Reply on: Ike #225136:
Nesúhlasím, myslím si, že Mickiewiczova je ulica v centrálnej zóne a oproti iným uliciam v okolí je v súčasnosti z pohľadu chodcov na tom horšie, a teda zlepšenie si určite zaslúži.Príjemnejšia by sa stala napr. rozšírením chodníkov a zúžením jazdných pruhov, elimináciou parkovania na chodníkoch, zriadením priameho priechodu pre chodcov v križovatke Mickiewiczova - Ul. 29. augusta, zrušením ostrovčeka, atď.
V kritickom úseku medzi Ul. 29. augusta a Alžbetkou sa veľmi chodníky rozšíriť nedajú - ak by tadiaľ ale do budúcna nejazdila tranzitná IAD, cesta by sa dala zúžiť, trolejbusy, ktoré by išli proti sebe, by vedeli vzájomne vyčkať.
Na Mickiewiczovej aj Ul. 29. augusta je ale špecifický problém, a to ten, že sú tu pomerne výrazné kongescie, v ktorých stojí MHD. Návrh úplného vylúčenia prejazdu IAD cez kritický úsek, v ktorom sa dnes spájajú dve silné trasy pre prechádzajúcu IAD, je asi najradikálnejším riešením, ktoré určite stojí za preskúmanie a má svoje výhody. Menej radikálne riešenia sú skôr celomestského charakteru, ako napr. Tebou spomínaná parkovacia politika.
Ike
A doplním, že Micka by obrovskú pridanú hodnotu nepriniesla. Bolo by to super, ale množstvo z úzkych miest, ktoré sa v súvislosti s Mickou spomínajú, by sa vyriešilo komplexnými opatreniami, ktoré by pomohli celej BA nie len Micke (napr. zákaz parkovania na chodníkoch, parkovacia politika, dopravné upokojenie).
Nemyslím si, že by sa z Micky spoločne s prevádzkou trolejbusou stalo príjemnejšie miesto. To je imho utópia. Dopravne problém nie je. V lete tam bola doprava vylúčená a kolapsy neboli. Ide o to, že tie chodníky sú úzke a nebola by to dvojička Obchodnej.
Absolútne súhlasím so Štefánikovou. A potenciál má aj Štefanovičova s Predstaničným. Len to by bolo na dlhšie lakte.
Úplné sci-fi (tu trocha uletím) by bolo aj zrušenie Sokolskej a vytvorenie obojsmernej komunikácie len pre MHD/PAD (dnešná zastávka) Sokolská - Hl. st. - F. Liszta, pričom by zastávka bola priamo pred vchodom do stanice. Autá by mali HLST zakázanú a najbližšie miesto, kde by sa mohli dostať by bol K+R pruh pre max 10 áut pri dnešnom autovlaku.