Reply on: KLF #61501:
Este lepsie riesenie ako sprej su kamery vo vozidle s kratkym zaznamom (CC TV) ulozenym v pripade mimoriadnej udalosti. V dnesnej dobe je to coraz realnejsie, lebo cena uz je dost prijatelna - odhadujem to tak na niekolko desattisic na voz - a prinos obrovsky - jedna moze kamery vodic vyuzivat miesto zrkadiel, v pripade nehody nemusi vobec ostat na mieste ani cakat na dispecera a z kamery urcite vidno daleko viacej nez z polohy - napriklad aj nedodrzanie vzdialenosti, ci ohrozenie nespravnym preradenim do pruhu, a mozno aj take pokutovanie vodicom, ktory nedavaju prednost pri vyjazde zo zastavky - ved este by na tom mohlo mesto zarabat, keby chcelo... Ale na slovensku to znie ako sci-fi ?
Andy
a) nie, pojazdní majú inú frekvenciu
b) keď dispečeri odkláňajú, tak povedia, čo si máš dať na transparent. Niektorí dispečeri ale nič nepovedia, lebo nevedia ani že nejaké kódy existujú, vedenie dispečingu (nejaký Sásik a spol.) sa ich ešte zastávajú, netuším však prečo. Inak niektorí vodiči majú zoznam kódov aj vo vozidlách, ale tiež niektorí nevedia načo to je.
c) no keď robia niečo, pri čom sú potrebné, tak hej. Nechápem moc zmysel otázky...
d) áno
e) dispečeri vo felíciách sú viacmenej na odkláňanie vozidiel pri výlukách, sledovanie nejakých rizikových miest, synchronizáciu informácií o okolnostiach mimoriadnych situácií s dispečingom, bonzovanie vodičov a podobne. Pri nehode napr. zvyknú vyznačiť sprejom polohy vozidiel, aby mohli odstrániť prekážku, formality sa už vybavia s vozidlom DN.
f) tá DPB nehodovka je také zastúpenie vodiča, prípadne sa používa na nejaké formality. Napríklad keď sa stane nehoda, vinu rieši ten z nehodovky, nie vodič.
g) neviem