Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
http://tvnoviny.sk/sekcia/domace/1734663_z-bratislavskej-stanice-ukradli-autobus-a-zdemolovali-ho.-prve-zabery

Aj takto to môže dopadnúť, keď niekto zmešká posledný spoj a potrebuje ísť domov ?
Reply on: Tedomík #196221:
Zredukovat L32 je kravina, zvlast, ked by si v spickach obcas zasluzila aj posilnenie z 12 na 10 minut. A cez vikend tiez na 20 minut v urcitych casoch.
Reply on: Peter6607 #196222:
24 ročný trolejbus, bez ohľadu na to, akou údržbou prešlo v poslednom roku, už nemá v premávke s cestujúcimi čo hľadať. skôr by som sa spýtal, či tá ťažká údržba bola vôbec potrebný krok.
Reply on: jokl #196231:
1. Zrusenie 29 je jeden z mala dobrych napadov v tom prispevku.

2. Devinu by zostala 28. Okrem toho, nijak si tu 29 nedotuje.
Reply on: IngPeterG #196226:
Uvedene spravanie sice v poriadku nie je, ale sem ho pises zbytocne, toto nie su stranky DPB. Obrat sa priamo na vnutorna.kontrola@dpb.sk.
Reply on: Petto #196230:
takze dalsie velke minus pre vedenie DPB, na ktore doplatia vodici a v konecnom dosledku cestujuca verejnost ?
Reply on: Petto #196229:
kurnik sopa, mas pravdu, pravdepodobne taku variantu zatial nevyrobili, preto som to prehliadol
Reply on: Tedomík #196221:
Nechápem a nevidím dovod,prečo by linka 53 mala končiť na Zlatých pieskoch? ? Je to debilina to snád chceš,aby celé Vajnory prestupovali do električiek ?? Dalej linka 133 ...zabezpečuje priame spojene min v špičke Dlhé Diely a centrum ,,,Linka 29 nemože byť odkázaná na 28 ? ?? Je to súbežná linka,čo je pravda,ale treba si povedať,že tak ako každá obec má vlastný spoj ...tak to isté platí aj pre mestké časti !!! Dotujú si ich...,ved to,že máme spojenia,je výsledkom rokovaní s mestom a dalej s DP... Keby sa predĺžila linka 98 do Rusoviec a zrušila by sa linka 191 áno,tu vidím zmysel ...
Reply on: trolejbus6207 #196228:
Povodne žiadali aj viaceri z dozornej rady DPB ( konkretne min. 2 osoby ) pohon 2 náprav na klbaky, no len to by potom SKodoSOR nevyhral nakolko tam to nie je technicky mozne a ten shit by nevyhral. hoc takcitak Skodovka bol jasny vitaz - len karoseria bola neista.
Reply on: trolejbus6207 #196228:
Tak tu máš dokaz ? - katalog Solaris Trollino .

