Reply on: MiroBA #126687:
Naozaj by si nemusel toľko kecať o veciach, o ktorých nemáš ani ponatia. Británia nie je iba Londýn a Briti nemajú dvojpodlažáky zo zotrvačnosti, majú ich preto, že vďaka šírke ulíc sú vo väčšine britských miest kĺby nepoužiteľné. Na väčšine kapacitných liniek v takom Bristole alebo v Plymouthe by si sa s kĺbom jednoducho nevytočil. Aj v Londýne boli Citará kupované iba na konkrétne linky, nikdy nimi neplánovali doubledeckery úplne nahradiť. Oni z našich kĺbov majú asi takú srandu ako my z ich doubledeckerov - britskí prevádzkovatelia sa sťažujú na náročnú a drahú údržbu (kvôli kĺbu) a vysokú spotrebu. A čo sa tej bezbariérovosti: dvojdpodlažák znamená že to má vrchné a spodné podlažie, a to spodné je bezbariérové - minimálne vo väčších mestách už nenájdeš dvojpodlažák, ktorý by nebol nízkopodlažný. A s výmenou cestujúcich tam tiež nie sú problémy, dokonca ani tam kde má autobus iba jedny dvere. Jednak tam pomer užívateľov VHD a IAD je trošku iný než u nás a jednak bežní Briti čakajú na zastávke disciplinovane v rade (!) kým ľudia nevystúpia, namiesto aby sa ako u nás dovnútra rvali ako divá zver...
MiroBA
Ale tak zase sa aj volačo kúpilo za tú dobu. Testoval sa košický Solaris -neskôr sa kúpili aj ked 3ej generácie. Tiež sa testoval Tedom a máme ich tu aj ked novšie. Dokonca tu zakotvil i Capacity aj ked len 1 a to je čisto náhoda, že to obchodné centrum vlastne kúpilo. Tak ktovie...
Ale určite, to si myslím aj ja, že konkrétne toto skúšanie je aj na oblafnutie verejnosti, v tom sa zhodneme jednoznačne.
Ale nech sa len skúša -tým viac sa šetria busy DPB.
A ono každé mesto je špecifické klímou,terénom, sietou ulíc, tak je dobré ked sa to odskúša priamo v danom meste.
Ale inak toto testovanie ak tak neukáže všetko, ako som písal -treba hlavne otestovať v snehu ako to zvládne Pražskú cestu a v Lete ked sú 35stupnové horúčavy. Konkr. pri MANe by som aj čerpal skúsenosti z Litvínova lebo tam také vozy majú príp Vieden.