Zredukovat L32 je kravina, zvlast, ked by si v spickach obcas zasluzila aj posilnenie z 12 na 10 minut. A cez vikend tiez na 20 minut v urcitych casoch.
24 ročný trolejbus, bez ohľadu na to, akou údržbou prešlo v poslednom roku, už nemá v premávke s cestujúcimi čo hľadať. skôr by som sa spýtal, či tá ťažká údržba bola vôbec potrebný krok.
Nechápem a nevidím dovod,prečo by linka 53 mala končiť na Zlatých pieskoch? ? Je to debilina to snád chceš,aby celé Vajnory prestupovali do električiek ?? Dalej linka 133 ...zabezpečuje priame spojene min v špičke Dlhé Diely a centrum ,,,Linka 29 nemože byť odkázaná na 28 ? ?? Je to súbežná linka,čo je pravda,ale treba si povedať,že tak ako každá obec má vlastný spoj ...tak to isté platí aj pre mestké časti !!! Dotujú si ich...,ved to,že máme spojenia,je výsledkom rokovaní s mestom a dalej s DP... Keby sa predĺžila linka 98 do Rusoviec a zrušila by sa linka 191 áno,tu vidím zmysel ...
Povodne žiadali aj viaceri z dozornej rady DPB ( konkretne min. 2 osoby ) pohon 2 náprav na klbaky, no len to by potom SKodoSOR nevyhral nakolko tam to nie je technicky mozne a ten shit by nevyhral. hoc takcitak Skodovka bol jasny vitaz - len karoseria bola neista.
nesuhlasim - Skoda 27Tr ma len jeden motor 240kW, neviem o tom, ze by existovala nejaka dvojmotorova verzia, to iste plati aj pre Trollino 18, akurat je moznost vyberu vykonu motora, pokial viem
Dvojmotorovy resp. klbovy trolejbus s pohonom 2 naprav vyraba aj Skodovka ako Skoda 27 Tr SOLARIS, no len to by si DPB musel take nieco objednat. No i Trollino 18 moze mat hnane 2 napravy.
Uz dlho ma tak cesta bratislavskou MHD nevytocila tak ako dnes poobede 5.12.2013. Na zastavke Kremnicka som cakal na spoj cislo 80 smerom na Kollarovo namestie, ktory ma prichod o 16:33. Vodic prisiel vcas ale co sa dialo potom, nad tym zostava rozum stat. Autobus pride k zastavke a zastavi tak ze oznacovnik zaciatku zastavky bol v polke strednych dveri a bol problem do nich vobec nastupit. takze par ludi sa rozutekalo a chcelo nastupit prvymi dverami ale vodic s neznameho dovodu ich neotvoril a tak sme vsetci mohli nastupit len strednymi a zadnymi dverami. Spravanie vodica som pozoroval celu cestu a to iste sa dialo aj na zastavkach Einsteinova a Aupark. Na zastavke Zochova som sa rozhodol vystupit prednymi dverami, kedze som stal medzi prvymi a druhymi dverami. Urobili sme tak 4 cestujuci, vodic na pocudovanie predne dvere konecne otvoril takze technicka porucha bola vylucena a vodicovi bola asi zima tak sa rozhodol ich neotvarat celu cestu vobec. no to ale nebolo vsetko prvi dvaja cestujuci vystupili uplne v poriadku, za nimi nasledovala slecna ktora mala v rukach kontrabas a chcela vystupit taktiez lenze vodic sa neviem kam ponahlal a rozhodol sa zatvorit predne dvere a mladu slecnu pricvikol a pritom sa ani nenamahal mladej slecne ospravedlnit. podotykam ze uvedeny spoj bol plny a strednymi a zadnymi dverami stale vystupovali ludia. Za mladou slecnou som sa ako posledny opovazil vystupit aj ja s tym ze vo dverach som sa otocil a poprial vodicovi autobusu s oznacenim 1036 krasne vianocne sviatky !!!
S tou 99 máš pravdu le ona slúži resp. bola vytvorená ako prístup k nosným linkám preto ten 7,5 int. celodenne. Pri spustení nového linkovania chodila L84 cez EUBA čiže sa nebila ako dnes s L99 a L83 po Dostihovú dráhu. L95 chodila podstatne plnšia + kratšia trasa cez Starý most.