http://www.solarisbus.com/vehicle/trollino-18#goTo|urbino1_scene2

I Cegelec i Škoda elektrovyzbroj vie nastavit pohon 2 naprav na klbaku.
Reply on: Petto #196227:
nesuhlasim - Skoda 27Tr ma len jeden motor 240kW, neviem o tom, ze by existovala nejaka dvojmotorova verzia, to iste plati aj pre Trollino 18, akurat je moznost vyberu vykonu motora, pokial viem
Reply on: trolejbus6207 #196214:
Dvojmotorovy resp. klbovy trolejbus s pohonom 2 naprav vyraba aj Skodovka ako Skoda 27 Tr SOLARIS, no len to by si DPB musel take nieco objednat. No i Trollino 18 moze mat hnane 2 napravy.
Uz dlho ma tak cesta bratislavskou MHD nevytocila tak ako dnes poobede 5.12.2013. Na zastavke Kremnicka som cakal na spoj cislo 80 smerom na Kollarovo namestie, ktory ma prichod o 16:33. Vodic prisiel vcas ale co sa dialo potom, nad tym zostava rozum stat. Autobus pride k zastavke a zastavi tak ze oznacovnik zaciatku zastavky bol v polke strednych dveri a bol problem do nich vobec nastupit. takze par ludi sa rozutekalo a chcelo nastupit prvymi dverami ale vodic s neznameho dovodu ich neotvoril a tak sme vsetci mohli nastupit len strednymi a zadnymi dverami. Spravanie vodica som pozoroval celu cestu a to iste sa dialo aj na zastavkach Einsteinova a Aupark. Na zastavke Zochova som sa rozhodol vystupit prednymi dverami, kedze som stal medzi prvymi a druhymi dverami. Urobili sme tak 4 cestujuci, vodic na pocudovanie predne dvere konecne otvoril takze technicka porucha bola vylucena a vodicovi bola asi zima tak sa rozhodol ich neotvarat celu cestu vobec. no to ale nebolo vsetko prvi dvaja cestujuci vystupili uplne v poriadku, za nimi nasledovala slecna ktora mala v rukach kontrabas a chcela vystupit taktiez lenze vodic sa neviem kam ponahlal a rozhodol sa zatvorit predne dvere a mladu slecnu pricvikol a pritom sa ani nenamahal mladej slecne ospravedlnit. podotykam ze uvedeny spoj bol plny a strednymi a zadnymi dverami stale vystupovali ludia. Za mladou slecnou som sa ako posledny opovazil vystupit aj ja s tym ze vo dverach som sa otocil a poprial vodicovi autobusu s oznacenim 1036 krasne vianocne sviatky !!!
Reply on: Tedomík #196221:
S tou 99 máš pravdu le ona slúži resp. bola vytvorená ako prístup k nosným linkám preto ten 7,5 int. celodenne. Pri spustení nového linkovania chodila L84 cez EUBA čiže sa nebila ako dnes s L99 a L83 po Dostihovú dráhu. L95 chodila podstatne plnšia + kratšia trasa cez Starý most.

Podla mňa sme už dávno za možnosťami šetrenia. Konečne by mal znova začať rozvoj MHD,ktorý by reagoval na novo vzniknuté prepravné prúdy. Posila určite treba na Gagarinke kvôli business centrám,ďalej zóna Ivanská je poddimenzovaná.Určite sa nájdu aj dalšie
Reply on: Tedomík #196221:
A rozhodne by chcelo spraviť efektívnejšie trolejbusy.
Reply on: Mike #196219:
tie sola na Kramare su bez debaty, garantovane NP L204, L206, L209, L211 a klbova L212
Reply on: Mike #196219:
Len nezabúdať na 6604, 6606, 6621 a 6624, ktoré tento rok prešli ťažkou údržbou.
Dopravný podnik má problém s vypravovaním autobusov, ale nesnaží sa ich šetriť. Tu sú konkrétne návrhy na šetrenie vozov.

Petržalka

Zlúčenie liniek 83 a 84 do linky so 4 min. intervalom na trase Dúbravka - Žatevná - Patrónka - Aupark - Nám. Hraničiarov - Dostihová dráha.. Úspora 3 autobusov.

Možno by potom problém s kapacitou na 99 ale ak by sa presunula zast. Nám. hraničiarov bližšie k Starohájskej, tak by to zvládla 68

Tiež je otázne či je treba na 99 8 min. interval. Nikdy som si nevšimol, že by bola preplnená. Možno by ju stačilo dať na 8 min. interval a na trase Ovsište - Jungmanova - ŽST Petržalka - Údernícka dať posilovú linku. Za 99 by to bola úspora 5-6 vozov a posila by zožrala 3-4 vozy. Kvôli prestávkam by sa spravili prejazdy z posilovej linky na 99 každé kolo na Ovsišti. Úspora predstavuje 2-3 autobusy

Celková úspora na Petržalke 5-6 autobusov


Vajnory

Každý 2. spoj na linke 53 počas špičky by premával po Zlaté piesky, čím by sa ušetrili 3 autobusy.


Dlhé diely

Zrušiť linku 133
Posilniť linku 33 na 5 min. interval, linku 32 v špičke dať na 15 min. interval

Aby sa zároveň nestávalo to čo dnes na 32, že všetci čo zmeškali 33 sa nasakakujú do malého Tedomu, do ktorého sa na Hany Meličkovej pomaly nikto nezmestí (aj z tých čo chceli ísť ďalej ako po Molecovu) bolo by ideálne aby 32 chodila z Kuklovskej 1 min. po odchode 33

Z Molecovej na DD by sa zas mohol urobiť opak a to odchod o 1 min. skôr oproti 33. 99% spojov mešká. Veľakrát sa všetci natlačia do 32, pritom hneď za ňou ide poloprázdna 33. Takto by mali odchod väčšinou spolu. Aj keby 32 prišla včas trolejbus stojí na nástupišti veľakrát čaká na odchod aj 2 min. Čiže ľudia by šli do trolejbusu, ktorý by čakal na odchod a 32 za ním by ho obehla.

