Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david11 #253012:
Ja nekritizujem že tam bol 20 minútový interval a vtedy ešte chodili krátke autobusy na 29. Kritizujem to, že grafikon od počítača niekomu pekne vychádzal v nejakej simulácií, či ako to robia, ale v realite ti v 9/10 prípadov utiekol spoj o 1-2 minúty a bol si nútený 20 minút čakať.

Však sa mi zdá, že všetky vozidlá MHD majú GPS. Neverím, že neexistuje program, so ktorého keď natlačíš údaje a zadáš podmienky, či je možné stihnúť prestup medzi vozidlami, že ti nevypluje nejakú štatistiku, kedy sa to stíha a kedy nie.
Reply on: Vladimír #253018:
Niekto to tu alebo na inom fóre spomínal. Oficiálne nie je myslím ešte nič vonku. Jedine samé ZSSK si asi do všetkých novín dalo komerčný článok, kde si redukciu obhajujú bez uvedenia konkrétnych spojov. Aspoň tu v BA kraji sa v minulosti v lete obmedzovali, iba linky S55, 65. Tie sú už teraz od decembra 24 úplne zrušené.
Reply on: david11 #253017:
Kde sa písalo, že plánujú?
Ak je pravda, že plánujú víkendový grafikon cez prázdniny tak to bude riadny prúser. Auto resp. jazdenku si kúpi aj ten čo ho doteraz nemal.
Reply on: Viko #253013:
Necítim sa byť odborníkom na železničný grafikon. Tam to možno tak nie je. Ale na linkách MHD by som Ti vedel dať príklady tzv. "zlatých spojov", kde by vypustením jedného obratu bolo možné zrušiť celý jeden obeh vozidla.
Reply on: S499.1023 #253003:
Áno, ale myslím si, že je férové porovnať, že vy ich poriadne platíte zo svojho ekonomického zisku, ktorý ste zaslúžene dosiahli správnymi trhovými rozhodnutiami, zatiaľčo v dotovanej doprave na uspokojovanie nárokov zamestnancov je určená rozpočtová položka, ktorú určil objednávateľ. A ten je tiež väčšinou pod politickým tlakom, či tie prostriedky radšej nemohol použiť na niečo iné verejne prospešné.
Reply on: Ike #253002:
Tomu samozrejme rozumiem. Intervaly na železnici nie sú práve toho rozsahu, z ktorého sa dá uberať.

Vnímam však aj druhý rozmer, a to zákonnú potrebu vydovolenkovať zamestnancov. To sa dozaista dá aj pri celoročne rovnakom grafikone. Lenže celoročne rovnomerné rozdeľovanie dovoleniek nenormálne zvyšuje nároky na početnosť personálu (stále sa bavíme, že je ho nedostatok) a zároveň u existujúceho personálu znižuje atraktivitu zamestnávateľa. Lebo čo si budeme hovoriť - väčšina rušňovodičov a vlakvedúcich NECHCE dovolenku v polovici novembra.

Oba pohľady sú oprávnené a žiaden z nich sa nedá úplne ignorovať. Vždy je to o kompromisoch.
Reply on: Vladimír #253001:
Predpokladám, že nikto zo zamestnancov železnice nemá vo výkone len jeden ranný spoj do školy a druhý po škole naspäť. Čo sa teda ušetrí škrtnutím tých dvoch spojov, ak personál bude mať miesto výkonu o pár hodín dlhšie sedenie na stanici?
Reply on: bobitwo #253007:
No zase klbáky v sedle s 15 min. int. do Devína/Devínskej je čisté mrhanie vozokm v tejto jej dlhej trase. V špičke je to tiež plné, iba po Riviéru s 10 min.int. Samozrejme okrem návozov na zmeny vo VW.
Reply on: Viko #252974:
Opravené.
Reply on: S499.1023 #253009:
Akej našej spoločnosti?
Reply on: bobitwo #253005:
OK, vysvetli mi teda tú anomáliu u našej spoločnosti.
Reply on: 3pa3ck3 #253004:
Spýtaj sa ich. Ja si myslím, že pri splnení druhej vety je možné všetko.
Reply on: Ike #253002:
Spraviť z 20 minútového intervalu 30 minútový a keď máš ešte prestupovať náhodou a máš 2 také linky a jedna bude meškať, vynechá spoj z nejakého dôvodu, tak to máš zrazu 60 minút čakania na MHD na zastávkach. Takže musíš mať aj vychytené nadväznosti.

Kedysi som pracoval v Devíne. Ráno z Petržalky 91/191 pod Most SNP a tam prestup na 29 to asi bola. Problém bol ten, že ak 91/191 meškala 2 minúty a 29 išla načas, tak si nestíhal a 20 minút si čakal. Po obede to bolo horšie, keď som chodil z práce. Nemohol som odísť skôr o 5 minút aby som stíhal 29, takže na zastávke 15 minút čakania a v 9/10 prípadov som videl pri Most SNP odchádzať 91/191 a tam zase 10 -20 minút čakať. Jeden autobus šiel 10 minút, druhý 18 minút a ty si bežne čakal 20-30 minút. 18km trasa, autom do 25 minút a MHD ti to trvalo tak 60 minút.
Reply on: 3pa3ck3 #253004:
Kluc sa skryva v druhej vete prispevku, na ktory reagujes.
Reply on: S499.1023 #253003:
Počet rušňovodičov je nedostatočný naprieč celou EU. Tak isto aj iným obslužným personálom potrebným pre bezpečnú prevádzku, čo musia byť vo vlaku.
Reply on: S499.1023 #253003:
A boli by títo Vaši rušňovodiči ochotní jazdiť aj v osobnej doprave?
Reply on: bobitwo #252983:
Naša spoločnosť má rušňovodičov dostatok. Treba im poriadne platiť a slušne sa k nim správať.
Reply on: Vladimír #253001:
Tak samozrejme záleží to od atraktívnosti regiónu a nedá sa porovnávať TEŽka s linkou Humenné - Stakčín.

Ale ak aj nezáleží na kapacite (počet disponibilných miest vo vozidle), ktorá redukciu na veľa tratiach znesie, redukciou spojov znižuješ flexibilitu existujúcim (pracujúcim) cestujúcim z hľadiska časových polôh. V MHD je to znesiteľné ak namiesto 20 minútového intervalu vychytáš 30 minútový. Ale ak 60 minútového spravíš 120 minútový, tak to obhájiteľné nie je.
Reply on: Ike #252990:
V štatistike na železnici sa až tak neorientujem, ale napr. v MHD (v prevádzke, kde pracujem) počas leta klesá počet prepravených osôb cca o 25%.

Na turistov nahrádzajúcich žiakov a študentov 1:1 verím na hlavnom koridore. Ale tam sa ani škrtanie neplánuje, ZSSK hovorí o regionálnych tratiach. Je skutočne toľko turistov aj tam? A vyslovene v časoch prepravnej špičky, kedy jazdili študenti?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.