Reply on: andy27 #181333:
Tvrdil som niečo iné. Hlavná stanica by bola dostupná z Pražskej, v tom nie je žiaden problém. A cena za ten dostup musí zodpovedať ponuke a dopytu - to znamená odradiť každého, kto by tam chcel parkovať a nie vyložiť alebo naložiť cestujúceho. To znamená, že musí byť vysoká. To nie je škodenie ani ľavicový aktivizmus, to sú trhové zákony a trhovo sa musí správať aj štát a mesto. Prežitkom socializmu je myslieť si, že to čo je verejné musí byť lacné a dotované - IAD teda určite dotovaná nemá byť.Čo ma s tým spoločné, že Bratislava nie je Viedeň, New York ani Amsterdam? Bratislava je malá, jej hlavná stanica je stiesnená a potrebuje vyriešiť dostup tak, aby IAD neblokovala MHD ako je to dnes. Priestor na strážené dlhodobé parkovanie na Hlavnej stanici jednoducho nie je, v tejto diskusii sa riešilo to, že tam nie je priestor ani pre MHD.
A pokiaľ chceme skutočné a perspektívne riešenie, tak na to mestskí drábi a video hra nestačia, na to sa musíme zmieriť s tým, že počas 5 rokov sa na stanicu bude chodiť pešo od SAV alebo z Pražskej a vybudujú sa podzemné priestory, ktoré zahrnú aj parkoviská pre IAD a taxi, konečnú časti liniek MHD aj nové odbavovacie priestory pre cestujúcich - pod terajším skleníkom, námestím a obratiskom električiek.
Nie je ďaleko čas, keď na železničných staniciach budeme potrebovať kontroly ako na letiskách a na to skleník nestačí, tak by sme vybavili niekoľko vecí jednou ranou.
Je tam jednoducho zadara 10-15 min. V Bratislave podobne. Ak niekoho čakám a mešká čo vidím na fly radare počkám ho v neďalekom mekáči na káve. Žiaden problém.
S499.1023