Reply on: Marcelllooo #96640:
"..okrem...elektricky budovat este aj stvropruh paralelne s nou?" - Tu by sme možno našli spoločnú reč. Ja si myslím, že štvorpruh netreba, stačí "dopravne ukľudnený" dvojpruh. Vzhľadom na to, že štvorpruh je podstatne väčšia bariéra ako električka, očakával by som, že proti štvorpruhu budeš bojovať urputnejšie, ako proti električke. Z toho, že nebojuješ, som sa domnieval, že jazdíš autom. Ak to tak nie je, beriem späť, ? ale Tvoj "vzťah" k štvorpuhu by si mohol vysvetliť.
NN
- hluk
iny ako u pozemnej elektricky? neporovnavam to s neporovnatelne astronomicky drahym metrom. btw. ludia v mestach kde pouzivaju nadzemku su nejako geneticky modifikovani a maju iny sluch?
- barierovost
...tam urcite nie je v porovnani so sucasnostou v zmysle tvorenia barier v krajine narozdiel od pozemneho ci polozapusteneho variantu, ak teda nemyslis vozickarov, ak myslis tu barierovost tak ta je rovnaka ako u polo/zapusteneho variantu, s vynimkou pozemneho
- neestetickost
to je vec vkusu ako ci je krajsie porsche alebo ferrari
- na ukor zelene
akej zelene? ked postavim nieco nad sucasnou tratou elektricky aku zelen znicim? minimum, naopak co sa tyka zelene je nadzemka najekologickejsie riesenie v porovnani s pozemnym ci polozapustenym variantom kde sa pri vystavbe znici vsetko a nemoze tam nic rast na ploche ktoru zaberu narozdiel od nadzemky pod ktorou moze byt kludne zelen
- stare mesto ako uzke hrdlo
no na dopravu v ramci stareho mesta nie je ziadny NS MHD, nakolko je take male ze tam nema vyznam, prejst sa tade da s par zastavkami, ale len blazon by tam robil zastavky kazde tri metre
- neekonomickost a dopravna neodovodnenost
je to urcite lacnejsie ako metro a pravdepodobne lacnejsie aj ako polozapusteny variant