Reply on: hoppusmark #46730:
V zásade by sa dalo uvažovať s "very light" projektom nízkopodlažnej električky v trase B, napadlo ma riešenie, kde by vozidlá pokračovali cez Štúrovu (s preferenciou) a Kamenné námestie a na Námestí SNP by vstupovali do podzemnej časti (tam je po vylúčení dopravy dosť miesta aj na ponechanie existujúcej trate nahor), čiže pokračovali by prakticky rovno a zanorili by sa do námestia. To by sa dalo riešiť súčasne s plánovanou výstavbou podzemných garáží. Spoločným razeným tunelom popod Hodžovo námestie (stanica pod úrovňou súčasného podchodu a podjazdu, s výstupom do podchodu), pod Štefánikovou možno aj hĺbeným (otázka aká je tam kanalizácia) a popod križovatku do priestoru Hlavnej stanice (ktorá sa tiež bude prerábať, tak by sa to mohlo časovo synchronizovať). Ďalšia etapa zo stanice smerom na Račianske Mýto by sa možno dala riešiť povrchovo pozdĺž trate (tam je priestor, ak by sa nerealizovala Severná Tangenta, alebo ak by sa projekty skoordinovali) a potom napr. odklonom cez Smrečiansku, ďalej už zrejme zas pod zem (prekrižovanie Račianskej a Filiálky/Trnavského Mýta), výjazd na povrch v smere Miletičovej a napojenie na povrchovú trať do Ružinova. To mi pripadá ako teoreticky realizovateľné. Samozrejme, z dôvodu ceny a priestorových problémov by sa nemuseli realizovať spojenia všetkých tratí, takže napr. na račiansku a vajnorskú radiálu by nebola trať prepojená, muselo by sa napr. z Rače na stanicu prestupovať (alebo ísť cez mesto).Napokon, ešte existuje jeden spôsob aspoň trochu zrýchliť severojužné spojenie stanice, a to prepojením priečnej osi na Špitálsku. Údajne bol projekt prechodu električky z Radlinského na Špitálsku cez Dobrovského, čo by vyžadovalo nejaké domolácie, takže predpokladám že to už je passé - má niekto nejakú bližšiu informáciu?
Sommelier
1. Zlate piesky
2. Gagarinova – v obidvoch smeroch by stala na zastavke Ondrejovova, s tym, ze by sa otocila na parkovisku. Komplikovane, ale da sa
3a Pristavna – most Apollo
3b Pristavny most (nezastavuje)
3c Pristavna – Novy most – varianta nezachadzania do Petrzalky
4a Ekonomicka Univerzita – Mlynarovicova – Einsteinova
4b Vozovna Petrzalka – Einsteinova
5. Most Lafranconi (Lafranconi - 3c)
6a Patronka
6b Pri krizi
7. Volkswagen