Reply on: Preßburg.Germane #134123:
Pre Bratislavu by celkom dostupnou alternatívou aspoň k čiastočnej nízkopodlažnosti mohlo byť:
a) Nízkopodlažné vleky NB4 ak ich má Bombardier ešte vo výr. programe -samozrejme s upravenou šírkou skrine. Pripájali by sa za vozy T6A5
b) Dodatočné vloženie nízkopodlažného článku do niektorých vozidiel K2S - 10kusov a hlavne novostavby. Pravdepodobne by vyžiadalo aj úpravu el. výzbroje nakoľko by bolo trebo vložiť motorý pod kĺby.
c) Nákup dostupných vozidiel typu Vario. Hlavne typ Vario LF3 ako náhrada za súpravy 2xT.
Preßburg.Germane
Keď už je rozsiahlejšia debata o žel. tratiach v tejto sekcii.
By som spomenul ohľadom budovania nových tratí, jednoznačne kde by sa hodila spojnica dimenzovaná aj na nákladnú dopravu Banská Bystrica - (popod) Donovaly - Ružomberok. Opodstatnenie je v silnej premávke ako aj kamiónovej tak aj autobusovej aj individuálnej. V súčasnosti je cesta preťažená natoľko, že ju musia rozširovať. Samozrejme, výstavba tejto trate by bola finančne veľmi náročná - musel by sa vyraziť tunel dlhý približne 10km.
Súčasná trať č 170 pre nákladnú železničnú dopravu neviem do akej miery je vhodná, pretože má značné stúpanie a či vôbec prejazdný profil tunelov umožnuje prípadnú elektrifikáciu v budúcnosti.