Reply on: Sommelier #62259:
taka mala uvaha - tunel Sitina ma 3 kilometre (myslim ze do jednej rury by sa vpohode zmestila elektricka obojsmerne), stava sa v extremne zlozitom geologickom uzemi - je takmer tesne pod povrchom, lebo sitina nie je ziadny velky kopec - presne tak by sa musela stavat aj elektricka - tesne pod povrchom. Je naozaj taky problem postavit 2-3 krat tolko ako tento tunel, ktory vobec nie je megalomanska stavba, a stoji 3,5 miliardy - aj s krizovatkami, samotny tunel stoji menej nez polovicu z tej 3,5mld. Stale mi to vychadza, ze pri troche snahy sa da zmestit do 10miliard, co je vcelku slusne a realne. Najma ked na IAD sa tolko dalo posledne 2-3 roky, ved na tunel sitina, dialnicu v petrzalke, most apollo sa tolko dalo. Navyse pri stavbe elektricky podzemou nemusi vsade byt tunel razeny! - napriklad nabrezie od noveho mosta po safko moze byt hlebene - neporovnatelne lacnejsie, takisto mileticova moze byt hlbena, sancova mozno - ak sa vyriesi ze bude uzavreta (napriklad po dostabe severnej tangenty moze byt sancova na dobu stavby aj na polovicu uzavreta a moze sa trat vyhlbit, nie razit). Myslim ze aj polovica trate by sa dala hlbit, nie razit, co je ovela lacnejsie, aj stanice vyjdu omnoho lacnejsie a aj pohodlnejsie, kedze nebude treba ist tolko po schodoch.
Sommelier
Existujúce trate sa potom mozu kludne zrusit - to su tvoje slova...
No jasne, ale ten uver je potom potrebne splacat - ty sice dostanes 30 na ruku a potom ich splacas urcity pocet rokov. Mudrlantko. Takze ja som Ti napísal, že odkial chceš zobrat 3 miliardy ročne - a je jedno či na postupne financovanie alebo na splacanie uveru.
To si tiez napisal ty, ze vyluky a dopravne obmedzenia budu tak ci tak - s tym rozdielom, ze vyluka povrchovej upravy je trochu rozdielna od tej tunelovej. To som narazal opat na tvoje slova.
Ako by sa dalo električkou prehustit centrum to nechápem. Ale asi sa to podla Teba dá.
Bez ohladu na to, ci je to technicky mozné - ako bolo povedané za 50 miliard si mozme vybrat - hurá a sláva, električky v centre chodia pod zemou ! Dobrý kšeft, ušetria sa 4 minúty pri prejazde mestom, krtkujeme každý deň, a platíme nenormálne peniaze za prevádzku tunelov a staníc.
NIE !!! Ušil by si takú finančnú búdu, že by to tak skoro niekto nerozchodil.
Mne nevadí, že tie električky chodia centrom po povrchu - je to logickejsie, ludskejsie a OK. Casom sa aj v siemense dozvedia, ako s tou preferenciou narábať a bude to lepsie a postacujúce.
nevidím najmensi dovod, preco by sa mali vymyslat kravoviny za desiatky miliard, len preto, lebo nejaký odnaučený metrofil sa svojho sna naplno nevzdal.