Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #253022:
Alebo vieš spraviť aj jednoduché opatrenia, ako sú bežné v zahraničí. Že do istých častí stanice sa dostaneš len s platným lístkom. A aby sa nedalo podvádzať, tak pri odchode zo stanice sa bude treba znova pípnuť, aby sa nepodvádzalo. Pár turniketov, čítačky lístkov a hotovo.
Reply on: 3pa3ck3 #253000:
To hej, ale to znamená 1) výpadok tržieb ak chýba kontrola a tým pádom 2) musíš časť z nich presunúť na kontrolórov.
Reply on: david11 #253019:
https://www.zssk.sk/aktuality/zssk-ziada-ministerstvo-dopravy-sr-o-schvalenie-letnej-upravy-grafikonu-regionalnych-vlakov/

NÁVRH zoznamu liniek, ktoré ZSSK so žiadosťou o redukciu predložilo na Ministerstvo dopravy SR:

REG101 REX Košice – Humenné, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REG104 REX Bratislava hl. st. – Nové Zámky, linka premáva v Bratislavskom, Trnavskom a Nitrianskom samosprávnom kraji
REG109 REX Košice – Michaľany (Čierna nad Tisou), linka premáva v Košickom samosprávnom kraji
REG1002 Trnava – Bratislava hl. st., linka premáva v Bratislavskom a Trnavskom samosprávnom kraji
REG1003 Nové Zámky – Galanta – Bratislava hl. st., linka premáva v Bratislavskom, Trnavskom a Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1006 Kúty – Trnava, linka premáva v Trnavskom samosprávnom kraji
REG1010 Levice – Nové Zámky, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1010 Nové Zámky – Komárno, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1011 Nitra – Nové Zámky, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1013 Nitra – Topoľčany, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1014 Prievidza – Topoľčany, linka premáva v Nitrianskom a Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1016 Nové Zámky – Štúrovo, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1017 Nové Zámky – Zlaté Moravce, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1018 Štúrovo – Levice, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1020 Zvolen – Levice, linka premáva v Nitrianskom a Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1024 Žilina – Trenčín-Zlatovce, linka premáva v Žilinskom a Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1025 Trenčín – Nové Mesto nad Váhom – Myjava, linka premáva v Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1027 Trenčín – Horné Srnie št. hr., linka premáva v Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1029 Púchov – Strelenka – Horní Lideč, linka premáva v Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1030 Čadca – Žilina – Vrútky – (Martin) – Liptovský Hrádok, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1033 Čadca – Makov, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1034 Čadca – Skalité št. hr., linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1035 Vrútky – Horná Štubňa, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1036 Žilina – Rajec, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1037 Kraľovany – Trstená, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1039 Zvolen os. st. – Lučenec, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1040 Lučenec – Utekáč, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1041 Lučenec – Jesenské, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1043 Jesenské – Tisovec, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1045 Banská Bystrica – Brezno mesto, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1046 Prešov – Košice – Čierna nad Tisou – (Čop), linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REG1052 (Svit) – Poprad-Tatry – Stará Ľubovňa, linka premáva v Prešovskom samosprávnom kraji
REG1053 Košice – Poprad Tatry, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REG1055 Margecany – Nálepkovo – (Dobšinská Ľadová Jaskyňa), linka premáva v Košickom samosprávnom kraji
REG1056 Prešov – Humenné, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REG1060 Michaľany – Trebišov, linka premáva v Košickom samosprávnom kraji
REGL002 Prešov – Humenné – Stakčín, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REGL005 Košice – Prešov – Bardejov, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REGL008 Zvolen – Čata – Štúrovo, linka premáva v Banskobystrickom a Nitrianskom samosprávnom kraji
Reply on: david11 #253012:
Ja nekritizujem že tam bol 20 minútový interval a vtedy ešte chodili krátke autobusy na 29. Kritizujem to, že grafikon od počítača niekomu pekne vychádzal v nejakej simulácií, či ako to robia, ale v realite ti v 9/10 prípadov utiekol spoj o 1-2 minúty a bol si nútený 20 minút čakať.

