Reply on: 81-71 #56703:
...ono je to vlastne zazrak, ze tie 280-ky nielenze este nastartuju, ale ze vobec po dvakrat prekrocenej dobe zivotnosti este stale drzia pokope: 1) pri tej "udrzbe", co sa im dopriala za tolke roky, 2) pri "kvalite" bratislavskych ciest, 3) pri zaobchadzani niektorych vodicov s nimi, povedzme si otvorene... Dnes napriklad rano z Holicskej vynechali asi 3-4 spoje linky 68 a potom isiel akurat ten spoj s Ik280. ?
81-71
1.presne tak-rychlst a flexibilita, daco take, co moze konkurovat IGK, preto preferujem v BA povodnu myslienku a prerusenu stavbu metra zo socializmu alebo pri najhorsom daku rychloelektricku ale v centre pod zemou a na radialach segregovanu ako metro, ziadne prejazdt IGK cez trat, ziadne samafory. Ono, pokial nebude terajsia zamyslana petrzalska rychlodraha v centre pod zemou v trase metra linky "B", tak spojenie napriklad s Hl. st. bude stale pomale a stale sa oplati ist pomalobusom cez preplnene cetrum po Novom Moste. Viem ze tazke metro ako tu malo byt a ake je napriklad v Prahe alebo Sofii, tu uz nebude, asi ani lahke nie, je to drahe a vzhladom na to, ako sa k tomu stavia stat, ktory nechce poskytnut vladne garancie ani na elektricku tak neviem, neviem. Kazdopadne, ak by sa tu spravil daky hybrid ako je v Stugarte alebo napriklad v Los Angeles, tak nemam s tym problem. Problem je, ze sa ma vybudovat iba elektricka po Safko, kde aj tak z zapche zostane trcat a nebude ziadnou konkurenciou IGK, pokial sa to nezahrabe v centre. Problem je aj to, ze sa uz zacina petrzalska radiala zacina zvrhavat na pozemnu, typu ruzinovska radiala, napriek tomu, ze sa hovorilo aj o estakadnom alebo polozapustenom variante. Uvidime, ako sa napokon rozhodne.
2.Pohodlie a komfort, ano, urcite. Myslienka metra sa zdegenerovala na akusi elektrickovu radialu a dokonca sa zacalo hovorit o tom, ze zo zaciatku by tam jazdili iba elektricky K2S, opat dalsie trvale provizorium?Ale inak budme radi za tie Solarisy a nove 25Tr-ky co dojdu a na to, kolko sa robi GO, trolejbusy sa davaju robit, elektricky ci uz T3P alebo K2S a pod.
3.Pokial clovek nema robotu 3 zastavky od domu, ale musi cestovat do inej casti, je viac ako pravdepodobne, ze MHD je prevazne vzdy lacnejsia. Amortizacia vozidla+olej+palivo+poistka...elektricenka je vzdy lacnejsia. A v zapche castokrat stoja vsetci spolu, aj MHD aj IGK. Pravda, stat v tlacenici alebo pekne v aute je rozdiel, ale aj financny. Takze kto ma na auto,nech neplace, ze MHD je draha, lebo auto byva castokrat drahsie, ide len o to, ci chceme za pohodlie a lenivost platit. A nikde na svete nikdy nebude taky komfort v MHD ako je v IGK. Ale suhlasim. Ja by som do centra zaviedol mýto, ako je to napriklad v Londyne a dobre by som priostril parkovne, aj tak ma BA jedno z najlacnejsich parkovnych v ramci SR a to je Hl. mesto!!!