Podla teba je správna kritika,ked sa stále niečo dookola kritizuje a nič nepochváli ??Ja neviem,ale slovenský výrobcovia autobusov tu dlho neprežili,a tie polské záruky ...? ?? Koho chcete podporiť ? ?? Alebo aj tebe vyhovuje tento stav,čo naozaj by žiadne vozidlo, z vonka onitované neprešlo STK ??
ja som tam niekde cital o zivotnosti autobusu, tato podmienka sa mi zda byt nesplnena.
napr. vsetky sory nad dverami maju tie stetinky zodrane, niektore (pri niektorych typoch nie) aj zospodu - diery.
MBCC tiež nieje zrovna najideálnejší autobus teda . Krásny , priestranný atď atď to áno . Ale tá cena , ceny za náhradné diely . Ťažko povedať no . Nehovoriac o tom že som počul už dosť názorov s prostredia DPB že by tu MBCC nemali vôbec jazdiť kvôli kvalite naších ciest . Myslím že tiež tá samotná kvalita ciest dosť vypláva na stav vozov v DP .
"Oni by také isté autobusy vyrábali aj keby ich nevlastnilo J&T, ale ktokoľvek iný."
ono keby ich nevlastnil JeTi, tak si tu ani nepípnu a nikoho by nezaujímalo, aké robí Sor lowcosty (samozrejme, ak by okrem "dohodených" kšeftov vedel uspieť aj v reálnych tendroch a už by medzitým neskrachoval)...
Môže byť.. to už nehovorím koho je to chyba. Len som pochopil Tvoj príspevok v duchu že zodpovedný sú politici. Tí rozhodujú o personálnom zložení dopravného podniku.
Tak som dodal že za konanie politikov sú až na malé výnimky zodpovedné korporácie a finančné skupiny. Tí rozhodujú o základných otázkach personálneho zloženia dopravného podniku ešte skôr ako politici... ?
Keď čítam niektoré príspevky v poslednom čase, tak ma ide poraziť. Chyba tu predsa vôbec nie je v SORe. SOR si hneď na začiatku schválne postavil svoju podnikateľskú stratégiu na výrobe LACNÝCH autobusov. Pri lacnom výrobku kvalita obvykle nie je prioritou. V dnešnej dobe, keď sú zákony stavané tak, že vo verejných súťažiach vyhrávajú väčšinou najlacnejšie autobusy, by bol SOR blbý, keby vyrábal drahé autobusy, pretože by ich nikto nekupoval. Chyba nie je v SORe, chyba je v politikoch, ktorí riadia mestá a dopravné podniky, berú úplatky, a šijú tendre na mieru tomu, kto dá úplatok. Na vine je ten, kto úplatok berie, nie ten kto dáva.
A čo sa týka kvality bratislavských SORov, tak pokiaľ viem, SOR B9.5 je braný ako jeden s najmenej problémových typov. Problémy s nimi boli v DPB v tom, že ich nasadzovali na nesprávne linky, to ale je chyba DPB a nie SORu. Takisto je logické, že SOR BN18, ktorých sa v čase dodávky do BA vyrobilo pár akurát kusov pre Prahu, nemal ešte vychytané muchy. Pokiaľ sa nemýlim, vrámci záruky sú tieto chyby riešené. Nepamätáte si ešte, aké problémy mali prvé trolejbusy 14Tr? A nakoniec neskoršie dodávky 14Tr tú už jazdia aj 25 rokov.
Nechcem nejak úmyselne obhajovať SOR, ale treba trochu aj rozmýšľať, a nie automaticky nadávať na všetko. Samozrejme, že aj ja osobne by som najradšej v BA videl MAN, Mercedes, Hess alebo Van Hool, ale na druhej strane, je možno aj lepšie, keď je dodaných 100 vozidiel nižšej triedy, než keby tu bolo 50 Mercedesov za dvojnásobnú cenu a 50 autobusov by vo výprave chýbalo.
A ešte raz, ak nechcete SORy, tak nenadávajte na SOR, ale na toho, kto ich kúpil. Oni by také isté autobusy vyrábali aj keby ich nevlastnilo J&T, ale ktokoľvek iný.
jokl