Nikto nepovie ani či bude prerušenie dopravy 30 alebo 480 minút. Pritom by sa mal dať odhad stanoviť ihneď podľa typu nehody, či sa jedná o osobu v koľajisku, strom, či cestné vozidlo na trati, alebo vozne krížom cez trať, (ne/)poškodená trať...
Lebo to nebolo nikomu komunikovane, bola to len proaktivita vlakveducej Povazanu.
Najtypickejsie je preto to, ze sa caka, a vlakveduci nepovedia ani slovo.
DOTKNUTÝ ÚSEK : Bratislava/Rača - Svätý Jur
DÔVOD OBMEDZENIA : nehodová udalosť
PREDPOKLADANÉ MEŠKANIE : ###
ĎALŠIE INFO : stret vlaku Pn 59016 s osobou v koľajisku
Tak ja by som očakával, že v záujme oboch dopravcov je, aby to na seba nadväzovalo, ale pre oboch je diskomfort urobiť výnimku. ZSSK by muselo vyosiť ten vlak voči časovému oknu, ktoré má každú hodinu alokované po celej trase od Košíc, a to by mohlo ovplyvniť aj obiehania/krížovania iných vlakov. DPB by musel posunúť nočák o 6–7 minút, a to zrejme znamená posunúť aj odjazd o hodinu o 3–4 minúty a možno aj ďalší potom. Neviem, za koľko sa dá vyjazdiť najdlhšie koliečko.
Čakal by som ale, že si k tomu DPB a ZSSK sadnú a prídu k nejakému kompromisu. Napríklad ten Tatran po Žilinu môže ísť v takte, aby na východe boli zachované preklady, a následne so zrýchlenou jazdnou dobou do Bratislavy, keďže, ako som písal v minulom príspevku, vlak, čo išiel hodinu po ňom, od Žiliny stiahol 9 minút. Čiže príchod 23:25 je podľa mňa vyjazditeľný.
DPB by mohol tiež vyjsť v ústrety a povedať, že dobre, keď to bude 5 minút meškať a príde 23:30, tak počkáme s rozjazdom 3 minúty – to nejako zásadne neovplyvní ďalšie rozjazdy a urovná sa to.
No lenže po 23:00 už žiadny OS/REX pred ním z Trnavy nejde, čiže je tam nižšia vyťaženosť a dá sa ísť 160 km/h. Lenže keď chrono na železnici funguje spôsobom „ctrl+c – ctrl+v“, tak je to celodenne rovnako... Jediná výnimka bol ten zrušený Tatran, ktorý išiel hodinu po ňom, a práve preto, že bola prázdnejšia trať, mal príchod do BA 0:24 (zo Žiliny, pokiaľ viem, odchádzal ešte v takte, čiže stiahol 9 minút voči ostatným). Rovnako by sa mohla posunúť chrono tohto teraz už posledného a myslím, že v pohode by sa stíhal príchod pred nočákmi. Hrana tiež nehrá žiadnu rolu, keďže 23:27 už žiadny nepárny Tatran nejde.
A keď mohol byť posunutý takt na tom zrušenom spoji, čo jazdil po ňom, nevidím dôvod, prečo by nemohol byť aj pri tomto. Podobne to funguje u nás v MHD-čke. Pozri si napríklad linku 20 z Opletalovej cez víkend. Ráno a večer odchádza o minútu neskôr, keďže má o minútu kratšiu jazdnú dobu.
Tak dnrs to bolo naozaj zasekane poobede a k veceru.. a to nesnezilo..
Je to smutny predobraz co bude ked bude nahodou snezit/trosku popraskubieleho a obdobie predvianocne..
4/x 7785+86 - vodic musel v druhom vozni zrejme dvere postuchnut, lebo inak by sa nepohol, stale by da otvarali a zatvarali..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Kubo03