Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #96619:
V Petrzalke v koridore Kanala mas vdaka stavebnej uzevere. podobne aj v koridore od Trnavskeho myta vdaka koridoru ZSR. A pod zemou mas "zelenej luky" kolko len chces.

A prave aj v tomto projekte, ktory je najaktualnejsi sa da este hovorit o jeho podobe.

Vsade inde mas znacne obmedzenia dopravne, dispozicne, stavebne, majetkove atd.
Reply on: Marcelllooo #96618:
to je pravda, akurat ze v BA nemas nikde zelenu luku
Reply on: Technopol #96616:

1. Ci bude nova zastavba barierov a prekazkov zalezi od architektonickeho riesenia.

2. Ake nakladove investicne polozky vyvola jeden i druhy variant? Podobne ake nakladove prevadzkove polozky vyvola jeden i druhy variant? Az budete mat vycislene tieto kosielky, potom sa mozeme hadat o jednotlivych polozkach.

Vo vseobecnosti ale plati, ze vystavba noveho (na zelenej luke) je lacnejsia a ekonomickejsia ako sanacia a prestavba stareho.
Reply on: S499.1023 #96446:
Všechno nebo nic! ? nemôžem sa na dopravu v Brne sťažovať. Je teda lepšia alebo horšia ako naša teda? Čo mi hovoríš tak začínam mať pocit, že Bratislava uber alles ?
Reply on: Marcelllooo #96597:

1a - ja som nehovoril o ničom - ja som reagoval na Váš príspevok ( s chybou, ktoru som nasledne opravil čo si zjavne nevšímate)
Ale sa to tu delí a podstate uniká otázka znie: Prečo je podľa Vás električka barierny efekt "A elektricka urcite nie je to, co by som tam chcel mat. Z dovodov hlukovych, bezpecnostnych, barierovych a dalsich" ,ale na druhej strane nová zástavba už bariernym efektom nieje

2. Tak si to dáme ešte raz:
údžba súčasnej siete + jej prestavba sú ekonomicky nevýhodnejšie, ako údržba súčasnej siete + rekonštrukcia časti súčasnej siete + výstavba novej siete (+ samozrejme jej udržba) . No asi som debil ? ?
Reply on: sebo100 #96610:

Ráno bol na L83
Reply on: Marcelllooo #96612:
online verzia Atlasu Krajiny Slovenskej republiky. Mam k dispozicii aj kniznu verziu kde su udaje z roku 2005, ale je to velke a nemotorne
Reply on: Ike #96611:
Prosim ta, to si z akeho zdroja cerpal?
Reply on: Ike #96607:

Migracny prirastok (cerveny) a ubytok (modry) na urovni obci
http://i27.tinypic.com/21kf97l.jpg
(z mapy vidno ze imigracny boom zaznamenavaju transformovane obce v okoli BA, ubytok mensie obce a MC Bratislavy)
k legende - mig prirastok = (imig - emig)/pocet_obyv*1000

Migracny prirastok (cerveny) a ubytok (modry) na urovni okresov
http://i28.tinypic.com/2ekqb0w.jpg
(V KE a BA slaby prirastok, az ubytok, okolie BA a KE silny prirastok - suburbanne zony)

a to je z rokov 1996 - 1998, kedy este nebol ten migracny boom taky velky ako dnes... a jeho tempo stale rastie...
s tym by sa malo ratat aj pri planovani a trasovani NDS
neviete kde dnes alebo zajtra jazdy novy autobus Mercedes-bens
CapaCity?napiste ? ?
Reply on: Mikimaus #96599:
Hmm, mestský vlak na Šafku? Ak si autor myslí, že Pribinova je na Šafku, tak potom nieto divu.
Inak ako tak pozerám na tie fotky CapaCity, tak to nové logo, teda nový strieborný podklad, sa vynikajúco hodí k jeho strieborno-čierno-červenému náteru...
Nemohol by byť teda aj mestský náter strieborno-červený?
Reply on: zakaznik #96605:
tak nacrtol som velmi futuristicku viziu ? je jasne ze take nieco nehrozi:) a ten vlak ma nenapadol, sorry ?

narazal som na to ze pri sucasnom rezidentalnom ci administrativnom stavebnom boome, sa mozno v buducnosti (dalekej, ak nevynajdu teleport) uzivi aj elektricka trebars do ivanky, popripade pri realizacii podobnych projektov ako je lamacska brana, mozno aj do zahorskej ci stupavy... a potom treba rozmyslat ci cestujuci, napr z tej lamacskej brany, budu davat prednost ceste cez celu dubravku elinou alebo pojdu IAD... treba najst IAD konkurenciu a to by bola zrychlena elektricka... chcel som len naznacit ze treba mysliet dopredu a ratat s najextremnejsimi variantami. Vid za sociku prestavba Prazskej a Patronky. tam sa skutocne extremne scenare naplnili.

