zásobovanie prevádzok na stanici a druhý pre zvyšnú dopravu. Rovnako tak budeš potrebovať dva semafory pre odbočenie od SAV na stanicu, čo bude miesta neznalých vodičov dosť mýliť.
Stačilo by, keby polícia dôsledne pokutovala blokovanie bus pruhu taxíkmi a autami. A zabránila by zablokovaniu VHD autami čakajúcimi na uvoľnenie parkoviska. Dtto Kramáre.
BA2301
Mimochodom, na Manhattane (NYC) takmer nestretnete individuálne autá. Parkovanie je tam predražené a stále ubúda, ľudia sa naučili cestovať verejnou dopravou alebo taxíkmi (žltými, zelenými (len smerom na Manhattan, nie naopak), čiernymi (len na objednávku - telefón, app, ...)). Grand Central Terminal (to je nádherná stanica) nemá parkovisko. Penn Station myslím, že tiež nemá parkovisko.