Myslíš niečo takéto? http://www.siteco.com/en/de_de/products/outdoor-luminaires-catalogue/chapter/1547/category/11227/family/11233/variant/2568.html
S tým by som problém nemal, ale neviem, kedy/či vôbec som v Bratislave videl pouličnú lampu, ktorá by vrhala svetlo tak, ako je nakreslené na tej produktovej stránke, a neoslepovala ma pri príchode zo strany a zároveň neprodukovala zbytočný svetelný smog smerom nahor...
Oslepovanie zo strany ma pekne vytáča aj na LED svietidlách s mizernou/žiadnou optikou...
Zasa nedá sa povedať, že výbojka = zlá distribúcia svetla a LED =dobrá, smutným príkladom nech sú práve poeurofondované dediny.
Pocit bezpečnosti a prevencia kriminality tiež nie je len doména LEDiek. V Prešove na sídliskách sa ľudia sťažovali na horší pocit práve po výmene svetiel za žiariace len dolu a nie aj na okolitú zeleň. Podľa mňa stačí nahradiť oranžovosivú tmu sodíka za omnoho príjemnejšie žltkasté svetlo halogenidu a prostredie hned inak pôsobí. Stačí sa ísť pozrieť do Levoče. Cca 15 rokov staré sodíky vytvárali tmavé ulice na ktorých som sa nechcel zdržať, kým ulice s vymenenými svietidlami za halogenidy s poriadnymi parabolami pri rovnakej hustote osv. bodov navodzovali atmosféru pre bezpečnú večernú prechádzku.
Keď má teleso do daných podmienok dobre zvolenú svietivosť, teplotu, vernosť podania farieb, optiku, osvetlený uhol a náklady na prevádzku, tak tam môžu byť zabudované hoc aj svätojánske mušky a efekt sa dostaví. ?
Moderne telesa od Siemensu (SR100) su jednak vyrazne lacnejsie v nakupe ako LED svietidla, zaroven neusetria za dobu zivotnosti tolko aby sa to vratilo.
SR100 uz nie su stare telesa, ake pozname napriklad z vozovne, ci obratisk, ktore mali odber 400W.
SR100vky maju 70W, co pri porovnani s LED telesami (ekvivalentny odber 60W) je rozdiel zanedbatelny.
To co zazivaju viacere slovenske mesta a obce, ze prechodom na LED usetria 60-70% nakladov za elektrinu, zazila Bratislava pred 20 rokmi. Kedy sa funkcnost osvetlenia zvysila z 50% na 98%, pri sucasnom poklese spotreby o 50%.
Ine je vsak posudzovanie inych benefitov LED svietidiel. Lepsia distribucia svetla - tam kam ho treba a nie tam kde ho netreba = nizsia kriminalita/vandalizmus, vyrazne znizeny svetelny smog.
Polovica z tebou popísaných vecí je predsa u nás bežný jav. Mne tam skôr chýbajú vychodené chodníčky, červeno-biele zábradlia, autá parkujúce kade-tade, desiatky reklamných pútačov... A tiež neviem čo je to za vizualizáciu, keď tam nie sú žiadne letiace vtáky a už vôbec nie balóny.
Dnes v rannej špičke som si vyskúšal L6 z KV až do centra a musím uznať (ako to tu už bolo písané), že je úplne zbytočné aby tam jazdili 29T a 30T. Počas celej cesty bolo v eline cca 15 až 20 ľudí, pričom na Molečke z cca 30 čakajúcich na zastávke nastúpili až 3. DPB by mal preto pochopiť, že pre L6 sú K2S ako stvorené. 29T a 30T by sa oveľa viac hodili na L8.
Zvarili to dobre, ale prasklo to o pár cm ďalej. Ináč je krásne vidno že konštruktér toho "autobusu" je rovnaký ako ten čo kreslil kĺbovú Karosu B741. Tie praskajúce tyče pri kĺbe som okrem Karosy B741 a SOR NB18 City nevidel.
Vy riešite hlúposti. Ale nikto si nevšimol, že:
- cyklisti jazdia v protismere,
- na priechode pre chodcov hrozí kolízia s cyklistami,
- v celom území chýba platné zvislé dopravné značenie v zmysle Vyhlášky MV SR 9/2009 Z. z.,
- chýbajú zastávkové označníky,
- chýbajú zastávkové majáčiky v zmysle Vyhlášky MDVRR SR 351/2010 Z. z.,
- chýba trakčné vedenie!!
- Slnko zapadá na juhu,
- tiene majú rôzny smer, niektorí ľudia nevrhajú tieň a
- niektorí ľudia majú zimné oblečenie, niektorí letné.
IMHO je to nereálne.
Change view
You can search for more expressions divided by the space.