Reply on: AAA #55945:
A čo sa týka tých súprav, áno môže byť aj systém 1 vlak sa rovná 3 vagóny. Ale kvoli tomu staviame tie tunely??A ty to chces nechat tak tebe sa dnes nezda ze by centrum bolo prepchate?Pozri sa okolo seba a urcite si si vsimol kolko sa stavia vyskovych budou ako keby sa pretrhlo vrece.Si musis uvedomit,ze nikto z magistratu nemysli aj na to ze ked da povolenie na vystavbu ze to skomplikuje aj ine veci.Napr.velke mnozstvo ludi na jednej kope.Takze neviem ked nie tie tunely tak potom uz asi nic.A este nieco nevrav mi,ze napriklad po dobudovani zony Pribinova by zvladala elektricka taky napor aky tam bude(beriem do uvahy,ze by tadial chodila ele.)a mozem ti napisat dalsie taketo stvrte napr.oproti zony Pribinova na petrzalskej strane ma byt stvrt kde by malo pracovat a byvat okolo 25000 ludi neviem sice v akom pomere ale nachadzat sa tam budu to si tiez neviem predstavit ako sa to bude riesit v doprave.No ale nato asi nas drahy madistrat nemyslel.
A co sa tyka tych voznov.Preco mas urcenu nejaku kôtu?Ved existuju rozne kombinacie napriklad metro nemusi zachadzat az na konecnu takze vyriesime aj intervali.dalsia vec keby bolo aj 3 vgonove a co je natom?To keby mam porovnat metro v Parizi tak by som povedal ze naco sa stavalo metro v Prahe.Neviem ci si bol niekedy v Parizi ale tam maju trochu dlhsie vlaky v Prahe a o dost.Taktiez Londyn neporovnatelne dlhsie vagony.Ja si myslim ze vlaky je to najmensie nastelovat na obsluhu.Najhlavnejsie je aby im nic nevadilo v ceste a aby rychlo a pohodlne prepravili obyvatelov Bratislavy.
?
Ámos
Re #55940 81-71: A predsalen.
V com je preboha metro mestotvornejsie? V tom ze popiera akukolvek ulicnu zastavbu a v podstate agresivne neguje linie a cele mesto pretina?
Elektricka dokaze jazdit rovnako rychlo ako metro. Vies o tom, ze maximalka je na Ruzinovskej trati nejaky 110 km/hod. Neexistuje rozdiel v tom ako rychlo vozidlo prejde nejaku trasu ak - jazdi po plne segregovanej trati a maximalna rychlost je zhodna. Ci je to vlak metra alebo elektricka ak budu na segregovanej trati s maximalkou 80km/hod prejdu za ten isty cas. Alebo chces tvrdit, ze ak pôjde lamborginy na dialnici 130 tak bude rychlejsia ako Skoda 120 ktora pojde 130?
Tie miesta sa nevzmohli kvoli existencii trasy metra ale kvoli existencii rychleho dopravneho systemu. Ak to bude elektricka a ludia pre jej rychlost, spolahlivost,.. sa nou budu vozit, tak bude mat rovnaky efekt. Investora nazaujima nazov metro.
A s Brnom sa sialene mylis. Od kolegov s Brna viem, ze okrem obyvatelov je v Brne pritomynch 60 tis studentov. Som si isty, ze v Brne sa denne pohybuje minimalne 150. tis. mimobrnenskych. To mi skutocne chces nakecat, ze 100.000 obyvatelov je ta hranica pre ktoru Brnu staci elektricka a Bratislava potrebuje metro? To by ti nezhltlo ani male dieta.
Sucasny potencial mesta Bratislava je taky, ze rocne jej ubudne 5 tis. stalych obyvatelov. Preco? Odchadzaju byvat na vidiek, respektive rozhodli sa natrvalo usadit v zahranici. Prazdne byty po nich, tak nestihaju zaplnat ani vychodniari. Ano, som si isty ze sa to otoci, ale aj tie najoptimistickejsie odhady sociologov hovoria o Bratislave v roku 2030 ako o meste, ktore oslavuje svojich prvych 500.000 obyvatelov. A to su tie optimisticke, lebo v skutocnosti vymierame. Statistiky drzia cigani, no oni rodia 500 km odtialto.
Re #55930 aquila:
"keby nebolo mesto hlupe, tak si dajme tomu urobi mostovy variant a tlaci na ZSR ze im vyda povolenie ale pod podmienkou zastavok nivy a petrzalka centrum" S tym sa da suhlasit. Nie je dovod na to brzdit tuto snahu ZSR ak sa oni nesnazia blokovat mesto, respektive koridor v centre (myslim ten podzemny)