Reply on: Ike #225183:
Štúdia na modernizáciu rakúskeho úseku je známa už niekoľko rokov keďže slovenské ministerstvo ŽP ju posudzovalo. Realizácia je však v nedohľadne, tak ako je v nedohľadne elektrifikácia súčasného jednokoľajného úseku Devínska Nová Ves - Marchegg št. hranica. A elektrifikácia sa dá ťažko dokončiť a uviesť do prevádzky keď je nutné doriešiť povolenie a realizáciu dvoch samostatných stavieb umiestnených na území dvoch štátov, kde územné rozhodnutia a stavebné povolenia budú vydávať samostatné organizácie dvoch štátov , pričom technické riešenie styku dvoch trakčných sústav zasahuje vždy aj na územie druhého štátu. Takže treba doriešiť legislatívne aj kompetencie stavebných úradov. Okrem toho slávny JASPERS zrušil Projekt TEN-T takže financovanie elektrifikácie slovenského úseku je v nedohľadne. Skrátka peňeži net a Arpád má problémy s riešením obchvatov miest na južnom ťahu. A zdvojkoľajnenie slovenského úseku ani nedovidíš.
N/A
Čo je však smutné, je to, že keď tu vypíšem niekoľko iniciatív, ktoré spravili kus roboty pre Bratislavu, tak miesto uznania a ocenenia príde akýsi kecho a hneď to ofrfle, že JEMU sa dve iniciatívy nepáčia. Áno, presne tento prístup podľa mňa stojí za tým, čo sa "zbytočnému človeku" na Bratislave (možno Slovensku ako takom) hnusí. A oprávnene.