Reply on: aquila #58347:
Jediny dovod, preco by Trencin potreboval prelozku trate, je CESTNA krizovatka pri hoteli Tatra, ktora je zranitelnym uzkym hrdlom trencianskej CESTNEJ dopravy a blizka pritomnost zeleznice znemoznuje urobit tam akukolvek obchadzku tejto krizovatky.Z hladiska kvality zeleznicnej stanice nie je potrebne stavat cokolvek nove, pretoze sucasna stanica dobre vyhovuje, ako pisal ufo. Z hladiska odsunu hlucnej priebeznej nakladnej dopravy, ako aj z hladiska zrychlenia prevozu IC vlakov cez Trencin, je zase zbytocne presuvat trat do navrhovanej polohy cez ostrov, pretoze aj hlucne naklady, aj rychlo iduce IC pojdu stale cez mesto a nie poza.
Martin Fundárek
Po postavení tunela popod Dunaj sa bude dať z Filiálky dostať na Trnavu, Galantu, Rajku a Kittsee. Na DNV a Dunajskú Stredu nie.
"Vyriešenie tých prepojení, napr. smerom na súčasnú HLST je už technický detail."
Technicky sa dá vyriešiť skoro všetko, ale iné je ekonomická stránka - najmä na prepojenie na smer DNV by sa asi prašule nahrabali dosť ťažko, pretože, ako som napísal, išlo by o tunel v dosť zložitých geologických podmienkach. (I keď asi nie až tak zložitých, ako pri tuneli popod Dunaj.)