navrhujem vypísať v Petržalke referendum, či tam chcú tamojší obyvatelia električku(nosný systém).. Ak bude väčšina proti, tak sa tam nič stavať nebude.. Zostane im zeleň, nebude tam žiadna bariéra, a mesto môže začať riešiť prioritne iné časti mesta, kde tú električku chcú, a kde je oveľa potrebnejšia ?
Moja posledná reakcia. 1. Hoci niektoré riešenie myslíte dobre, vo svojich príspevkoch si často odporujete čo som dokázal a jeden príklad dám aj sem ("Ak sa uvazuje o prestavbe, da sa predpokladat, ze na starom rieseni nemame zaujem a preto ho budeme postupne utlmovat a prejdem na to nove." - predtým v jednom príspevku tvrdíte že stavba nového NDS je lacnejšia mimo ine lebo netreba zo súčasnou robiť nič). 2. Nemyslíte koncepčne. Ani raz sa nezmieňejute o doprave zo smeru Dubravka, KV , ktorý sa mimochodom (vďaka nedostatku financií) dá riešiť iba električkovým spôsobom, čo opäť len vyvracia Vaš názor, že stavba nového NDS je lacnejšia a vyvraciate si to dokonca vlastnými slovami "Ak sa chce ponechat to stare ale chceme ist aj do noveho, rozhodli sme sa mat dva systemy aj s vyssimi nakladmi" s tým že my sme sa nerozhodli si to staré nechať, ale boli sme nútení !
hm, zbezne som si presiel poslednych 10 stran a zaujala ma jedna vec pri diskusii o NS MHD, vsetci akurat filozofuju o zakopavani pod zem, preferencii, o nejakom metre alebo o zostavani na povrchu - co vam tak vadi na nadzemke? da sa postavit velmi rychlo, vyrazne lacnejsie ako pod zemou, vystavba neovplyvnuje prakticky sucasnu dopravu, neobmedzuju ju ziadne dialkove vlaky, nerusi sa s automobilovou dopravou a je to urcite civilizovanejsie cestovanie s peknym vyhladom nez cestovanie pod zemou a vo svete bez problemov funguje ci uz v Bangkoku, KL alebo trebars aj v Delhi, kde je to zaroven metro fungujuce aj ako nadzemka
chapem ze v Europe nie su ludia asi velmi na nadzemky zvyknuti a su tu zalubeni do elektriciek, ale je naozaj nejaky racionalny dovod preco nemat nadzemku?
1. Odpovedal som a na svojej odpovedi trvam. Skutocnost, ze si ju neviete interpretovat resp. interpretujete ju zle, je Vas problem nie moj.
2. Ci ostane aj stare riesenie je vecou rozhodnutia. Ak sa uvazuje o prestavbe, da sa predpokladat, ze na starom rieseni nemame zaujem a preto ho budeme postupne utlmovat a prejdem na to nove. Ak sa nechce utlmovat, potom nie je dovod na prestavbu a ma sa ponechat to stare.
Ak sa chce ponechat to stare ale chceme ist aj do noveho, rozhodli sme sa mat dva systemy aj s vyssimi nakladmi.
Isteže je lepšia. Ale určite nie tým, že má úvraťovú konečnú LíšeŇ - Mifkova alebo tým, že má pestrý vozidlový park. Je lepšia gtým, že má veľmi krátky interval na malom množstve nosných liniek.
1. Meliete dookola to isté a neodpovedáte. Tak to zhrniem za Vás. Podľa Vašich slov električka "je barierova prekazke vo volnom pohybe" a "vadi vizualne " ale výstavba 8 a viac poschodových budov developerom "pricom z casti by tunel a jeho prekrytie mali financovat investori, ktory budu mat po trase developerske projekty" už barierny efekt nebude? Sám si odporujete
2. Vy viete "aké investicne polozky vyvola jeden i druhy variant" keď tvrdíte že stavba úplne nového je ekonomickejšia ?(a nehovoríme o zelenej lúke a Petržalke , ale o celej BA)
Ja som s Vami súhlasil, že áno stavba úplne nového môže byť finančne ekonomickejšia ako prestaba, ale okrem vybudovania nového Vám stále ostáva na krku aj existujúca električková sieť a ked si spočítate tieto dve položky dokopy, NEMOŽU Vám výjsť nižšie čísla. Je to ako keby ste tvrdili že prestavba starého auta je drahšia ako kúpa nového a zároveň staranie sa aj o to staré. Veď je choré čo tvrdíte !!!
