Borci celkom zaujimava diskusia, v ktorom sa prelinaju dve veci:
1. zmena rozchodu
2. nosny dopravny system v BA
Tiez by som k tomu nieco pridal.
1. zmenu rozchodu na 1435 - ANO, ale len za podmienky ze to na nieco bude. Teda len ak by som napojil eliny v BA na region. Inak mi je to na nic a ako Turbo spravne uvadza nie je ziadny dovod prechadzat z 1000 na 1435. Staci len kvalitne trate, vozidla, udrzbu a hlavne system a vsetci nadsenci metra budu cumiet.
2.Nosny dopravny system
Skusili ste sa niekedy pozriet na ake trate chcete vybehnut z centra BA do okolia?
- BA - Malacky - Kuty : Silna nakladna doprava. Cez jeden tunel neprepchate v spickovych hodinach ani koleso.
- BA -Pezinok - Trnava: Hlavna slovenska tepna, v sucastnosti reko na 160km/h, v projektoch sa pocita so zrusenim stanice Sv.Jur (ihned znizena priepustnost)
- BA - Galanta - N.Zamky: tuto trat caka podobna rekonstrukcia, ale priepustnost je v spickovych hodinach na hraniciach prelezenia s nakladnym vlakom.
- BA - Dunajska Streda - Komarno: nutna rekonstrukcia a elektrifikacia, po reko vysoka rezerva priepustnosti, ale naopak trat je zle situovana k obydliam (Rovinka, Nove Kosariska, Miloslavov)
- BA - Rusovce - Rajka: snad az po vstupe do EU, statna sprava si rada podrzi vlacik 20 minut v Rajke
- BA - Kitsee : Warum?
Neviem ale preco napriklad v Prahe neplanuju vybehnut z tramvaji do Kolina, alebo Berouna, alebo v Brne do Blanska? Kua ani rozchod nemusia menit, v Prahe to maju dokonca komplet jednosmerny system, akurat to napatie.
Niekedy bola v Blave celkom zaujimava zeleznica BA-Petrzalka - BA-Nivy (predtym Nove Mesto) - BA filialka - BA predmestie + BA-Nivy - Vrakuna - P.Biskupice. Postupne sa nam mesto rozrastalo a komunisti usudili ze zeleznica v meste nie je to prave orechove ( a este sa im k tomu hodil prave budovany Slovnaft) a vybudovali krasnu stanicu BA-Nove Mesto (le trochu od ruky) a celu trat trosku predlzili cez Ba-UNS. Pre nakladnu dopravu vcelku OK investicia, ale v tom case asi nikoho nenapadlo o moznosti vyuzitia pre osobnu dopravu.
A co tak sa k tomu vratit? Asi sialeny sen, ale pri predstave ze osobny vlak (nejaka pekna elektricka jednotka) z Trnavy(Galanty, Dunajskej Stredy) prejde cez Filialku, Nivy do Petrzalky celkom zaujimave. Alebo rychlik z Kosic, ktory prejde cez cele mesto? A ktomu nosny system MHD - elina na 1000mm a rekonstrukcia (vlastne posunutie) hlavnej stanice smer Raca a zastavky Vinohrady az nad Raciansku ul. a stanicu Predmestie.
1. zmena rozchodu
2. nosny dopravny system v BA
Tiez by som k tomu nieco pridal.
1. zmenu rozchodu na 1435 - ANO, ale len za podmienky ze to na nieco bude. Teda len ak by som napojil eliny v BA na region. Inak mi je to na nic a ako Turbo spravne uvadza nie je ziadny dovod prechadzat z 1000 na 1435. Staci len kvalitne trate, vozidla, udrzbu a hlavne system a vsetci nadsenci metra budu cumiet.
2.Nosny dopravny system
Skusili ste sa niekedy pozriet na ake trate chcete vybehnut z centra BA do okolia?
- BA - Malacky - Kuty : Silna nakladna doprava. Cez jeden tunel neprepchate v spickovych hodinach ani koleso.
