Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #253003:
A boli by títo Vaši rušňovodiči ochotní jazdiť aj v osobnej doprave?
Reply on: bobitwo #252983:
Naša spoločnosť má rušňovodičov dostatok. Treba im poriadne platiť a slušne sa k nim správať.
Reply on: Vladimír #253001:
Tak samozrejme záleží to od atraktívnosti regiónu a nedá sa porovnávať TEŽka s linkou Humenné - Stakčín.

Ale ak aj nezáleží na kapacite (počet disponibilných miest vo vozidle), ktorá redukciu na veľa tratiach znesie, redukciou spojov znižuješ flexibilitu existujúcim (pracujúcim) cestujúcim z hľadiska časových polôh. V MHD je to znesiteľné ak namiesto 20 minútového intervalu vychytáš 30 minútový. Ale ak 60 minútového spravíš 120 minútový, tak to obhájiteľné nie je.
Reply on: Ike #252990:
V štatistike na železnici sa až tak neorientujem, ale napr. v MHD (v prevádzke, kde pracujem) počas leta klesá počet prepravených osôb cca o 25%.

Na turistov nahrádzajúcich žiakov a študentov 1:1 verím na hlavnom koridore. Ale tam sa ani škrtanie neplánuje, ZSSK hovorí o regionálnych tratiach. Je skutočne toľko turistov aj tam? A vyslovene v časoch prepravnej špičky, kedy jazdili študenti?
Reply on: Solider #252999:
Problém s vlakvedúcimi sa stále dá riešiť zavedením SVS 🙃
Reply on: TomJ #252997:
Jazdia aj 10 vozňové, ale iba štvrtky a piatky (ak nerátam ukrajinskú 617/618 s 11 vozňami). Ide o najvyťaženejšiu linku na Slovensku. 75% všetkých cestujúcich sa prevezie na tratiach Bratislava – Košice a Bratislava – Nové Zámky. Čiže škrt niekde na trati z Čaty do Šiah sa neprejaví zásadne tak, ako zrušenie polhodinovky do Galanty alebo poškrtanie REXov. Pokiaľ ide o zdvojené súpravy, na tom ušetríš len rušňovodiča, ale vlakvedúceho nie, musia byť dvaja. Galantu nevedia vyriešiť ináč, pretože je tam pásmová obsluha. To znamená, že ak škrtnú REXy, musia nechať Os do Zámkov.
Reply on: TomJ #252997:
Zas 15 by nemuselo byť ale takých 12 vozov by mohlo stačiť ..

Akože je to určite lepšie ako predtým lebo teraz to chodí viac rovnomerne rozložené a aj povinné miestenkove vozne chválim 🙂

Len teda ak sa má škrtať tak niečo čo bude najmenej bolieť
(Regionálne školské vlaky napríklad)
Reply on: Ma178rek #252996:
Teraz na Tatranoch jazdia 9-vozňové súpravy. Po obmedzení na spoj každé dve hodiny by si potreboval aspoň 15-vozňové, aby si pobral jedným vlakom kapacitu dvoch pôvodných. Očividne si tie vlaky po posilnení našli cestujúcich. Ich rušením by sme zasa len presunuli časť ľudí do áut.
Za mňa v okolí BA nie je nič, čo by sa dalo úplne škrtnúť bez náhrady. Niekde by sa možno dali zrušiť špičkové spoje, napr BA-GA na jeden osobák za hodinu, ale s tým, že na tých zvyšných by išla zdvojená súprava. Samozrejme, toto myslím len na tie prázdniny, cez školský rok by som určite nič nerušil.
Reply on: Mhr1 #252995:
Akože áno ja cestujem pravidelne práveže BA-ZA a podľa mňa by sa to dalo obmedziť... Lebo niektoré dni sú úplne ok a niektoré dosť plné...
Len to by muselo sa obmedziť štýlom ako predtým že kazde 2 hodiny by chodil expres... A to neviem či by bolo ok .
Reply on: Ma178rek #252991:
Pred týždňom sme v prac.dni cestovali do KE a späť. Ľudí bolo dosť, len tu a tam voľné sedadlo.
Reply on: MatejBA #252993:
Ako každá minca má 2 strany. Nie je možné, aby sa všetci presúvali autami. Teda musí byť VHD. Problém aj aj druhá strana, keď sme si povedali, že autá sú zlé, tak im rušíme pruhy, zakazujeme vjazdy do miest, parkovať atď. Ale ak to spravíme, musíme mať alternatívu vo forme VHD. Čo sa nedeje.

