Reply on: Sommelier #60781:
1. "logickýn dovodom su prijmy DPB"
- ako S499.. píše - preplňovanie MHD prímestskými cestujúcimi by znamenalo možno ešte väčšiu stratu pre DPB (lebo by bolo treba navýšiť kapacitu ?), alebo odliv cestujúcich do áut.
2. "Zopakujem sa, nech skusia vsetci zaparkovat..."
- podľa mňa takýmto teroristickým prístupom sa dopravná politika nerobí.
3. NDS - "niekto zajtra zlozí na stol 100 miliard"
- nepotrebujem 100 miliárd, ja píšem o NDS ako električke so súčasnými radiálami, ktorá by bola v rámci možností preferovaná. Veľmi dobre si uvedomujem na čo máme, nemal som na mysli metro!
4. "Ja viem, že socialisti idu ovladnut Europu,"
- nenadávaj mi, ja mám práveže opačné zmýšľanie.
Keď už píšeš o Pezinku, tak pri existencii IDS by z juhovýchodného podhoria M. Karpát by ani veľmi smradobusy chodiť nemuseli, tam by sa dali pekne nahradiť železnicou. Ľudia z Modry a pod. by v termináli v Pezinku naskočili na vlak s 15 - 20min. intervalom a hotovo, a to sa dá realizovať v podstate hneď len treba sa v dikusnom klube BID dohodnúť.
S499.1023
Ak necháme cestujúcich prichádzajúcich zvonka prestupovať v okrajových častiach Bratislavy, dôjde k tomuto:
1) Časť cestujúcich sa na takúto buzeráciu vykašle, oživí Š 120 LPG a začne nám týmto šrotom zlepšovať životné prostredie. O TO NEMÁME ZÁUJEM.
2) Časť cestujcich si zakúpi električenky a potreba dotácie do MHD opätovne vzrastie. NA TO NEMÁME,
3) Časť cestujúcich, ktorí si aj zaplatia plné cestovné, preplňpvaním MHD spôsobí odliv vnútromestských cestujúcich z MHD, pokiaľ nebudú adekvátne navýšené kapacity - viď bod 1 - NA TO NEMÁME.
A malá oprava ekonomickej teórie - najlukratívnejším zákazníkom pre DP je zákazník na čo najkratší úsek. Cestovné lístky na dlhšiu dobu sú ZVÝHODNENÉ ako akási odmena zákazníkovi za vernosť.