- BA -Pezinok - Trnava: Hlavna slovenska tepna, v sucastnosti reko na 160km/h, v projektoch sa pocita so zrusenim stanice Sv.Jur (ihned znizena priepustnost)
- BA - Galanta - N.Zamky: tuto trat caka podobna rekonstrukcia, ale priepustnost je v spickovych hodinach na hraniciach prelezenia s nakladnym vlakom.
- BA - Dunajska Streda - Komarno: nutna rekonstrukcia a elektrifikacia, po reko vysoka rezerva priepustnosti, ale naopak trat je zle situovana k obydliam (Rovinka, Nove Kosariska, Miloslavov)
- BA - Rusovce - Rajka: snad az po vstupe do EU, statna sprava si rada podrzi vlacik 20 minut v Rajke
- BA - Kitsee : Warum?
Neviem ale preco napriklad v Prahe neplanuju vybehnut z tramvaji do Kolina, alebo Berouna, alebo v Brne do Blanska? Kua ani rozchod nemusia menit, v Prahe to maju dokonca komplet jednosmerny system, akurat to napatie.

Niekedy bola v Blave celkom zaujimava zeleznica BA-Petrzalka - BA-Nivy (predtym Nove Mesto) - BA filialka - BA predmestie + BA-Nivy - Vrakuna - P.Biskupice. Postupne sa nam mesto rozrastalo a komunisti usudili ze zeleznica v meste nie je to prave orechove ( a este sa im k tomu hodil prave budovany Slovnaft) a vybudovali krasnu stanicu BA-Nove Mesto (le trochu od ruky) a celu trat trosku predlzili cez Ba-UNS. Pre nakladnu dopravu vcelku OK investicia, ale v tom case asi nikoho nenapadlo o moznosti vyuzitia pre osobnu dopravu.
A co tak sa k tomu vratit? Asi sialeny sen, ale pri predstave ze osobny vlak (nejaka pekna elektricka jednotka) z Trnavy(Galanty, Dunajskej Stredy) prejde cez Filialku, Nivy do Petrzalky celkom zaujimave. Alebo rychlik z Kosic, ktory prejde cez cele mesto? A ktomu nosny system MHD - elina na 1000mm a rekonstrukcia (vlastne posunutie) hlavnej stanice smer Raca a zastavky Vinohrady az nad Raciansku ul. a stanicu Predmestie.
Andrej (Anndy008)
Podla precitaneho ma napada, ze to co popisuje Martyk, bude mat nejaku myslienku. A to taku, ze by sa malo spojit par skupin a vylobovat si prachy na skutocnu a racionalnu regionalnu dopravu. Ak ten projekt bude mat zmyslel a privoniame si k EU, tak prachy urcite budu (a pocitam, ze nie zvacsa od nas - nastastie). Inak si s nasimi zdrojmi nevystacime.
Mozno Grecko je priklad. Neviem, ci je to tym, ze vstupili relativne nedavno do EU a prachmi EU, ale teraz som mal moznost precestovat par krat vacsiu cast grecka - od solunu az po ateny(tam a spat a este medzi tym par 100km) (dlzka medzi Atenami a Solunom je cca 600km po ceste jednym smerom - defacto spojenie medzi dvoma najvacsimi mestami) a medzi tym a co som nevidel? Jedno velke stavenisko (v dobrom zmysle). Proste tam stavaju 600 a viacej km dialnic + vedla toho nova zeleznica (uplne novy zvrsok /ciest, kolajnic/ a tak isto nova elektrifikacia zeleznic) a urcite si to nefinancuju sami. Niekedy to prichadza az do absurdit - klasicka cesta prejde razom na strk, tam su uz betonovymi kockami polozene krajnice a stred cesty (asfalt este nikde) a vedla znacka, ze je to dialnica a smerove tabule
Este tak keby si dali spravit kanalizaciu
Akurat, ze slovo spojit znamena pre slovaka vseobecne nieco neskutocne, ba priam je to vyzva do boja (neviem, preco to je, ale aj sam to, dokonca aj na sebe, niekedy tak citim)
Inak MHD - ja som videl (nestihal som aj pouzit
Jo este som videl budapest, teda MHD, ale jedina zaujimavost, ze tam v pohodke jazdia "nove" ikarusy i260 resp. C80 s transparentmi. Musim povedat, ze je z toho iny bus - aspon z vonku.