Reply on: Majo #134120:
Ja som na začiatku hlavne náražal na to, že p. Záhradník sa prezentuje tak ako keby to boli najmodernejšie vozidlá.
Tie mestá T6A2 pri toľko dodaných kusoch je to len atyp.
Bratislava je v tomto predsa len trocha inde - 58 vozidiel z 231 nie je až také zlé.
Čo sa týka električiek s neotočnými podvozkami, tak neotočné podvozky sú akási daň za 100% nízkopodlažnosť a drvivá vačšina moderných vozidiel má takéto podvozky.
A to je ich najväčší nedostatok pretože sa viac opotrebuvávajú aj udržované trate.
Čo sa týka stavu tratí , nuž niektoré úseky by si vyžadovali opravu. Vozy Combino kúpila napr. aj Budapešť neviem ako sú na tom zo stavom tratí oni. inak ULF, aj keď len nejaké 3kusy kúpilo nejaké mesto v Rumunsku, no možu mať aj lepšiu trať. U nás keby sa opravil úsek v Dúbravke a oblúk v Karlovej Vsi tak by mohli tie vozidlá byť prevádzkované aspoň na trase linky Dúbravka - Rača.
Nemyslím si, že by mali byť neotočné podvozky v BA problém. Taká L 5 je skoro priama trasa, jedine ostrejšie oblúky sú na Obratiskách, Skalná a Kapusúnska ulica a aj tam by bolo možné oblúky zmierniť. A aj ostatnú radiály sú priame, možno by bol problém Šaf. nám. odbočenie z nám. SNP na Obchodnú a triangle na Vazovovu ul.
Podstatne viac takých oblúkov má Brno alebo Praha ktoré také vozidlá už prevádzkujú.
V tomto prišiel dobre vhod výrobok Škoda ForCity.
Preßburg.Germane
Keď už je rozsiahlejšia debata o žel. tratiach v tejto sekcii.
By som spomenul ohľadom budovania nových tratí, jednoznačne kde by sa hodila spojnica dimenzovaná aj na nákladnú dopravu Banská Bystrica - (popod) Donovaly - Ružomberok. Opodstatnenie je v silnej premávke ako aj kamiónovej tak aj autobusovej aj individuálnej. V súčasnosti je cesta preťažená natoľko, že ju musia rozširovať. Samozrejme, výstavba tejto trate by bola finančne veľmi náročná - musel by sa vyraziť tunel dlhý približne 10km.
Súčasná trať č 170 pre nákladnú železničnú dopravu neviem do akej miery je vhodná, pretože má značné stúpanie a či vôbec prejazdný profil tunelov umožnuje prípadnú elektrifikáciu v budúcnosti.