Reply on: si #15334:
Z toho si nic nerob.
Ja som vcera isiel 32 z Molecovej na Bardosovu. Na Molecovej som videl ukrutnu zacpu smerom do Karlovky, samozrejme elektricky jazdili normalne. Tato zacpa bola aj pod mostom Lafranconi a bohvie kam az siahala. Urcite to hlasili v radiu, lebo aj Mlynska dolina bola komplet upchata. Stali sme tam 30 minut!!! Chudak vodic, uz pozeral na palubak, ze mal mat odchod zo Stanice... Na patronke uplny chaos, najviac ma vytacali ti kreteni, ktori sa nasilu tlacili do krizovatky a potom branili v jazde ostatnym. Uplny blbci. Vytrubovalo sa, nadavalo sa... Kua, a ja som musel v tom vsetkom byt. KUA, tieto zatazove smery treba zatramvajovat, poyebany gumokoly aj tak stoja v zapche!!! Meskal som pol hodinu! A kvoli komu? Kvoli osobnym gumokolom, resp. kvoli autobusu, ktori stoji spolu s nimi v zapche! Vcerajsi den ma iba utvrdil v mojom nazore, ze autobus je menejcenny dopravny prostriedok. Je pomaly, ma nizku obsaditelnost, treba do neho liat naftu a olej a smrdi!!! Je vhodny maximalne ako doplnok k tramvaji, napr na linky 51 alebo do Cunova. Ale na vnutromestskych linkach, ktore su stale preplnene, mavaju meskania a smrdia v meste by bolo naozaj vhodne elektricku trakciu a to taku, co ide na vlastnom telese. Ale urcite nie fantazmagorie typu metro a.s.

Martin Fundárek
1. V Prahe sú štyri chronometrážne pásma: najdlhšie platí v pracovných dňoch od 7.00 do 18.59, druhé platí v pracovných dňoch od 6.00 do 6.59 a od 19.00 do 21.29, v sobotu a v nedeľu od 6.00 do 21.29, tretie denne od 21.30 do 5.59. Posledná, štvrtá, platí pre nočné linky a je najkratšia.
2. Platnosť prvého až tretieho chronometrážneho pásma závisí od stanoveného odchodu z danej zastávky. Ak má napríklad linka 10 odchod z konečnej Sídliště Ďáblice v pondelok o 5.59, vystrieda na svojej trase až tri pásma – začína tretím, od druhej zastávky ide podľa druhého (keďže odchod z nej je 6.00 alebo neskôr), a niekde okolo Motola prejde do prvého (od prvej zastávky, z ktorej má odchod 7.00 alebo neskôr).
3. Zaujímavé je, že na jednej linke môžu byť dve zastávky s rovnakým názvom. Stáva sa to na križovatkách, kde sú zastávky situované tak, že niektoré linky prechádzajú jednu zastávku pred križovatkou a druhú za križovatkou – zastavujú na obidvoch. Príklady: Národní divadlo (18), Nádraží Holešovice (14), Palmovka (3,8,19), Želivského (11). V električke si potom vypočujete „Národní divadlo, příští zastávka Národní divadlo“.
4. Ak sa vyskytne nejaká prekážka predlžujúca čas jazdy, chronometráž sa promptne prispôsobí. Napríklad pri výstavbe čohosi na trase Střelničná-Sídliště Ďáblice bola takto asi pred rokom pridaná minúta, zrejme kvôli pomalej jazde alebo čomu.