Re #96620 Marcelllooo: A tu opäť trepete! Hovorilo sa o novom NDS čo nemá byť len Petržalka
V Petrzalke v koridore Kanala mas vdaka stavebnej uzevere. podobne aj v koridore od Trnavskeho myta vdaka koridoru ZSR. A pod zemou mas "zelenej luky" kolko len chces.
A prave aj v tomto projekte, ktory je najaktualnejsi sa da este hovorit o jeho podobe.
Vsade inde mas znacne obmedzenia dopravne, dispozicne, stavebne, majetkove atd.
1. Ci bude nova zastavba barierov a prekazkov zalezi od architektonickeho riesenia.
2. Ake nakladove investicne polozky vyvola jeden i druhy variant? Podobne ake nakladove prevadzkove polozky vyvola jeden i druhy variant? Az budete mat vycislene tieto kosielky, potom sa mozeme hadat o jednotlivych polozkach.
Vo vseobecnosti ale plati, ze vystavba noveho (na zelenej luke) je lacnejsia a ekonomickejsia ako sanacia a prestavba stareho.
Všechno nebo nic! ? nemôžem sa na dopravu v Brne sťažovať. Je teda lepšia alebo horšia ako naša teda? Čo mi hovoríš tak začínam mať pocit, že Bratislava uber alles ?
1a - ja som nehovoril o ničom - ja som reagoval na Váš príspevok ( s chybou, ktoru som nasledne opravil čo si zjavne nevšímate)
Ale sa to tu delí a podstate uniká otázka znie: Prečo je podľa Vás električka barierny efekt "A elektricka urcite nie je to, co by som tam chcel mat. Z dovodov hlukovych, bezpecnostnych, barierovych a dalsich" ,ale na druhej strane nová zástavba už bariernym efektom nieje
2. Tak si to dáme ešte raz:
údžba súčasnej siete + jej prestavba sú ekonomicky nevýhodnejšie, ako údržba súčasnej siete + rekonštrukcia časti súčasnej siete + výstavba novej siete (+ samozrejme jej udržba) . No asi som debil ? ?
Migracny prirastok (cerveny) a ubytok (modry) na urovni obci http://i27.tinypic.com/21kf97l.jpg
(z mapy vidno ze imigracny boom zaznamenavaju transformovane obce v okoli BA, ubytok mensie obce a MC Bratislavy)
k legende - mig prirastok = (imig - emig)/pocet_obyv*1000
Migracny prirastok (cerveny) a ubytok (modry) na urovni okresov http://i28.tinypic.com/2ekqb0w.jpg
(V KE a BA slaby prirastok, az ubytok, okolie BA a KE silny prirastok - suburbanne zony)
a to je z rokov 1996 - 1998, kedy este nebol ten migracny boom taky velky ako dnes... a jeho tempo stale rastie...
s tym by sa malo ratat aj pri planovani a trasovani NDS
Technopol
1a - ja som nehovoril o ničom - ja som reagoval na Váš príspevok ( s chybou, ktoru som nasledne opravil čo si zjavne nevšímate)
Ale sa to tu delí a podstate uniká otázka znie: Prečo je podľa Vás električka barierny efekt "A elektricka urcite nie je to, co by som tam chcel mat. Z dovodov hlukovych, bezpecnostnych, barierovych a dalsich" ,ale na druhej strane nová zástavba už bariernym efektom nieje
2. Tak si to dáme ešte raz:
údžba súčasnej siete + jej prestavba sú ekonomicky nevýhodnejšie, ako údržba súčasnej siete + rekonštrukcia časti súčasnej siete + výstavba novej siete (+ samozrejme jej udržba) . No asi som debil ? ?