Každý rozumný človek chápe, že MHD nikdy nebude rýchlejšia ako IAD v meste, ak môžem ísť IAD presne z bodu A do bodu B. Teda môže byť, ak ma budú chcieť ľudia chytať za slovíčka, ale to IAD bude musieť mať veľké prekážky. Ale stále to nerieši problém dlhého cestovania do práce. Väčšina ľudí je ochotná cestovať MHD, podľa prieskumov, ak bude trasa dvere - dvere MHD pomalšia od trasy IAD dvere - dvere o 15-20 minút, cca 85% ľudí je ochotných cestovať MHD. Ale v momente, keď sa bavíme, že autom to niekto dáva za 25 minút a MHD za 60-80 minút, tak tam vo väčšine prípadov nie je o čom.

SSC a NDS sa chvália, že na opravu ciest a mostov za posledných 5 rokov minuly 350 miliónov €. Napríklad NDS že za posledné 3 roky minula na opravy mostov 5 miliónov €. Pre neznalých sa to môže zdať veľa, ale v realite za 5 miliónov ledva natrieš farbou oceľové mosty. Od motoristov sa na daniach z palív a diaľničných poplatkoch ročne vyberie cez 2,3 miliardy € a štát sa tu chváli, že ročne minie tak do 100 miliónov na údržbu ciest. Na Slovensku máme cca 50% mostov v takom stave, že ich môžu kedykoľvek zavrieť. Podľa nejakých prognóz, do 10 rokov reálne hrozí, že bude polovica mostov odstavená. Pre niektoré obce to znamená, že sa ich obyvatelia nebudú môcť nikam dostať, v niektorých prípadoch sa bavíme o obchádzkach v dĺžke jednotiek, či desiatok km. Ak si zoberieme len BA, vrakunský most sa práve robí. Most na Gagarinke smer Slovnaft je obmedzený na 21t kvôli zlému stavu. Celkovo ten 2 most je už zrelý pomaly na novú konštrukciu. Most pri Slovnafte to isté. Prístavný aj Lanfranconi sú dlhodobo preťažené (patria pod NDS) keď sa dokončí križovatka pred BA, tak Prístavný most sa ide opravovať. Tam to ešte nejak uhráš cez Apollo, či Lužný most... Ale v momente, keď sa zavrie Lanfranconi, bude peklo. Ten tiež treba už nutne opraviť. Nehovorím ešte o SNP.
Reply on: bobitwo #252985:
Tak ked je problem zohnat (rusno)vodicov, tak nech sa neobmedzuje IAD, lebo tych ludi nebudes mat cim/kym odviezt.

A stat uz teraz berie ~50% mojho platu/hodnoty prace, tak co viac chce? Ja za to mam rozbite cesty, nefunkcne sluzby, zlodejov na kazdom urade/v parlamente, a este do toho na mna navalili tranzakcnu dan a dan z podnikania aj ked nedosiahnem zisk v danom roku.
Reply on: Ma178rek #252991:
Tak expresy budú podľa mňa práve v lete plnšie kvôli Tatrám. Rýchliky neviem, ale čo tam tak môžeme škrtnúť? Možno pár vlakov v okrajových časoch. Aj to veľmi citlivo, aby ľudia, čo robia na zmeny nemuseli kvôli tomu cestovať o hodinu dlhšie.
Reply on: Ike #252990:
Mňa by zaujímalo aká je vyťaženosť Expresov a Rýchlikov... Či by nebolo rozumnejšie tam škrtnúť niečo
Reply on: Dan77 #252986:
V lete sa nechodí do práce?