Tiež by sa dalo na DD ušetriť zastávky. Nechápem zmysel zastávky Pri podchode. Od barákov ktoré "obsluhuje" je kúsok zastávka Hany Meličkovej, prip. aj Janotova. Najväčšie centrum sídliska je pešia zóna na ulici Pribišova. Tá je umiestnená medzi zastávkami Tománkova a Matejkova. Preto by sa mohli tieto zastávky zrušiť a nahradila by ich nová nazvaná napr. Pribišova umiestnená pod nadchod. Zastávka by bola hneď pod schodmi na pešiu zónu a zároveň by sa aj využil potenciál nadchodu, keďže v smere na Molecovu by zastávka bola umiestnená pri schodisku na naň.

Za 133 by sa ušetrili 4 vozy. 1-2 z nich by došli na 33. Na 32 by sa ušetrili 2 vozy., čiže spolu DD by ušetrili 3-4 vozy.


Devínska Nová ves

Zrušiť 120 a nahradiť ju posilnenou 20. Bolo by treba pridať maximálne 1 autobus.
Zrušiť linku 29 - úspora 2 vozov.
Zmeniť 28 na trasu Nové SND - Na hriadkach - Milana Marečka - Glavica - úspora možno 1 autobus. Sociálka by bola WC v Eurovea.

Musela by sa však spraviť alebo presunúť nejakú zastávká k tomu zjazdu k hradu Devín, aby to mali turisti jednoduché. Úspora v DNV 1-2 autobusy

Takýchto zmien by sa dalo urobiť omnoho viac. Len za tieto zmeny by sa ušetrilo cca 12-15 autobusov. Pre prehľad na linke 68 je vypravených 15 autobusov.

Po takýchto zmenách by sa dali posilniť linky X13 a potom určite aj nová 28.....
Reply on: AAA #196218:
No pozor, lobing a korupcia, to je sakra rozdiel. To po prve.

Po druhe, samozrejme, 100%ne to nie je asi nikde, ale vidime ze na zapade to funguje o cosi lepsie. To nie je o lepsiom systeme, ani lepsich politikoch. To je o tom ze tym politikom to skratka verejnost nedovoli.
Reply on: trolejbus6207 #196214:
Pekný sloh. ?
Pridám aj ja nejaké názory postrehy resp. JPP šumy:
- po príchode 30 a 31Tr ostanú zachované aj nejaké 15TrM (môj odhad nejaké posledné dodané možno 6631-38, možno aj viac..)
- keďže sa aj na základe imhd noviniek a dpb zmlúv dá dohľadať, že pre nové vozidlá budú prispôsobované/upravované dielne na Trnávke, je logické že tam pôjde veľká časť nových, a to aj kĺby (možno aj všetky)
- nasadenie nových vozov: keďže budú NP, logicky by bolo dať ich primárne na linky na Kramáre (204 6 9 11 12) - kvôli nemocniciam
- 30Tr s Dieslom - spojenie 64+41, ale za predpokladu prerobenia grf. 203 tak, aby nikdy nestála na Búdkovej (max. minimálny vyrovnávací čas), vtedy sa tam 12m voz otočí... samozrejme je otázka či sa má pomocný pohon používať v pravidelnej premávke s ľuďmi a ešte do kopca (podobne ako bolo na 33 obratisko nezatrolejované...)
- 210 možno predĺžená k E-Vei, na Šafko alebo nebodaj pod most SNP... krásna polkruhová linka, ktorá by ponúkla chýbajúce spojenie po I. mestskom okruhu, alternatíva k X13.. opäť problém s častým používaním dieselagregátu na pravidelnú premávku s ľuďmi
- na 33 pri zahustení intervalu (už pri dnešnom intervale na 33 stačia sóla s výnimkou poobednej špičky cca 16 - 20. hod...
- kĺby -(či už 15Tr čo prežijú alebo 31Tr): ako dnes 201 2, plus komplet kĺb. 208 212 a uvažovať aj s tou 63.. okrem toho chodieva fest plná a kĺby by si zaslúžila aj napr. 204..
- ak bude dobrá rezerva vozov (a kilometrov) 203 a 207 sa môžu vrátiť na pôvodný t.busový interval 10 (ranná špička) - 12 sedlo a popoludňajšia špička...

Toľko môj sloh ☺

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.