Nie som za metro, nestojim ani za tym aby elektricka isla silou mocou pod zem, hoci by to bolo fajn, no v BA chyba trakcia, ktora ta rychlo dopravi kam potrebujes a odkial teoreticky vyuzijes inu trakciu... taka "dialnica" medzi elektrickami, alebo ked chces, elektrickove IC ?
Reply on: zakaznik #96605:
"Momentálny realitný booom nebude trvať viac ako 10 rokov." Nebol by som si taký istý...
Reply on: Ike #96603:
Sorry.
"Ked si predstavim ze v buducnosti by som mal ist napr elinou z DNV do PK pri sucasnom stave, tak tam idem asi 2 dni a trepem sa cez mesto"
- Prečo by si, preboha do Pezinku chodil elinou? Stupava - Brnolákovo takisto... Ak aj by aj urbanizácia do r. 2050 prebiehala takým katastrofickým scenárom, ako si načrtol, tak by si tiež použil vlak s nejakým prestupom, nie električku so 140 zastávkami. ?
Momentálny realitný booom nebude trvať viac ako 10 rokov.

Re #96599 Mikimaus: Až mi naskakujú ziomomriavky keď to čítam... To načo bude 5 rokov električka Šafko - Bosákova? Veď potom, sa bude meniť rozchod, či nie? To už ozaj na tých 5 rokov nevydržia autobusy?
?
Reply on: zakaznik #96588:
mohol by si to aj rozvit a napisat co sa ti nepaci... lebo mam chut prestat reagovat na taketo "silou-mocou" negovacie prispevky, akych je tu zial v poslednej dobe vela...
Reply on: Martin Fundárek #96590:
Štyri hrany by nebol problém, ak je cez stanicu tranzit, dlhé roky Berlin ZOO obslúžil trikrát viac vlakov ako BA hl.st., alebo vo Viedni stanica Praterstern (Nord), alebo Mitte atď. - tiež štyri hrany a zmestia sa tam regionálne vlaky v intervale, aký je u nás utópia a k tomu aj nákladné vlaky. http://www.oebb.at/pv/de/Servicebox/Fahrplanabfrage/Kursbuch_aktuell/Fahrplanbilder2008/kif_900_08.pdf
Reply on: 810zssk #96250:

ak som dobre počul, tak zahradkar niekde v tv vyhlásil (myslím, že v súvislosti s plamennou karosou), že idú tento rok vypísať tender na 20 (!) kĺbov.... ❗

Re #96303 Martin Fundárek:
v tomto prípade nie je dôvod budovať otočky v meste, veď trate Obchodná - Špitálska už reálne existujú... Ale to bol len taký nápad ?

Re #96343 aNTI:
k prvému bodu: a čo linka 180? ? či sa jej obsadenosť už zvýšila? ?

Re #96511 Marcelllooo:
takže pokiaľ pôjde elina okolo Rovniankovej, je nevhodná, ale ostatné radiály sú v poriadku? Podľa týchto argumentov zrušme všetky elinové trate a nasáčkujme do BA busy...
Veď určite sa ani tým, ktorí bývajú na Vajnorskej, prípadne Detvianska/Hybešova či v dúbravských panelákoch nepáči, že im chodí elina pod balkónmi/oknami a určite "je barierova, vadi vizualne, nie je ekonomicky ani dopravne opodstatnene dopravne naroky riesit elektrickou". Ťažisková linka 59, čo chodí medzi 5 a 8:15ou hod. dovedna 9-krát a potom premáva až po 13tej? To snáď myslíš ako vtip, nie? A súčasná 98čka sa minimálne pri Technopole križuje s plánovanou traťou, takže týmto radšej neoperuj...

Re #96599 Mikimaus:
ten "tunel" nemal byť v úvodzovkách? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.