Reply on: chodec #225170:
https://www.bmvit.gv.at/verkehr/eisenbahn/verfahren/stadlau_staatsgrenze/index.htmlInformácia o 200 km/h je nová z novembra minulého roku. Keďže trať je priamka, zvýšenie Vmax znamená len minimálne navýšenie nákladov. Vmax = 200 km/h sa plánuje na úseku Aspern Nord - Marchegg. To sú informácie z prvej ruky. Tvoj príspevok so 6 odsekmi s tým nie je v žiadnej kontradikcii.
Čo Rakúšania plánujú s juhom neviem, ale veľké plány majú s Marcheggom.
chodec
Okrem toho ak nevieš Rakušania preferujú spojenie na Slovensko cez Kittsee.
V januári 2017 totož Ministerstvo ŽP SR informovalo, že sa v rámci povinného cezhraničného posudzovania EIA prerokováva strategický dokument „Plánovaná prioritná železničná trať Viedeň – Rakúska hranica“ v ktorom sa hovorí o vyhlásení železničnej dráhy „Viedeň - Flughafen Wien (letisko Viedeň) - Bruck / Leitha - štátna hranica pri obci Nickelsdorf“ za vysokovýkonnú trasu.
Tento dokument na základe dohody medzi príslušnými ministerstvami Rakúska a Slovenska predstavuje železničné prepojenie „južne od Dunaja cez Kittsee prioritné prepojenie pre regionálnu a nákladnú dopravu, ktorej ale z dlhodobého hľadiska prináleží dodatočná funkcia rýchleho spojenia medzi Viedňou, Flughafen Wien (letiskom Viedeň) a Bratislavou“. Táto stavba vyplýva zo skutočnosti, že Flughafen Wien (Letisko Viedeň) predstavuje podľa čl. 41 ods. 3 Nariadenia (EÚ) č. 1315/2013 hlavné letisko v TEN-T. S tým je spojená povinnosť do roku 2050 spojiť Flughafen Wien (letisko Viedeň) – ako aj všetky takzvané hlavné letiská – so železničnými a cestnými infraštruktúrami TEN-T.
Pre navrhovanú zmenu siete z toho vyplýva konkrétny cieľ a to vytvoriť výkonnú os osobnej diaľkovej dopravy na relácii Wien Hbf (Viedeň hl. st.) - Flughafen Wien (letisko Viedeň) - Győr - Budapešť a funkčné pripojenie Viedeň - Flughafen Wien (letisko Viedeň) - Bratislava.
Tak čo na to povedia chlapci od Jaspersu, čo s tým naložia Kubáčkovci na ministerstve dopravy a odborníci na IMHD, to som zvedavý