Reply on: aquila #55961:
Argument komunistickych pohlavarov, ktorym obhajovali zburanie podhradia bol, ze sa jedna o zanedbane uzemie, plne kriminality a jeho asanaciou sa priestor pozdvihne. Ty chces s takym istym nazorom burat umelku. Skutocne si myslis, ze mozme burat architektutu 20 storocia? Ze tu netreba zachovat?Re #55972 SZKV: Mala by to stavat sukromna firma, takze je vacsia pravdepodobnost ze sa to podari. Aj ked ta ista fa stava na Hodzku a nejako im to prilis dlho trva. Je tam sice komplikovana prelozka inzinierksch sieti lebo chcu stavat podzemne garaze (no vlastne musia), ale aj tak. Uvidime. Ak sa zacne stavat, tak to dopadne dobre, lebo cokolvek podobne navrhu bude lepsie ako sucasny stav. Velkou zmenou by mala prejst aj ASMN. nastupistia pojdu pod zem hore budu pasaz, administrativa,...
Re #55974 yale: Nie nie som pretazeny. Maximalna dosiahnuta rychlost v Ruzinove je nejakych 110 km/hod.
To ze je pre mesto metro agresivne ti povie hociktory architekt. Ja som len reagoval na to, ze je metro mestotvorne. Nie, nie je a ani nemoze byt. Nie je integralnou sucastou povrchu mesta a tak ho ani netvori. Ak ano, tak potom su mestotvornymi aj kanalizacia, plynovod, vodovov a elektricke kable.
S tym, ze mnozstvo ludi byva v BA ale trvaly pobyt maju v hornej dolnej je fakt. Mozno by mesto malo spravit nejaku akciu a za prihlasenie sa na trvaly pobyt dat nejakych tych 1000 - 2000 Sk, tak ako to spravila Plzen. Dnes ma BA prijem na obyvatela z dane fyzickych osob nejakych 3800 korun. Boli by teda uz tento rok ziskovy.
yale
Zásadný rozdiel medzi električkou z Petržalky, ktorá povrchovo prechádza centrom a ľahkým metrom (DLR, VAL), ktoré ho prekoná podzemnou trasou, je, že metro rýchlo prejde aj centrom - teda bude aj ďaleko atraktívnejšie a v Petržalke bude možné k staniciam navážať cestujúcich aj z väčšej vzdialenosti - aj tak ušetria čas. Obmedzí sa tým význam sekundárnej radiály Panónska, cestujúci z južnejšej oblasti Petržalky nebudú chodiť napr. na 93ku, ale po priečke sa dopravia k najbližšej stanici metra. V trase B navyše budú dopravné požiadavky aj v iných úsekoch, napríklad Hlavná stanica - Trnavské Mýto (až Ružinov), Hlavná stanica - centrum.
Preto trvám na tom, že ten úsek v centre je rovnako dôležitý, ako petržalská radiála. Ak si pozriem mapu tratí z roku 1957, je zaujímavé že vtedy električka chodila aj do Petržalky, aj cez centrum na stanicu v priamej trase. Samozrejme, dopravné nároky boli vtedy úplne iné (neexistovala značná časť dnešného mesta), ale podľa tej mapky je zrejmé, že električka bola vtedajším nosným systémom, ktorú dopĺňali autobusy a trolejbusy.
Stojí za to si to pozrieť.
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=obr_ine/mapy&no=0&id=27302aeef7f5f9f11f2130212d