Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #253003:
Áno, ale myslím si, že je férové porovnať, že vy ich poriadne platíte zo svojho ekonomického zisku, ktorý ste zaslúžene dosiahli správnymi trhovými rozhodnutiami, zatiaľčo v dotovanej doprave na uspokojovanie nárokov zamestnancov je určená rozpočtová položka, ktorú určil objednávateľ. A ten je tiež väčšinou pod politickým tlakom, či tie prostriedky radšej nemohol použiť na niečo iné verejne prospešné.
Reply on: Ike #253002:
Tomu samozrejme rozumiem. Intervaly na železnici nie sú práve toho rozsahu, z ktorého sa dá uberať.

Vnímam však aj druhý rozmer, a to zákonnú potrebu vydovolenkovať zamestnancov. To sa dozaista dá aj pri celoročne rovnakom grafikone. Lenže celoročne rovnomerné rozdeľovanie dovoleniek nenormálne zvyšuje nároky na početnosť personálu (stále sa bavíme, že je ho nedostatok) a zároveň u existujúceho personálu znižuje atraktivitu zamestnávateľa. Lebo čo si budeme hovoriť - väčšina rušňovodičov a vlakvedúcich NECHCE dovolenku v polovici novembra.

Oba pohľady sú oprávnené a žiaden z nich sa nedá úplne ignorovať. Vždy je to o kompromisoch.
Reply on: Vladimír #253001:
Predpokladám, že nikto zo zamestnancov železnice nemá vo výkone len jeden ranný spoj do školy a druhý po škole naspäť. Čo sa teda ušetrí škrtnutím tých dvoch spojov, ak personál bude mať miesto výkonu o pár hodín dlhšie sedenie na stanici?
Reply on: bobitwo #253007:
No zase klbáky v sedle s 15 min. int. do Devína/Devínskej je čisté mrhanie vozokm v tejto jej dlhej trase. V špičke je to tiež plné, iba po Riviéru s 10 min.int. Samozrejme okrem návozov na zmeny vo VW.
Reply on: Viko #252974:
Opravené.
Reply on: S499.1023 #253009:
Akej našej spoločnosti?
Reply on: bobitwo #253005:
OK, vysvetli mi teda tú anomáliu u našej spoločnosti.
Reply on: 3pa3ck3 #253004:
Spýtaj sa ich. Ja si myslím, že pri splnení druhej vety je možné všetko.
Reply on: Ike #253002:
Spraviť z 20 minútového intervalu 30 minútový a keď máš ešte prestupovať náhodou a máš 2 také linky a jedna bude meškať, vynechá spoj z nejakého dôvodu, tak to máš zrazu 60 minút čakania na MHD na zastávkach. Takže musíš mať aj vychytené nadväznosti.

Kedysi som pracoval v Devíne. Ráno z Petržalky 91/191 pod Most SNP a tam prestup na 29 to asi bola. Problém bol ten, že ak 91/191 meškala 2 minúty a 29 išla načas, tak si nestíhal a 20 minút si čakal. Po obede to bolo horšie, keď som chodil z práce. Nemohol som odísť skôr o 5 minút aby som stíhal 29, takže na zastávke 15 minút čakania a v 9/10 prípadov som videl pri Most SNP odchádzať 91/191 a tam zase 10 -20 minút čakať. Jeden autobus šiel 10 minút, druhý 18 minút a ty si bežne čakal 20-30 minút. 18km trasa, autom do 25 minút a MHD ti to trvalo tak 60 minút.
Reply on: 3pa3ck3 #253004:
Kluc sa skryva v druhej vete prispevku, na ktory reagujes.
Reply on: S499.1023 #253003:
Počet rušňovodičov je nedostatočný naprieč celou EU. Tak isto aj iným obslužným personálom potrebným pre bezpečnú prevádzku, čo musia byť vo vlaku.
Reply on: S499.1023 #253003:
A boli by títo Vaši rušňovodiči ochotní jazdiť aj v osobnej doprave?
Reply on: bobitwo #252983:
Naša spoločnosť má rušňovodičov dostatok. Treba im poriadne platiť a slušne sa k nim správať.
Reply on: Vladimír #253001:
Tak samozrejme záleží to od atraktívnosti regiónu a nedá sa porovnávať TEŽka s linkou Humenné - Stakčín.

