Hm, plánovač cesty dnes z nejakého dôvodu vôbec neponúka spoje linky 44. Konečne výštražný štrajk za zlepšenie stavu trakčného vedenia?
(Nie, nemyslím práve trať na Kolibu.)
No veru niekde treba zacat. Napriklad tak modernizaciou 80% infrastruktury, kedze vsetko okrem koridoru BA - ZA je totalny balkan. Ked to o par desatroci bude hotove potom sa mozme bavit o par turniketoch a citackach listkov. Inak je to ako stavat komin na dome ked nemas hotove ani zaklady.
Now what?
Cestovné v Prahe môže zdražieť o 20 až 30 percent. Zvýšenie už schválili poslanci Stredočeského kraja, hlasovať bude v lete ešte pražské zastupiteľstvo. Bežný polhodinový papierový lístok by po novom mohol stáť 39 korún namiesto 30.
V prvom rade je úplne smiešne aby dopravca navrhoval objednávateľovi že má redukovať objem výkonov. V druhom rade by objednávateľ v situácii kedy dopravca nie je schopný zabezpečovať dopravu mal súťažiť dopravcu iného a nie bezhlavo prihadzovať zákazky firme ktorá to vlastne nechce jazdiť.
Problém je, že z članku, ktorý zverejnilo ZSSK vychádza, že chcú škrať skoro všade, a to zrejme znamená víkendovú prevádzku ako cez vianočné sviatky.
Nemusím Ti isto vysvetlovať, že ak chcú ušetriť súpravu a aj personál, že musia zrušiť viac ako jeden-dva páry na jednej linke.
No a z toho vyplýva, že na bežných regionálnych linkách zrejme bude dvojhodinovka (napr. Nové Zámky - Nitra, Nitra - Topoľčany). Z Topoľčian príde teda do Nitry vlak iba 5:42, 7:42 (vlak na 7. o 6:42 nebude).
Na nosných tratiach pri Bratislave zase bude hodinovka na miesto polhodinovky a vlaky budú podľa mňa horšie vyzerať ako 3. januára.
Videl si v akom stave su zeleznicne stanice v tejto bananovej republike? Toto sa da realizovat v civilizovanom svete kde je zeleznicna doprava maximalne oddelena od okolia, komplet oplotena a pristup na nastupistia je cez podchod. My tu nemame ani len peronizovane nastupistia na hlavnom koridore. Do 90% vlakov nastupujem prebehnutim cez kolajisko / vlecku. Turnikety nehrozia ani len v rychlikovych staniciach na koridore, nie to este na random zastavkach na lokalkach kde ti kazdy turniket obide...
Alebo vieš spraviť aj jednoduché opatrenia, ako sú bežné v zahraničí. Že do istých častí stanice sa dostaneš len s platným lístkom. A aby sa nedalo podvádzať, tak pri odchode zo stanice sa bude treba znova pípnuť, aby sa nepodvádzalo. Pár turniketov, čítačky lístkov a hotovo.
NÁVRH zoznamu liniek, ktoré ZSSK so žiadosťou o redukciu predložilo na Ministerstvo dopravy SR:
REG101 REX Košice – Humenné, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REG104 REX Bratislava hl. st. – Nové Zámky, linka premáva v Bratislavskom, Trnavskom a Nitrianskom samosprávnom kraji
REG109 REX Košice – Michaľany (Čierna nad Tisou), linka premáva v Košickom samosprávnom kraji
REG1002 Trnava – Bratislava hl. st., linka premáva v Bratislavskom a Trnavskom samosprávnom kraji
REG1003 Nové Zámky – Galanta – Bratislava hl. st., linka premáva v Bratislavskom, Trnavskom a Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1006 Kúty – Trnava, linka premáva v Trnavskom samosprávnom kraji
REG1010 Levice – Nové Zámky, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1010 Nové Zámky – Komárno, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1011 Nitra – Nové Zámky, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1013 Nitra – Topoľčany, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1014 Prievidza – Topoľčany, linka premáva v Nitrianskom a Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1016 Nové Zámky – Štúrovo, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1017 Nové Zámky – Zlaté Moravce, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1018 Štúrovo – Levice, linka premáva v Nitrianskom samosprávnom kraji
REG1020 Zvolen – Levice, linka premáva v Nitrianskom a Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1024 Žilina – Trenčín-Zlatovce, linka premáva v Žilinskom a Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1025 Trenčín – Nové Mesto nad Váhom – Myjava, linka premáva v Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1027 Trenčín – Horné Srnie št. hr., linka premáva v Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1029 Púchov – Strelenka – Horní Lideč, linka premáva v Trenčianskom samosprávnom kraji