Však sa mi zdá, že všetky vozidlá MHD majú GPS. Neverím, že neexistuje program, so ktorého keď natlačíš údaje a zadáš podmienky, či je možné stihnúť prestup medzi vozidlami, že ti nevypluje nejakú štatistiku, kedy sa to stíha a kedy nie.
Reply on: Vladimír #253018:
Niekto to tu alebo na inom fóre spomínal. Oficiálne nie je myslím ešte nič vonku. Jedine samé ZSSK si asi do všetkých novín dalo komerčný článok, kde si redukciu obhajujú bez uvedenia konkrétnych spojov. Aspoň tu v BA kraji sa v minulosti v lete obmedzovali, iba linky S55, 65. Tie sú už teraz od decembra 24 úplne zrušené.
Reply on: david11 #253017:
Kde sa písalo, že plánujú?
Ak je pravda, že plánujú víkendový grafikon cez prázdniny tak to bude riadny prúser. Auto resp. jazdenku si kúpi aj ten čo ho doteraz nemal.
Reply on: Viko #253013:
Necítim sa byť odborníkom na železničný grafikon. Tam to možno tak nie je. Ale na linkách MHD by som Ti vedel dať príklady tzv. "zlatých spojov", kde by vypustením jedného obratu bolo možné zrušiť celý jeden obeh vozidla.
Reply on: S499.1023 #253003:
Áno, ale myslím si, že je férové porovnať, že vy ich poriadne platíte zo svojho ekonomického zisku, ktorý ste zaslúžene dosiahli správnymi trhovými rozhodnutiami, zatiaľčo v dotovanej doprave na uspokojovanie nárokov zamestnancov je určená rozpočtová položka, ktorú určil objednávateľ. A ten je tiež väčšinou pod politickým tlakom, či tie prostriedky radšej nemohol použiť na niečo iné verejne prospešné.
Reply on: Ike #253002:
Tomu samozrejme rozumiem. Intervaly na železnici nie sú práve toho rozsahu, z ktorého sa dá uberať.

Vnímam však aj druhý rozmer, a to zákonnú potrebu vydovolenkovať zamestnancov. To sa dozaista dá aj pri celoročne rovnakom grafikone. Lenže celoročne rovnomerné rozdeľovanie dovoleniek nenormálne zvyšuje nároky na početnosť personálu (stále sa bavíme, že je ho nedostatok) a zároveň u existujúceho personálu znižuje atraktivitu zamestnávateľa. Lebo čo si budeme hovoriť - väčšina rušňovodičov a vlakvedúcich NECHCE dovolenku v polovici novembra.

Oba pohľady sú oprávnené a žiaden z nich sa nedá úplne ignorovať. Vždy je to o kompromisoch.
Reply on: Vladimír #253001:
Predpokladám, že nikto zo zamestnancov železnice nemá vo výkone len jeden ranný spoj do školy a druhý po škole naspäť. Čo sa teda ušetrí škrtnutím tých dvoch spojov, ak personál bude mať miesto výkonu o pár hodín dlhšie sedenie na stanici?
Reply on: bobitwo #253007:
No zase klbáky v sedle s 15 min. int. do Devína/Devínskej je čisté mrhanie vozokm v tejto jej dlhej trase. V špičke je to tiež plné, iba po Riviéru s 10 min.int. Samozrejme okrem návozov na zmeny vo VW.
Reply on: Viko #252974:
Opravené.
Reply on: S499.1023 #253009:
Akej našej spoločnosti?
Reply on: bobitwo #253005:
OK, vysvetli mi teda tú anomáliu u našej spoločnosti.
Reply on: 3pa3ck3 #253004:
Spýtaj sa ich. Ja si myslím, že pri splnení druhej vety je možné všetko.
Reply on: Ike #253002:
Spraviť z 20 minútového intervalu 30 minútový a keď máš ešte prestupovať náhodou a máš 2 také linky a jedna bude meškať, vynechá spoj z nejakého dôvodu, tak to máš zrazu 60 minút čakania na MHD na zastávkach. Takže musíš mať aj vychytené nadväznosti.

Kedysi som pracoval v Devíne. Ráno z Petržalky 91/191 pod Most SNP a tam prestup na 29 to asi bola. Problém bol ten, že ak 91/191 meškala 2 minúty a 29 išla načas, tak si nestíhal a 20 minút si čakal. Po obede to bolo horšie, keď som chodil z práce. Nemohol som odísť skôr o 5 minút aby som stíhal 29, takže na zastávke 15 minút čakania a v 9/10 prípadov som videl pri Most SNP odchádzať 91/191 a tam zase 10 -20 minút čakať. Jeden autobus šiel 10 minút, druhý 18 minút a ty si bežne čakal 20-30 minút. 18km trasa, autom do 25 minút a MHD ti to trvalo tak 60 minút.
Reply on: 3pa3ck3 #253004:
Kluc sa skryva v druhej vete prispevku, na ktory reagujes.
Reply on: S499.1023 #253003:
Počet rušňovodičov je nedostatočný naprieč celou EU. Tak isto aj iným obslužným personálom potrebným pre bezpečnú prevádzku, čo musia byť vo vlaku.
Reply on: S499.1023 #253003:
A boli by títo Vaši rušňovodiči ochotní jazdiť aj v osobnej doprave?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.