Štúdia na modernizáciu rakúskeho úseku je známa už niekoľko rokov keďže slovenské ministerstvo ŽP ju posudzovalo. Realizácia je však v nedohľadne, tak ako je v nedohľadne elektrifikácia súčasného jednokoľajného úseku Devínska Nová Ves - Marchegg št. hranica. A elektrifikácia sa dá ťažko dokončiť a uviesť do prevádzky keď je nutné doriešiť povolenie a realizáciu dvoch samostatných stavieb umiestnených na území dvoch štátov, kde územné rozhodnutia a stavebné povolenia budú vydávať samostatné organizácie dvoch štátov , pričom technické riešenie styku dvoch trakčných sústav zasahuje vždy aj na územie druhého štátu. Takže treba doriešiť legislatívne aj kompetencie stavebných úradov. Okrem toho slávny JASPERS zrušil Projekt TEN-T takže financovanie elektrifikácie slovenského úseku je v nedohľadne. Skrátka peňeži net a Arpád má problémy s riešením obchvatov miest na južnom ťahu. A zdvojkoľajnenie slovenského úseku ani nedovidíš.
Biela Noc je podľa mňa unikátny formát kultúrneho podujatia, ktorý ako jeden z mála na Slovensku predtým, ako bol v Ba, relatívne úspešne dopadol v Ke.
A do mesta prilákal viac návštevníkov, ako silvestrovské oslavy, alebo nechby aj toľko isto, ale na rozidel od Silvestra toto boli poväčšinou domáci, kým na Silvestra chodí kvantum domácich mimo Ba a sem chodievajú turisti z Chorvátska a Slovinska (To mi nevadí, to len konštatujem).
To, že nezvládli organizáciu takého množstva ľudí a hlavne dopravy je druhá vec (ale je podľa mňa vina nielen organizátorov) a to, že vyberali za niektoré "lepšie" výstavy viac ako symbolické vstupné aby mohli aspoň čiastočne zaplatiť niektorých umelcov - autorov, hoci tam bol sponzoring viacerých dobrých firiem a ešte aj BSK dalo na podujatie 120 tisíc (ktovie kam nakoniec išli?) je ešte ďalšia vec.
Ale s myšlienkou tohto podujatia ako takého to podľa mňa priamo nesúvisí.
Vďaka nim sa podarilo vyzbierať tie podpisy. Bez toho by sa to nikdy nevyzbieralo. Bielej noci sa tiež dá všeličo vyčítať, ale nedá sa poprieť, že za krátke obdobie sa stala prakticky kultúrnou udalosťou roka v Bratislave a prinajmenšom inšpirovala pre podobné akcie.
Čo je však smutné, je to, že keď tu vypíšem niekoľko iniciatív, ktoré spravili kus roboty pre Bratislavu, tak miesto uznania a ocenenia príde akýsi kecho a hneď to ofrfle, že JEMU sa dve iniciatívy nepáčia. Áno, presne tento prístup podľa mňa stojí za tým, čo sa "zbytočnému človeku" na Bratislave (možno Slovensku ako takom) hnusí. A oprávnene.
Sorry, ale co je pozitivne na Biela noc a Iniciatíva Zastavme hazard?
Prve cisto komercna akcia a ako bonus cucajuca peniaze z verejnych rozpoctov a druhe su populisti, nieco a la Nesrovnal, t.j. ukazat sa a nic nevyriesit a ani neponuknut naznaky riesenia (o zavádzani pri zbierani podpisov ani nehovorim).
Ktorú časť zo skratky sci-fi si nepochopil? Science? Alebo Fiction? ? Samozrejme, že by to nebolo realizovateľné s plesnivými Béčkami do Banskej Bystrice alebo s útul... výpravnou budovou, kde má ústredné postavenie obchod s porcelánovými anjelikmi. A vôbec s ďalšími x vecami ?
Informácia o 200 km/h je nová z novembra minulého roku. Keďže trať je priamka, zvýšenie Vmax znamená len minimálne navýšenie nákladov. Vmax = 200 km/h sa plánuje na úseku Aspern Nord - Marchegg. To sú informácie z prvej ruky. Tvoj príspevok so 6 odsekmi s tým nie je v žiadnej kontradikcii.
Čo Rakúšania plánujú s juhom neviem, ale veľké plány majú s Marcheggom.
Podľa mňa len v BA za ostatných pár rokov vzniklo kopec pekných projektov, napr. Dobrý trh, Stará tržnica, Cvernovka, nadšenci opatrujúci bunkre (Múzeum Petržalského opevnenia), Zelená hliadka, Bratislavská občianska samospráva, M_P_ BA, Čierne diery (celé Slovensko), Biela noc, T3 kultúrny prostriedok (dávam im šancu), Iniciatíva Zastavme hazard, OZ Oživenie Kapitulskej, Bratislava 2030, Bratislava otvorene, Námestie pre ľudí (Kamenné nám.), Kalab, Iniciatíva Jurajov dvor a tak ďalej. Teraz som zase čítal, že nejaký nadšenec otvoril dobré múzeum počítačov... proste je toho množstvo, každú chvíľu niečo vzniká, nikomu nebráni pomôcť iniciatíve, ktorá sa mu páči.
Akurát že následne by sa ti polovica dnešných cestujúcich vlakom na ten vlak vysrala a išla by autom rovno do cieľa svojej cesty. Pokiaľ se nenaučíte chápať auto nie ako nepriateľa ale ako synergický druh dopravy, budete všade za "praštených aktivistov".
Milý chlapče, ty sa veľmi nerozkrikuj, keďže ty si dodnes nepochopil, čo je to ten JASPERS. Nepochopil si, že na ministerstve nesedia Kubáčkovci. Nepochopil si, že Nesrovna je tvoj protielektričkový a profiliálkový druh v zbrani. Nepochopil si, že toto tu je obyčajné koníčkarské fórum, na ktorom úplne zbytočne bojuješ s veternými mlynmi. A, čo je najhoršie, nepochopil si, že okrem Iva ti na tvoju Filiálku každý zvysoka serie. https://youtu.be/kVuw1aRLZQk
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023