REG1030 Čadca – Žilina – Vrútky – (Martin) – Liptovský Hrádok, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1033 Čadca – Makov, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1034 Čadca – Skalité št. hr., linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1035 Vrútky – Horná Štubňa, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1036 Žilina – Rajec, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1037 Kraľovany – Trstená, linka premáva v Žilinskom samosprávnom kraji
REG1039 Zvolen os. st. – Lučenec, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1040 Lučenec – Utekáč, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1041 Lučenec – Jesenské, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1043 Jesenské – Tisovec, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1045 Banská Bystrica – Brezno mesto, linka premáva v Banskobystrickom samosprávnom kraji
REG1046 Prešov – Košice – Čierna nad Tisou – (Čop), linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REG1052 (Svit) – Poprad-Tatry – Stará Ľubovňa, linka premáva v Prešovskom samosprávnom kraji
REG1053 Košice – Poprad Tatry, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REG1055 Margecany – Nálepkovo – (Dobšinská Ľadová Jaskyňa), linka premáva v Košickom samosprávnom kraji
REG1056 Prešov – Humenné, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REG1060 Michaľany – Trebišov, linka premáva v Košickom samosprávnom kraji
REGL002 Prešov – Humenné – Stakčín, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REGL005 Košice – Prešov – Bardejov, linka premáva v Košickom a Prešovskom samosprávnom kraji
REGL008 Zvolen – Čata – Štúrovo, linka premáva v Banskobystrickom a Nitrianskom samosprávnom kraji
Ja nekritizujem že tam bol 20 minútový interval a vtedy ešte chodili krátke autobusy na 29. Kritizujem to, že grafikon od počítača niekomu pekne vychádzal v nejakej simulácií, či ako to robia, ale v realite ti v 9/10 prípadov utiekol spoj o 1-2 minúty a bol si nútený 20 minút čakať.
Však sa mi zdá, že všetky vozidlá MHD majú GPS. Neverím, že neexistuje program, so ktorého keď natlačíš údaje a zadáš podmienky, či je možné stihnúť prestup medzi vozidlami, že ti nevypluje nejakú štatistiku, kedy sa to stíha a kedy nie.
Niekto to tu alebo na inom fóre spomínal. Oficiálne nie je myslím ešte nič vonku. Jedine samé ZSSK si asi do všetkých novín dalo komerčný článok, kde si redukciu obhajujú bez uvedenia konkrétnych spojov. Aspoň tu v BA kraji sa v minulosti v lete obmedzovali, iba linky S55, 65. Tie sú už teraz od decembra 24 úplne zrušené.
Necítim sa byť odborníkom na železničný grafikon. Tam to možno tak nie je. Ale na linkách MHD by som Ti vedel dať príklady tzv. "zlatých spojov", kde by vypustením jedného obratu bolo možné zrušiť celý jeden obeh vozidla.
Áno, ale myslím si, že je férové porovnať, že vy ich poriadne platíte zo svojho ekonomického zisku, ktorý ste zaslúžene dosiahli správnymi trhovými rozhodnutiami, zatiaľčo v dotovanej doprave na uspokojovanie nárokov zamestnancov je určená rozpočtová položka, ktorú určil objednávateľ. A ten je tiež väčšinou pod politickým tlakom, či tie prostriedky radšej nemohol použiť na niečo iné verejne prospešné.
Tomu samozrejme rozumiem. Intervaly na železnici nie sú práve toho rozsahu, z ktorého sa dá uberať.
Vnímam však aj druhý rozmer, a to zákonnú potrebu vydovolenkovať zamestnancov. To sa dozaista dá aj pri celoročne rovnakom grafikone. Lenže celoročne rovnomerné rozdeľovanie dovoleniek nenormálne zvyšuje nároky na početnosť personálu (stále sa bavíme, že je ho nedostatok) a zároveň u existujúceho personálu znižuje atraktivitu zamestnávateľa. Lebo čo si budeme hovoriť - väčšina rušňovodičov a vlakvedúcich NECHCE dovolenku v polovici novembra.
Oba pohľady sú oprávnené a žiaden z nich sa nedá úplne ignorovať. Vždy je to o kompromisoch.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
david11