K akcii o kolajovej doprave: je "super", ked sa ocakava ucast verejnosti v case, ked je vacsina ludi v robote ...
Byt po mojom, do DNV zavediem hned S-bahn. Zastavky Stupava - Devinske jazero - ZST DNV - Kostolne (na nasype pri sidlisku) - Dubravcice (na predlzeni Saratovskej) - Lamac, Vrancovicova - ZST Lamac - Kramare (bud na nadjazde ponad trolejbusovu trat z Patronky, alebo pri vjazde do tunela) - Hlavna stanica - Slovany (na nadjazde ponad elektrickovu trat po Racianskej) - ZST Nove Mesto - Trnavka - Ostredky (blizko konecnej elektriciek) - Prievoz (na nadjazde ponad Gagarinovu) - ZST UNS - Bajkalska (na estakade ponad Bajkalsku) - Petrzalka centum (pri Cernysevskeho) - ZST Petrzalka - Nakupna zona Luky - Janikov dvor - Jarovce (na zel. priecesti) - Rusovce zastavka (pri ceste do Jaroviec) - ZST Rusovce. Cela trat existuje, okrem useku Stupava - Dev. jazero aj elektrifikovana. S vyuzitim trate pre "metro" pocita aj projekt spolocnosti Metro. Do Rusoviec / Stupavy by zachadzali len niektore supravy. Nevyhodou je pomerne velky obluk na vychod okolo mesta, z Petrzalky ale dost ludi dochadza do tejto oblasti. Taktiez by sa zjednodusila doprava zo zapadnej casti mesta do vychodnej (samozrejme z nadvaznou elektrickovou/trolejbusovou/autobusovou dopravou).
Stacilo by dobudovat zastavky a zosuladit grafikony.
Ale je to len taka moja myslienka, urcite by sa naslo viac problemov, ktore by mohli vzniknut.
Byt po mojom, do DNV zavediem hned S-bahn. Zastavky Stupava - Devinske jazero - ZST DNV - Kostolne (na nasype pri sidlisku) - Dubravcice (na predlzeni Saratovskej) - Lamac, Vrancovicova - ZST Lamac - Kramare (bud na nadjazde ponad trolejbusovu trat z Patronky, alebo pri vjazde do tunela) - Hlavna stanica - Slovany (na nadjazde ponad elektrickovu trat po Racianskej) - ZST Nove Mesto - Trnavka - Ostredky (blizko konecnej elektriciek) - Prievoz (na nadjazde ponad Gagarinovu) - ZST UNS - Bajkalska (na estakade ponad Bajkalsku) - Petrzalka centum (pri Cernysevskeho) - ZST Petrzalka - Nakupna zona Luky - Janikov dvor - Jarovce (na zel. priecesti) - Rusovce zastavka (pri ceste do Jaroviec) - ZST Rusovce. Cela trat existuje, okrem useku Stupava - Dev. jazero aj elektrifikovana. S vyuzitim trate pre "metro" pocita aj projekt spolocnosti Metro. Do Rusoviec / Stupavy by zachadzali len niektore supravy. Nevyhodou je pomerne velky obluk na vychod okolo mesta, z Petrzalky ale dost ludi dochadza do tejto oblasti. Taktiez by sa zjednodusila doprava zo zapadnej casti mesta do vychodnej (samozrejme z nadvaznou elektrickovou/trolejbusovou/autobusovou dopravou).
Stacilo by dobudovat zastavky a zosuladit grafikony.
Ale je to len taka moja myslienka, urcite by sa naslo viac problemov, ktore by mohli vzniknut.
Pozi
Nebude to teda elektricka aku si vacsina ludi predstavuje. Bude to nieco totalne prerobene. Potom si myslim, ze tato koncepcia ma blizsie k metru, ako k elektricke. Menej caste zastavky, trat aj pod zemou, vacsia rychlost - to uz je v podstate metro, rozdiel je len v zberacoch elektriny, nie?
Ak sa bude tato koncepcia presadzovat pod nazvom "elektricka namiesto metra", u verejnosti sancu nema. Lepsie by bolo nazvat to "prerobme elektricky na metro", ono by sa urobio par zmien, postavalo sa par trati, odbornici by vedeli, ze je to elektricka, ale volalo by sa to metro a vsetci by boli spokojni.
Lebo ako laik medzi vidim hlavny rozdiel elektricky a metra prave to, ze elektricky su pomale, stoja na kazdej zastavke, chodia po cestach zmiesanych s inou dopravou. A teraz sa dozvedam, ze su aj ine elektricky...
No ja neviem, myslim, ze potrebujeme 2 typy dopravy, jeden typ, co stoji na kazdom polkilometri - za takyto typ dopravy povazujem elektricku a druhy, ktorym sa dostanem z centra napr. do DNV maximalne cez 2 zastavky. Zlucit oba typy do jedneho asi nejde - jedna elektricka by stala napr. v karlovke na desiatich zastavkach a druha by sla z centra priamo do DNV a stalo by sa raz v Karlovke a raz v Dubravke - to nejde dat na jednu trat. Preto stale trvam na metre, popripade elektricke / rychlodrahe nezavislej na sucasnej elektrickovej sieti, ktora je dimenzovana na to, aby "stala kazdy polkilometer" a nie na rychle spajanie mestskych casti a centra. Tym sa ale asi hlavna vyhoda elektriciek straca, cize zase mi to ide k tomu metru.