Inak bežný model je taký, že síce je menej žiakov a študentov, ale približne 1:1 ich nahradia turisti
Reply on: Andrej #252987:
Môže a nemusí. Ale ty ako poslanec/primátor si volený ľuďmi, čo to ofrflácajú. Realita je taká, že že neviem ako Košice, ale Bratislava dáva cca 70-75% potrebných nákladov na chod MHD zo svojho rozpočtu, je to niečo cez 1/5 mestského rozpočtu. Všetko niečo stojí, ľudia, stroje, priestory. Väčšina ľudí vidí len cenu lístka. Oni už nevidia, že ak to zjednoduším, že ten lístok na MHD predstavuje len cca 25-30% nákladov. To isté aj pri vlakoch (tam cca 83% nákladov hradí štát) či SAD (aj to je dotované od 50-70%).

Pred už to bude aj 15 rokov možno som si kúpil Renault Grand Espace IV, dobre, nemusel som to kupovať s benzínovou 3,5l V6 (ale mal som to od overeného človeka, čo to auto mal od nova a za veľmi priaznivú cenu). Chodil som na kajaky (potrebuješ veľa miesta na výbavu), turistika, jachting v Chorvátsku atď. Tiež keď som to kúpil, tak som známym účtoval len prejazdený benzín (štartujem s plnou nádržou, po tripe zase plná nádrž). Za pol roka som zistil, že som najazdil 15 tisíc km a môžem meniť olej. Za prvé dva roky som nabehal s ním 65 tisíc km. Výmena oleja v prevodovke atď. Tak som potom ľudí upozornil, že proste ak sa ide mojím autom, tak tam mám prirážku za každý km, ktorá mi pokrýva výmenu oleja v motore aj prevodovke a niečo na pneumatiky. Tiež sa časť ľudí cukala, že som vydriduch, že chcem na nich zarábať. Hlavne 1 známy, ktorý bol vtedy so mnou 2x v Chorvátsku ten rok na jachte (2x1600km trasa) boli sme v Čiernej hore na kajakoch (2500km), 2x víkend lyžovať v Taliansku (2x1500km), Vogalonga v Benátkach (1400km) čo bolo 10 100km. Tak som mu povedal, že môžeme ísť jeho autom nabudúce, mal legendárnu Octaviu s 1.9 TDI čo že vraj aj naftu vyrába. Vydržalo mu to pol roka, lebo zrazu nabehal 20 tisíc km musí meniť olej. Zrazu prerátaval aj rozvody... Zrazu aj on pýtal peniaze.
Reply on: Dan77 #252986:
Tak si pozri štatistický úrad za posledných 8 rokov, a uvidíš, že nie je to tak.
Reply on: bobitwo #252985:
Vzdy sa najde iste percento spolocnosti, ktora je proti vodicom, pokladnikom, etc. Ale DP nemusi vobec na takychto ludi reagovat. Nie kazdy vykrik od kazdeho primitiva ktory bohuzial ma pristup na internet si zasluzi reakciu.
Reply on: Joyki #252971:
V lete naozaj je nizsi pocet cestujucich. Je to moj nazor. A podporujem tie skrty spojov, inu alternativu nevidim. Normalne spolocnosti setria takto.
Reply on: 810zssk #252984:
Si potom pripravený za tie služby platiť viac? Aj teraz sa riešilo, že Košický dopravný podnik potrebuje zdvihnúť ceny cestovného, lebo proste nemá na to, aby utiahol transakčnú a zvýšenie platov šoférov, inak im začnú odchádzať. Ak nedostanú peniaze navyše, musia obmedzovať výkony. Polovica príspevkov ľudí bola o tom, že šoféri nemajú byť nenažrané svine, že aj tak zarábajú dobre (z priemernej mzdy z 2023 vo výške 1510€ to išlo v 2024 na 1724€), že čo sa im nepáči na tom plate, že oni (prispievajúci) by za ten starý plat hneď robili. Pozor, to už je priemerný plat aj so všetkými pridávkami za nočné sviatky atď. Skoro všetci sa zhodli, že chcú nové električky, nové autobusy, viac spojov, kratší interval... Ale nechcú zaplatiť ani cent navyše. To isté sa týka všetkých ostatných služieb.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.