Zdravím vás kolegovia / kolegyne,
Asi vám je známe, že v rámci autobusovej dopravy prebieha plynofikácia vozidiel. Týka sa len autobusov typu Karosa (prečo nie aj Ikarus?). V súčasnosti prebiehajú skúšobné jazdy s týmito vozidlami. Dopočul som sa, že niektoré vozidlá – najmä kĺbové prevedenie sa enormne prehrievajú, a to sú len skúšobné jazdy „naprázdno“. Konkrétne sa jednalo o skúšobnú jazdu do Dúbravky, kde sa pri jazde do svahu od vzniknutej teploty pokrútili hliníkové lišty vzadu pri motore. Autobus to zvládal naprázdno na zaradenej dvojke!!!
Zaujíma ma, v prvom rade bezpečnosť a hlavne riešenie prehrievania. Väčší chladič? Dva chladiče? Všetci, ktorí jazdia s kĺbovými Karosami iste veľmi dobre poznajú problémy s prehrievaním a "príjemnú" jazdu v lete so zapnutým kúrením - a to sú "nafťáky".
Je vôbec ekonomické plynofikovanie vozidiel ak v globále rátame aj pravidelný servis a v budúcnosti isté zvýšenie ceny pohonnej látky? Ekologické a ekonomické požiadavky dnešnej doby spojené s veľkým výkonom predsa spĺňajú aj naftové motory kategórie Euro, bez ďalšieho nákladného periodického servisu a potrebných certifikátov. Je nutný takýto drahý "experiment"? Možno, že o rok - dva sa budú do vozidiel, plyňákov opäť montovať staré dobré dieselové motory.
P.S. Uvítam aj názory kolegov z Prahy, Brna a pod.
Asi vám je známe, že v rámci autobusovej dopravy prebieha plynofikácia vozidiel. Týka sa len autobusov typu Karosa (prečo nie aj Ikarus?). V súčasnosti prebiehajú skúšobné jazdy s týmito vozidlami. Dopočul som sa, že niektoré vozidlá – najmä kĺbové prevedenie sa enormne prehrievajú, a to sú len skúšobné jazdy „naprázdno“. Konkrétne sa jednalo o skúšobnú jazdu do Dúbravky, kde sa pri jazde do svahu od vzniknutej teploty pokrútili hliníkové lišty vzadu pri motore. Autobus to zvládal naprázdno na zaradenej dvojke!!!
Zaujíma ma, v prvom rade bezpečnosť a hlavne riešenie prehrievania. Väčší chladič? Dva chladiče? Všetci, ktorí jazdia s kĺbovými Karosami iste veľmi dobre poznajú problémy s prehrievaním a "príjemnú" jazdu v lete so zapnutým kúrením - a to sú "nafťáky".
Je vôbec ekonomické plynofikovanie vozidiel ak v globále rátame aj pravidelný servis a v budúcnosti isté zvýšenie ceny pohonnej látky? Ekologické a ekonomické požiadavky dnešnej doby spojené s veľkým výkonom predsa spĺňajú aj naftové motory kategórie Euro, bez ďalšieho nákladného periodického servisu a potrebných certifikátov. Je nutný takýto drahý "experiment"? Možno, že o rok - dva sa budú do vozidiel, plyňákov opäť montovať staré dobré dieselové motory.
P.S. Uvítam aj názory kolegov z Prahy, Brna a pod.
Turbo
Nuz, CKD vyrobily aj poriadnu elinu, ved o type T3 si myslym, ze je fakt super, ked si vezmem ze jeho konstrukcia je so 1960-tych rokov! O opaku ma nik nepresvedci. Ale co bol problem u CKD bolo nase vtedajsie velke "bratstvo" s Rusmi. Hlavne vdaka ZSSR sa typ T3 a obzvlast T3SU a T3SUCS stali take popularne a vyraba sa to aj dnes (niekde v cechach vam vyrobia na poziadanie kysnu, do ktorej si hodite vyzbroj...). Totiz rusi chceli ba T3-ojky, jedine co este zobrali boli T5B5ky. Totiz prave vdaka nasemu "bratstvu" a sovialistickej delbe prace (ci ako sa ta ftakovina volala
Este sa mi tu niekto vyplakaval, ze ake su 21 Tr nespolahlive sroty a ze trollina su lepsie. Nemozem suhlasit. Ludia, kazdy novy typ predstavuje zmenu udrzby. Ako to bolo pri prvych T1? Tiez to boli obrovske sroty? Ciastocne ano... Pri prechode zo 14 Tr na 21 Tr je to obrovsky skok, este vacsi ako pri prechode od 9Tr na 14 Tr. Viete vy ake boli na zaciatku so 14 Tr problemy? Vtedy sa tiez zdalo ze to su sroty a podobne. Vezmite si ze medzi vozdidlami 14 Tr a 21 Tr su vacsie rozdiely ako medzi 9 Tr a 14 Tr. Bol som v Brne a vozil som sa s tymi trolikmi. Utvrdil som sa v nazore, ze Skodovka ide spravnou cestou. Naozaj siroke dvere, rozumny interier (odhliadnuc od toho "komina" oproti strednym dveram) a komfort pre cestujuceho. Ak sa niekomu nepaci, ze ma vzadu usporiadanie sedadiel 2+2, tak nech si neztazuje, totiz to je dnes trend. A ten malicky schodik pri zadnych dverach mi uz naozaj nevadi. Trollino je urcite dobry (aspon tak vyzera) ale pre BA by som skor prijal 21 a 22 Tr-ky. Totiz, so Skodou mame dost dobre skusenosti.