Ja sa príspevku o trolejbusoch teším a obzvlášť, ak je od skúseného človeka. Ja sa len pokúsim niečo doplniť. Kĺbaky aj od Hessu majú 2 hnacie nápravy. To s tým presunom 31Tr na Trnávku pokiaľ ja viem, je presne naopak.
15Tr sa nemôžu úplne nahradiť. Ukážkovo vidno ich potrebu v Prešove (viď. disp. fórum na prešovskej sekcii). Podobne v Banskej Bystrici vykazujú 14Tr a 15Tr v čase snehových kalamít lepšie jazdné vlastnosti, než 30Tr.
skusim sem hodit zopar myslienok o trolejbusoch, za volantom ktorych som stravil cast mojej mladosti...
ako som pisal nedavno, toto mesto ma obrovske stastie, ze sa podarilo presmerovat peniaze z Filialky do elektrickej trakcie, lebo bez tychto penazi by hlavne trolejbusy boli v absolutnej kasi.
vysutazilo sa 50 klbovych a 30 kratkych vozov, tie kratke sa rozdelia pol na pol s pridavnym pohonom a bez neho. osobne som velmi zvedavy, kam DPB nasadi tie s pridavnym pohonom, logicky mi to vychadza na posilnenie L33, lebo situacia s 25Tr je katastrofalna a to nielen u nas, ale aj v Presove, Brne, mozno aj inde v Cechach, to by snad vedel preverit S499.1023, ten ma znamych vsade ?
je to dosledok podla mna nie prilis domyslenej koncepcie jednej hnanej napravy, kde diferencial dostava poriadne zabrat od elektromotora, podobne problemy s diferencialmi pochovali pred patnastimi rokmi aj Sanosy, aj ked posledny klincek do rakvy Sanosov bola zlomena naprava na 6510-ine.
bohuzial dnes je velmi tazke presadit myslienku vyroby dvojmotorovych klbovych trolejbusov, ked ziadna fabrika sa nevenuje len vyrobe trolejbusov, aj ked minimalne jeden vyrobca (Van Hool) ponuka aj dvojmotorovy klbak, pokial mam spravne informacie. ze sa da vyrobit aj slusny NP klbovy trolejbus, dokazala uz Skoda Ostrov modelom 22Tr, ktore este stale jazdia v Brne a Usti n/Labem v pocte 12ks, cize vsetky vyrobene kusy(neratam do toho ten jednomotorak, co skoncil v Szegede). tie dvojmotorove klbaky su schopne omnoho lepsie jazdit v kopcovitom terene za nepriaznivych poveternostnych podmienok ako vozy s pohananou iba tretou napravou, kde sa niekedy musia "zamykat" klby, aby sa voz nezkrizil...
ale vratme sa do reality nasej Bratislavy - dnes potrebujeme na pokrytie dennej vypravy trolejbusov 32 klbovych a 55 kratkych vozov, ak som to dobre zratal, cize klbove 31Tr-ky komplet nahradia 15Tr-ky, povedzme, ze sa pokryje L212 klbom a L208 komplet klbom a este zostane nejaka rezerva na L63, ktora by sa dovtedy mohla zatrolejovat od Avionu po Tesco Lamac(na celu linku na Podhaj asi nebudu peniaze)
od jedneho vodica som pocul, ze 31Tr-ky maju ist hlavne na Trnavku, takze sa bude menit zadelenie a naozaj dufam, ze sa 15Tr-ky hufne neodstavia, ako sa odstavili a zlikvidovali vsetky 9Tr-ky v roku 1991, ked dorazila posledna velka dodavka 14Tr(teda az na dve - tyristorovu 53-ku a hydroklasiku 152-ku)
na dnes dost pisania, dufam, ze som vas svojou uvahou prilis nevycerpal, nabuduce skusim hodit do placu par cisel ohladom vyroby trolejbusov u nasich ceskych bratov
Moj nazor je ze si SOR dost pospinil svoje meno hlavne tymi pochybnymi tendrami ktore vyhrali. Inac to je taky bus ktory do Autoslavy, a vlastne na cele Slovensko, patri, tu by sa nemali kupovat drahe high-end-masiny ktorych je potom skoda lebo im ani nevedia poskytnut poriadnu udrzbu...
Ono by stacilo v SORe urobit par malych zmien a autobus by bol celkom v poriadku. Hlavne by bolo treba interier vyriesit tak aby tych 5 dveri mohlo vyuzit potencial rychlej vymeny cestujucich, a aj by nabolo od veci odstranit par podestov na ktorych su sedacky, lebo teraz viacmenej niesu ziadne sedadla (okrem dochodkarskych) dostupne z nizkej podlahy.
Podla teba je správna kritika,ked sa stále niečo dookola kritizuje a nič nepochváli ??Ja neviem,ale slovenský výrobcovia autobusov tu dlho neprežili,a tie polské záruky ...? ?? Koho chcete podporiť ? ?? Alebo aj tebe vyhovuje tento stav,čo naozaj by žiadne vozidlo, z vonka onitované neprešlo STK ??
ja som tam niekde cital o zivotnosti autobusu, tato podmienka sa mi zda byt nesplnena.
napr. vsetky sory nad dverami maju tie stetinky zodrane, niektore (pri niektorych typoch nie) aj zospodu - diery.
MBCC tiež nieje zrovna najideálnejší autobus teda . Krásny , priestranný atď atď to áno . Ale tá cena , ceny za náhradné diely . Ťažko povedať no . Nehovoriac o tom že som počul už dosť názorov s prostredia DPB že by tu MBCC nemali vôbec jazdiť kvôli kvalite naších ciest . Myslím že tiež tá samotná kvalita ciest dosť vypláva na stav vozov v DP .
"Oni by také isté autobusy vyrábali aj keby ich nevlastnilo J&T, ale ktokoľvek iný."
ono keby ich nevlastnil JeTi, tak si tu ani nepípnu a nikoho by nezaujímalo, aké robí Sor lowcosty (samozrejme, ak by okrem "dohodených" kšeftov vedel uspieť aj v reálnych tendroch a už by medzitým neskrachoval)...
Môže byť.. to už nehovorím koho je to chyba. Len som pochopil Tvoj príspevok v duchu že zodpovedný sú politici. Tí rozhodujú o personálnom zložení dopravného podniku.
Tak som dodal že za konanie politikov sú až na malé výnimky zodpovedné korporácie a finančné skupiny. Tí rozhodujú o základných otázkach personálneho zloženia dopravného podniku ešte skôr ako politici... ?
dopravak88
napr. vsetky sory nad dverami maju tie stetinky zodrane, niektore (pri niektorych typoch nie) aj zospodu - diery.