Reply on: Andy #17623:
Na zastávka Tomášikova a potom ešte tuším Pri jazere:-).Tomu popisu tých saleziánov nerozumiem, nedokážeš to popísať nejako ináč? Kde to je, ktorým smerom, pri akých armatúrach atď.. Ona vôbec táto oblasť je vrchársky mimoriadne zopsutá, stračí si pozrieť prevedenie križovatky E x T Záhradnícka - Jégého. To je dielo...
I.
Turbo
Btw., tu mas recept na super skvely cokoladovy krem, ked uz mas to piskotove cesto. Je uplne bez cukur. Potrebujes osminku masla, 2 dl mlieka a jednu cokoladu na varenie. Postup je velmi jednoduchy - vsetko kydnes do hrnca, povaris, premiesas - aby vznikla jednoliata masa. Potom nechas vychladnut, prelejes do nejakej vhodne nadoby a sup s tym na noc do chladnicky. Na druhy den vyberes, preslahas ako slahacku, popripade viac krat s prestavkami, aby to mohlo v chladnicke "stuhnut". Experimentami som zistil, ze v chladnuicke musi byt urcita presna teplota, nesmi velmi kolisat, kolko stupnov Celzia to je presne neviem. Ale kazdopadne dostanes super skvely, chutovo vyborny krem. Teraz vezmes to piskotove cesto, o ktorom si mimochodom napisal pekny prispevok, nahadzes na neho pokrajane banany, popripade aj nejaky lekvar a cele to polejes tym cokoladovym kremom, zase supnes do chladnicky a je to. Staci vybrat, pokrajat a vychutnat...
J #17599:
Mo comment, ani smajlika si nedovolim, pre istotu...
J #17601:
Ale stale zabudas jednu vec: Stanica v DNV nie je zrovna v centre DNV, takze nic moc. Ano, dala by sa postavat stanica DNV - sidlisko, ale aj tak je to naprd, lebo:
1. Ide po okraji sidliska -> Obsluzi to malu cast, aku pesiu dostupnost povazujes za dostatocnu? Ja 5 minut, viac je o nicom. Klesa atraktivita dopravy a cestujuci budu dalej utekat do osobnych gumokolov. Aj ked spravis pripoj, na nasyp ti ziaden autobus nevylezie.
2. K tomu je na riadnom nasype -> Ako si predstavujes pohyb ludi na voziku, pripadne mamicky s kocikom? Ano, da sa tam vybudovat moderna zastavka na zel. trati, ale vytahy + schody + co ja viem co vsetko = velmi vela $$$, takze z toho asi nic nebude.
3. Je v obluku, co sice nevylucuje stanicu, ale nie je to bohvie co.
4. Od stanice DNV je to na novy zastavku DNV - sidlisko na dlzku jedneho nakladneho vlaku pozostavajuceho z Laminatky a 40 vagonov.
5. Je tam aj tretia neelektifikovana kolaj - vlecka do Technickeho skla - este vyuzivana. Dusan raz videl Rosnicku ako sa tam ruti s troma vagonmi. To si rozhodne musim vyfotit!
6. Neviem neviem ci by si na ten usek - teraz mozeme ratat ako dvojkolajny, tretia kolaj je ako som spomenul vlecka - vopchal tak vela vlakov, este k tomu aby zastavovali na novej stanici DNV - sidlisko. To uz tvrdil aj sudruh Kovalcik, jezis tie jeho zvasty o tych nekonecnych *****inach boli strasne. Tiez navrhoval nove stanice DNV - sidlisko, Kramare a podobne nezmysly...
Piki #17610:
Ono je to velmi zavadzajuce tvrdenie, ze elektrcika je ako prostriedok najhlucnejsia. Presny opak je pravdou. Vyznam sa trochu do tejto problematiky, takze viem co pisem. Primarny zdroj hluku tvori v BA styk koleso - kolajnica. Klasickym prikladom je fakt, ze ten isty voz ide po urcitom useku tichucko a kludne (napr. pred Polusom) a inde rachoti ako besny (napr. Karlova Ves). Castokrat som pocul aj mytus, ze je to sposobene rozchodom, co je tiez uplna blbost. Ide tu o urdzbu trate, ktora v BA prakticky neexistuje, opravuje sa iba to, co je v havarijnom stave, pripadne sa zabudne aj na to, coho vysledkom su neplanovane vyluky - naposledy na Predstanicnom namesti, kde vznikol pozdlzny lom kolajnice! (Hanba!!!
Inac, este k tomu Ruzinovu. Ta trat tam je strasna aj z ineho dovodu, nie iba kvoli vlnkovitosti. Ide o to, ze pri jej oprave sa pouzili velkoplosne panely s blokovymi kolajnicami B1, co je velmi hlucna kombinacia, trat je sice bezudrzbova, lacna a rychlo postavana, ale ma mnoho nevyhod, preto sa od tohto systemu po tejto trati upustilo a vratilo sa spat ku klasickym kolajniciam so stojinou na prazcoch, popripade na VUIS paneloch v centre mesta (je to ale uplne ina technologia ako velkoplosne panleny BKV, popripade tie co su v Ruzinove). Takze tolko k hlucnosti elektriciek v Bratislave.
Pri tejto teme ma este napada nasledovna vec:
Dens som v zastavke Kapucinska smer mesto trosku okukol trat. Co som spozoroval? Nadmerne opotrebovanie hlavy kolajnic v dlze asi 15 metrov. Vozy jazdia po okolkoch, zlab je evidentne vyjazdeny. Takze dalsi adept na pozdlzny lom je Kapucinska. A budem sa velmi skaredo smiat, ak to prasne prave teraz, pocas vyluky na Mostovej. Potom sa bude dat jazdit do Karlovky a Dubravky iba cez Tunel, opacne zas iba po Nabrezi. Pricom ten Tunel je tiez priserny (BKV panely, vlkovity, hroza).
Ale musim pochvalit nasledovne. Zacina sa konecne s podbijanim. Nechapem sice preco az teraz, ale dobre, raz to musi zacat. Konkretne sa za Racianskym mytom smerom do Race postupne podbija trat, po zastavku Pionierska je to hotove, mozno aj viac, neviem vsak presne. Jedine co mi vadi je to, ze tu trat pred 10 rokmi spravili a je zalostne, ze az teraz, az teraz sa prvy krat podbija. To je tiez na zamyslenie. V obluku pri Policajnej stanici elektricky skakali a hadzali a teraz idu ovela hladsie a komfortnejsie. Sice to nie je uplne tip top, ale vyrazny posun k lepsiemu. Osobne som vsak sklamany z prejazdov, ale co uz, ked nie su peniaze, tak nie su. V Bratislave je zrejme priecestie zeleznicneho typu, ako v krizovatke Riazanska - Vajnorska (pred Polusom) povazovane za luxus - spolu z brusenim a podbijanim. Teraz nehovoriac ani o tom, ze nam kolajnice nepraskaju iba klasicky - ale uz aj pozdlzne. Brrr.
Igorko #17612:
Inac, vsimni si, co robi vlozka pantografu lubovolnej elektricky pri rozjazde zo zastavky Kapucinska smerom do Tunela, teraz to plati pre druhy voz. Neviem, ale sudruh ing. Para asi nevie, aky rozmer vlozky v BA mame, lebo vedenie tam vybieha uz mimo ucinnu plochu, iskri to a taha obluky. Teraz neviem, aka je tam nivelita trate, ale je to des.
wurmi #17614:
Vlnkovitost, nic ine ako vlnkovitost. Precitaj vyssie...