Reply on: Sommelier #62202:
Presne zratane ( http://www.gmap-pedometer.com/?r=212250 ) , aj s tunelom pod dunajom 7,8km. Aj ak by sa to stavalo ako metro - 1 kilometer podla teba 4 miliardy - to mame 31,2mld. Ale metro ma obrovske stanice, a tiez by ma zaujimalo ci to je cena za dve rury metra alebo jednu kde idu obojsmerne??? Myslim ze 4 mld/km je prehnana cena, najma ak cestne tunely sa stavaju ze neporovnatelne nizsiu.
galiyosha
NIE! 15m autobusy sa kupovali LEN a LEN preto, lebo makromodelárom v DPB chýbal 15m autobus do zbierky. Žiaden iný dôvod nejestvuje! Je to na plač, ale je to tak.
A podaktorí si vážne myslíte, že po sprevádzkovaní električkovej trate do Petržalky výrazne poklesne potreba autobusov? A ktoré linky nahradíte električkou? 59 a 95. Žiadne iné. Koľko je to autobusov vo výprave? 25? Z koľkých celkovo?
Budíček! Do autobusového parku sa bude musieť ešte niekoľko dlhých rokov, ak nie desaťročí, investovať plus/mínus rovnako, nosný systém nenosný systém. NDS v takom rozsahu, aby výrazne obmedzil potrebu autobusov, je ešte ďaleko preďaleko. A dovtedy nebude na čom jazdiť.
To, že tie prostriedky momentálne kvôli malomyseľnosti zodpovedných jedincov v DPB tečú tam, kam tečú -- a síce na kupovanie 15metrových hračiek -- je už vec iná.
A či sa v budúcnosti DPB vôbec bude snažiť o nejakú unifikáciu vozového parku, to je zase len o (ne)schopnosti zodpovedných pracovníkov DPB a mesta. Pokiaľ budú mať všetkých päť pohromade, tak do podmienok ďalšieho tendra so zdôvodnením prevádzkovej ekonomickej výhodnosti, ktoré im nikto nemôže napadnúť, okrem kritéria ceny zaradia s príslušným bodovým ohodnotením aj kritérium kompatibility so stávajúcim vozovým parkom.
Otázka je, či na to bude dostatočná "vôľa". Žiaden modelár si predsa nebude kupovať stále rovnaké hračky, veď by to bola nuda...