Ale ak aj nezáleží na kapacite (počet disponibilných miest vo vozidle), ktorá redukciu na veľa tratiach znesie, redukciou spojov znižuješ flexibilitu existujúcim (pracujúcim) cestujúcim z hľadiska časových polôh. V MHD je to znesiteľné ak namiesto 20 minútového intervalu vychytáš 30 minútový. Ale ak 60 minútového spravíš 120 minútový, tak to obhájiteľné nie je.
Reply on: Ike #252990:
V štatistike na železnici sa až tak neorientujem, ale napr. v MHD (v prevádzke, kde pracujem) počas leta klesá počet prepravených osôb cca o 25%.

Na turistov nahrádzajúcich žiakov a študentov 1:1 verím na hlavnom koridore. Ale tam sa ani škrtanie neplánuje, ZSSK hovorí o regionálnych tratiach. Je skutočne toľko turistov aj tam? A vyslovene v časoch prepravnej špičky, kedy jazdili študenti?
Reply on: Solider #252999:
Problém s vlakvedúcimi sa stále dá riešiť zavedením SVS 🙃
Reply on: TomJ #252997:
Jazdia aj 10 vozňové, ale iba štvrtky a piatky (ak nerátam ukrajinskú 617/618 s 11 vozňami). Ide o najvyťaženejšiu linku na Slovensku. 75% všetkých cestujúcich sa prevezie na tratiach Bratislava – Košice a Bratislava – Nové Zámky. Čiže škrt niekde na trati z Čaty do Šiah sa neprejaví zásadne tak, ako zrušenie polhodinovky do Galanty alebo poškrtanie REXov. Pokiaľ ide o zdvojené súpravy, na tom ušetríš len rušňovodiča, ale vlakvedúceho nie, musia byť dvaja. Galantu nevedia vyriešiť ináč, pretože je tam pásmová obsluha. To znamená, že ak škrtnú REXy, musia nechať Os do Zámkov.
Reply on: TomJ #252997:
Zas 15 by nemuselo byť ale takých 12 vozov by mohlo stačiť ..

Akože je to určite lepšie ako predtým lebo teraz to chodí viac rovnomerne rozložené a aj povinné miestenkove vozne chválim 🙂

Len teda ak sa má škrtať tak niečo čo bude najmenej bolieť
(Regionálne školské vlaky napríklad)
Reply on: Ma178rek #252996:
Teraz na Tatranoch jazdia 9-vozňové súpravy. Po obmedzení na spoj každé dve hodiny by si potreboval aspoň 15-vozňové, aby si pobral jedným vlakom kapacitu dvoch pôvodných. Očividne si tie vlaky po posilnení našli cestujúcich. Ich rušením by sme zasa len presunuli časť ľudí do áut.
Za mňa v okolí BA nie je nič, čo by sa dalo úplne škrtnúť bez náhrady. Niekde by sa možno dali zrušiť špičkové spoje, napr BA-GA na jeden osobák za hodinu, ale s tým, že na tých zvyšných by išla zdvojená súprava. Samozrejme, toto myslím len na tie prázdniny, cez školský rok by som určite nič nerušil.
Reply on: Mhr1 #252995:
Akože áno ja cestujem pravidelne práveže BA-ZA a podľa mňa by sa to dalo obmedziť... Lebo niektoré dni sú úplne ok a niektoré dosť plné...
Len to by muselo sa obmedziť štýlom ako predtým že kazde 2 hodiny by chodil expres... A to neviem či by bolo ok .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.