Reply on: merice #98730:
Ja, na rozdiel od teba, preferujem dlhodobe riesenie, ktore problem riesi a odstranuje namiesto tvojho kratkodobeho potlacenia prejavov. Liecit sa ma zdroj choroby, nie potlacat jej prejav (co je bohuzial v sucasnej farmakologii tiez ista tendencia kvoli produkcii zisku, ale to je o inom).Ak nema byt v BA NS MHD, tak potom treba dopravu co najviac diverzifikovat a casovo-priesotorovo distribuovat smerom rovnomernemu rozdeleniu dopravnych vykonov. V takomto pripade je optimum kombinacia elektriciek, trolejbusov a busov.
Kedze sme sa rozhodli, ze NS MHD chceme mat, ale na metro nateraz nemame, tak prefewrujem to, co sa mu najviac blizi - teda plytky tunel a lahke vlakove supravy.
Operovat vsak argumentom, ze elektricka tvori mesto je znacne zavadzajuce. Elektricka je v tomto duchu indiferentna, zalezi od konkretneho dopravno-urbanistickeho riesenia ci je pre mesto prinosom alebo skor zatazou. Navrhovana elektricka v Petrzalke je, minimalne podla nas, skor zatazou, ako prinosom.
Marcelllooo
Co sa tyka ekonomickeho modelu NS MHD v nasom pripade - Dochadza k spolufinancovaniu subjektami, ktore z daneho riesenia budu tazit: stat, mesto i EU. V konecnom dosledku ziskame za menej penazi viac muziky (viac nielen kvantitativne, ale hlavne kvalitativne). Nazdavam sa, ze NS MHD je v pripade BA lacnejsim variantom. Celkovo, i pre jednotlive subjekty.