Podla mňa sme už dávno za možnosťami šetrenia. Konečne by mal znova začať rozvoj MHD,ktorý by reagoval na novo vzniknuté prepravné prúdy. Posila určite treba na Gagarinke kvôli business centrám,ďalej zóna Ivanská je poddimenzovaná.Určite sa nájdu aj dalšie
Dopravný podnik má problém s vypravovaním autobusov, ale nesnaží sa ich šetriť. Tu sú konkrétne návrhy na šetrenie vozov.
Petržalka
Zlúčenie liniek 83 a 84 do linky so 4 min. intervalom na trase Dúbravka - Žatevná - Patrónka - Aupark - Nám. Hraničiarov - Dostihová dráha.. Úspora 3 autobusov.
Možno by potom problém s kapacitou na 99 ale ak by sa presunula zast. Nám. hraničiarov bližšie k Starohájskej, tak by to zvládla 68
Tiež je otázne či je treba na 99 8 min. interval. Nikdy som si nevšimol, že by bola preplnená. Možno by ju stačilo dať na 8 min. interval a na trase Ovsište - Jungmanova - ŽST Petržalka - Údernícka dať posilovú linku. Za 99 by to bola úspora 5-6 vozov a posila by zožrala 3-4 vozy. Kvôli prestávkam by sa spravili prejazdy z posilovej linky na 99 každé kolo na Ovsišti. Úspora predstavuje 2-3 autobusy
Celková úspora na Petržalke 5-6 autobusov
Vajnory
Každý 2. spoj na linke 53 počas špičky by premával po Zlaté piesky, čím by sa ušetrili 3 autobusy.
Dlhé diely
Zrušiť linku 133
Posilniť linku 33 na 5 min. interval, linku 32 v špičke dať na 15 min. interval
Aby sa zároveň nestávalo to čo dnes na 32, že všetci čo zmeškali 33 sa nasakakujú do malého Tedomu, do ktorého sa na Hany Meličkovej pomaly nikto nezmestí (aj z tých čo chceli ísť ďalej ako po Molecovu) bolo by ideálne aby 32 chodila z Kuklovskej 1 min. po odchode 33
Z Molecovej na DD by sa zas mohol urobiť opak a to odchod o 1 min. skôr oproti 33. 99% spojov mešká. Veľakrát sa všetci natlačia do 32, pritom hneď za ňou ide poloprázdna 33. Takto by mali odchod väčšinou spolu. Aj keby 32 prišla včas trolejbus stojí na nástupišti veľakrát čaká na odchod aj 2 min. Čiže ľudia by šli do trolejbusu, ktorý by čakal na odchod a 32 za ním by ho obehla.
Tiež by sa dalo na DD ušetriť zastávky. Nechápem zmysel zastávky Pri podchode. Od barákov ktoré "obsluhuje" je kúsok zastávka Hany Meličkovej, prip. aj Janotova. Najväčšie centrum sídliska je pešia zóna na ulici Pribišova. Tá je umiestnená medzi zastávkami Tománkova a Matejkova. Preto by sa mohli tieto zastávky zrušiť a nahradila by ich nová nazvaná napr. Pribišova umiestnená pod nadchod. Zastávka by bola hneď pod schodmi na pešiu zónu a zároveň by sa aj využil potenciál nadchodu, keďže v smere na Molecovu by zastávka bola umiestnená pri schodisku na naň.
Za 133 by sa ušetrili 4 vozy. 1-2 z nich by došli na 33. Na 32 by sa ušetrili 2 vozy., čiže spolu DD by ušetrili 3-4 vozy.
Devínska Nová ves
Zrušiť 120 a nahradiť ju posilnenou 20. Bolo by treba pridať maximálne 1 autobus.
Zrušiť linku 29 - úspora 2 vozov.
Zmeniť 28 na trasu Nové SND - Na hriadkach - Milana Marečka - Glavica - úspora možno 1 autobus. Sociálka by bola WC v Eurovea.
Musela by sa však spraviť alebo presunúť nejakú zastávká k tomu zjazdu k hradu Devín, aby to mali turisti jednoduché. Úspora v DNV 1-2 autobusy
Takýchto zmien by sa dalo urobiť omnoho viac. Len za tieto zmeny by sa ušetrilo cca 12-15 autobusov. Pre prehľad na linke 68 je vypravených 15 autobusov.
Po takýchto zmenách by sa dali posilniť linky X13 a potom určite aj nová 28.....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike