Reply on: Majo #134120:
Ja som na začiatku hlavne náražal na to, že p. Záhradník sa prezentuje tak ako keby to boli najmodernejšie vozidlá.
Tie mestá T6A2 pri toľko dodaných kusoch je to len atyp.
Bratislava je v tomto predsa len trocha inde - 58 vozidiel z 231 nie je až také zlé.
Čo sa týka električiek s neotočnými podvozkami, tak neotočné podvozky sú akási daň za 100% nízkopodlažnosť a drvivá vačšina moderných vozidiel má takéto podvozky.
A to je ich najväčší nedostatok pretože sa viac opotrebuvávajú aj udržované trate.
Čo sa týka stavu tratí , nuž niektoré úseky by si vyžadovali opravu. Vozy Combino kúpila napr. aj Budapešť neviem ako sú na tom zo stavom tratí oni. inak ULF, aj keď len nejaké 3kusy kúpilo nejaké mesto v Rumunsku, no možu mať aj lepšiu trať. U nás keby sa opravil úsek v Dúbravke a oblúk v Karlovej Vsi tak by mohli tie vozidlá byť prevádzkované aspoň na trase linky Dúbravka - Rača.
Nemyslím si, že by mali byť neotočné podvozky v BA problém. Taká L 5 je skoro priama trasa, jedine ostrejšie oblúky sú na Obratiskách, Skalná a Kapusúnska ulica a aj tam by bolo možné oblúky zmierniť. A aj ostatnú radiály sú priame, možno by bol problém Šaf. nám. odbočenie z nám. SNP na Obchodnú a triangle na Vazovovu ul.
Podstatne viac takých oblúkov má Brno alebo Praha ktoré také vozidlá už prevádzkujú.
V tomto prišiel dobre vhod výrobok Škoda ForCity.
Majo
Každopádne mestá, ktoré sa T6A2 zbavujú, to zväčša odôvodňujú tým, že sú atyp. Veď napr. niektoré z tých miest, čo vyradili T6A2, stále prevádzkujú T4D alebo KT4D.
Re #134113 hoppusmark01: Ale netrep. Renovácia interiéru sa robí pravidelne pri prehliadkach. Za to, že si sa viezol v nejakej zdevastovanej ešte nemusia byť (a ani nie sú) v zlom stave interiéry všetkých. A na 12 rokov nemenených poťahoch sedadiel nevidím nič katasrofálne - keďže u električiek sa tie poťahy (na rozidel od autobusov) aj tepujú.
Re #134115 Ik: ?
Re #134116 no.ev.di.: Konstal je v prvom rade po elektrickej stránke úplne niečo iné ako T6-ka, keďže má odporovú výzbroj (ako T3).
Re #134117 Preßburg.Germane: Pri našom stave tratí je Combino či ULF utópia. Okrem toho Combino aj tak nie je vhodné na bratislavskú sieť, keďže má neotočné podvozky a tie sa s oblúkmi s malými polomermi nemajú veľmi radi.