Reply on: MiroBA #126696:
Lebo na rekonštrukciu mosta komplet čo sa týka pilierov a ostatných prác treba špecializované firmy čo robia vodné stavby a tam zas môžu byť osobitné záujmy. Teda neviem nakoľko sú firmy špecializované ale všeobecne platí, že čím viac sa bude most rekonštruovať, čím viac požiadaviek tým lepšie pre uchádzačov v tendri. A predĺženie životnosti rieši situáciu len dočasne, čiže je možné, že za 10-20 rokov bude druhá súťaž o komplet nový most, čo sa mohol postaviť teraz namiesto vyhodených peňazí. Zhotoviteľ rekonštrukcie mosta nemusí most dostať do stavu, aby vydržal 20-30 rokov ale 10-15 a potom sa môže odvolať na to, že to nešlo lepšie spraviť. Tak to aj na Slovensku býva väčšinou.
MiroBA
Nechcem tu nikoho krkolomne presviedčať, ale kľudne to môže byť aj pravda - sme na Slovensku.
Už len čo si človek môže myslieť aj o nákupe toľkých 9.5 a 10.5 SORov -a to bol evidentie tender šitý na SOR ...že do 11m.
Aj to na tie klbáky pripravujú dlho pre dlho a je to nafigu ...
nehovoriac o iných tendroch mimo dopravy všeobecne v SR.
A potom, že má človek niečomu veriť.