Reply on: Bon-Cu #46754:
súhlasím, rozhodne sa dá v "AMS-Morpork-u" vidieť všeličo zaujímavé (teraz myslím z oblasti dopravy 
Najzaujímavejšie je však zažiť skvelé prepojenie mestskej a prímestskej dopravy (keďže husto osídlené územie tam tvorí súvislý pás - Randstad), najmä vlakovej, na zóny je delená celá krajina a prúžkový lístok Strippenkaart sa dá použiť na veľa druhov dopravy prakticky celoštátne, stačí si označiť (resp. nechať označiť) príslušný počet prúžkov (o jeden viac, ako je počet zón, ktoré trasa prechádza) - u nás sa podobná vec zaviedla na TEŽ. Vodiči električiek a autobusov MHD aj predávajú lístky, dokonca fungujú ako informátori a poradia turistom, samozrejme angličtina nie je problém.
No a dá sa tam tiež podučiť, o koľko sa predraží stavba met... (uhm, nosného systému), ak sa neustále odkladá, pretože "to nie je potrebné"... ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Randstad
http://www.amsterdam.info/transport/strippenkaart/
http://www.amsterdam.info/transport/
yale
Ešte zostáva otvorená otázka umiestnenia staníc tak, aby trasa mala prestup na račiansku aj vajnorskú radiálu. Umiestnenie na filiálke je cca. 400 metrov od račianskej radiály, čo už je trochu nad štandard komfortného prestupu; ak by sa pod Račianskou riešil podchod, mohol by sa chodbou s pohyblivým chodníkom predĺžiť po filiálku (na Račianskom sa zrejme časom bude robiť podjazd, takže riešenie pre chodcov by sa mohlo zviezť s tým). Dve stanice krátko za sebou - Račianske, Trnavské - to by asi bolo dosť drahé.