Reply on: Valec #98878:
To co vidis v autobusoch nie je DEK kluc, ale len citacia plocha elektrinickeho cipu. DEK (Domovy Elektronicky Kluc) sice tiez vyuziva rovnake cipy a citacie plochy, tu ale cela podobnost konci. Tak ako v pripade busov je tosucast analytickeho systemu vyhodnocovania prevadzky, tak v pripade DEK je to sucast systemu zabezpecenia fyzickej ochrany domu. Ten zahrna vlastne vyvinute zariadenia, vlastny softver a hlavne system a alogiku, ktora, cini samotne know-how. V dome som aktivny zhruba od roku 1999 kedy sa byty odkupili do sukromneho vlastnictva, cim sme prebrali (aj ja osobne) zodpovednost za vlastnictvo. Podla ustavy vlastnictvo je nielen pravo, ale aj zodpovednost. My sme sa toho, myslim, chytili zodpovedne a vysledky vidno.
Kym sa tak stalo, ludia na to kaslali. Hadam aj preto, lebo to nebolo ich.
Topologia elinovej siete v Bratislave je hviezda (pojem z topologie sieti - algebraicka matematicka disciplina nezavisla na type siete), s tym, ze CMO, ktora cini len malu oblast mozno chapat aj ako silne spojity komponent a teda len ako jeden uzol (topologia sieti) - co nas pripad splna.
Mam na vyber medzi dvoma moznostami:
- elektricka, ktora je barierova, kolizna, dopravno-urbanisticky nevhodna, kompozicia uzemia sa narusa, je draha a dopravne neopodstatnena
- lahky vlak, ktory konverguje k jednej vetve NS MHD
Preferujeme druhu moznost.
Marcelllooo
Uzkym hrdlom je ovela viacej usekov, je to problem v podtstae celej CMO. Vo vseobecnosti plati, ze po radiale sa dostanem rychlo, ale trmacam sa v centre.
Preferencia MHD pred IAD je zatial len nerealizovanym snom.
Vyhrada o minuti historickeho centra je na mieste len ciastocne. Ano - realizuje sa len jedna vetva a nie cely system spolu s centrom, ale realizuje sa vetva, ktora bude kapacitne velmi vytazena. Bude prepravovat do noveho bratislavskeho obchodneho centra a rozvojovych uzemi. Samozrejme ze vybudovanbim niekolkych desiatok sklobetonovych skatul sa zmeni znacna cast funkcie uzemia, o tom je urbanistika. Ze architektonicke prevedenie je nekvalitne a unifikovane, je vecou zlej technickej realizacie.