Tak ma napadlo, ze by sa mohla uzivit linka Zlate Piesky - Volkswagen s minimalnym poctom zastavok a snahou ako tak vyuzit dialnicny obchvat, pre ktoru je prirodzeny prestup na ine linky. Pre istotu som zvolil aj niekolko variantov jej vedenia, samozrejme zabezpecit vodicmi, ktori tym busom davaju co proto, lebo nema to zmysel pokial by sa niekto pachtil 41,5 km/h po dialnici. ?
1. Zlate piesky
2. Gagarinova – v obidvoch smeroch by stala na zastavke Ondrejovova, s tym, ze by sa otocila na parkovisku. Komplikovane, ale da sa
3a Pristavna – most Apollo
3b Pristavny most (nezastavuje)
3c Pristavna – Novy most – varianta nezachadzania do Petrzalky
4a Ekonomicka Univerzita – Mlynarovicova – Einsteinova
4b Vozovna Petrzalka – Einsteinova
5. Most Lafranconi (Lafranconi - 3c)
6a Patronka
6b Pri krizi
7. Volkswagen
1. Zlate piesky
2. Gagarinova – v obidvoch smeroch by stala na zastavke Ondrejovova, s tym, ze by sa otocila na parkovisku. Komplikovane, ale da sa
3a Pristavna – most Apollo
3b Pristavny most (nezastavuje)
3c Pristavna – Novy most – varianta nezachadzania do Petrzalky
4a Ekonomicka Univerzita – Mlynarovicova – Einsteinova
4b Vozovna Petrzalka – Einsteinova
5. Most Lafranconi (Lafranconi - 3c)
6a Patronka
6b Pri krizi
7. Volkswagen
yale
Potom bol plán, že sa to urobí rovno vo finálnej podobe, to sa aj rozostavalo (Janíkov Dvor, prieskumná štôlňa pri Dunaji a stavebné úpravy v Petržalke - vidno dodnes), to mali dokončiť do 2007, zas sa to stoplo, potom VAL, ten sa stopol ešte pred podpisom zmluvy, potom v 2002 zas metro s tým že sa deblokuje z Ruska, ale to bola už iba ďalšia verbálna stavba a nakoniec dnešný projekt. Bohužiaľ nejaké web stránky ktoré by to mapovali som nenašiel, zrejme toto nie je považované za zaujímavú časť histórie.
Nejaké fotky z rozostavaných úsekov (dnešný stav) sú na http://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?t=163 , ale málo informácií.
Uvažované vozidlá boli v rôznych projektoch rôzne, nejaký čas tam bola R1 http://www.metroweb.cz/metro/R1/R1.htm , potom pre rýchlodráhu vraj niečo od "súdruhov z NDR", ťažké metro malo byť to isté čo v Prahe, čiže ruské, potom VAL - ten užší, 208 (tuším ten širší vtedy ešte ani nebol), tá deblokovaná vec mala byť ruské "light rail" metro, čiže zrejme niečo v štýle trasy Butovskaja v Moskve: http://trehgranka.metro.ru/gallery/vagon/vagon_skif_butovo.htm
No a NP "rýchloelektričky" - to uvidíme, typov na výber je dosť, aj keď niektoré možno nebudú dostupné na 1000 mm (alebo nie za rozumnú cenu). Ale na to tu majú parketu iní.