Ticket Equipment Ltd./TIM Ticket Issue Machines Ltd./T.I.M. 101 v sluzbach CSAD Bratislava (cca 1976-1990). Viete nieco viac?
Ahojte, vcera sa na mna usmialo stastie na blsaku na Interi. Sice som nevedel co presne kupujem a predavac nevedel uplne co vlastne predava
Podla stiktu mi bolo jasne ze je to masinka na vydavanie listkov. Na ciferniku je vyrazene Kcs a hal. Musel som to mat.
Z detstva si velmi dobre pamatam na strojceky Setright, ktore boli v kazdom autobuse CSAD. Ale TIM mi nic nehovori.
Na internete sa toho vela neda najst:
Podla tohto clanku sa mohli taketo strojceky v Ceskoslovensku vyskytovat v roku 1948 v Jihlave, alebo v 70.rokoch v Plzni. O Bratislave ziadna stopa.
https://www.busportal.cz/clanek/z-historie-odbavovacich-zarizeni-strojky-t-i-m-ticket-issue-machine-8121
https://www.busportal.cz/clanek/z-historie-odbavovacich-systemu-zajimave-jizdenky-ze-strojku-t-i-m-12432
http://www.bob-mockford.co.uk/museum/machines/tim/
Kazdopadne, ten co som nahodou kupil ma vyrobne cislo 12 a razitkuje text CSAD Bratislava. Datumovka je nastavena na den 20.11.90. Nenasiel som na nom ziaden vyrobny stitok ci oznacenie modelu, avsak na motore je 8/76. Ano, na rozdiel od vacsiny strojcekov TIM ma tento kus zakladnu s motorom, do ktorej sa zasunie. A Ano, na internete som zatial nasiel dve fotografie TIM s motorovou zakladnou + jednu s inou zakladnou. Takze ich nebude vela.
Podla motorovej zakladne by davalo zmysel ze bol namontovany napriklad v (medzinarodnej) pokladni na Autobusovej stanici. Ak viete viac info, dufam ze sa o ne podelite. Patri to k dopravnej historii Bratislavy.
Stojcek je v zachovalom stave, ale ide velmi tazko. Motor som do elektriny este nepripajal. Motor samotny je na 24 V, ale v zakladni su 2 "instalacne krabice" takze sa mozno pripajal na 220V. Kabel je odstrihnuty.
Dalsie zdroje a sovietska verzia:
https://www.worthpoint.com/worthopedia/bus-transport-mycalex-tim-ticket-946867103
https://www.ebay.com/itm/275559315688
http://www.fahrscheinwesen.de/drucker/TIM.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Setright_Machine
Budem rad ked si na nieco spomeniete
Dakujem
Ahojte, vcera sa na mna usmialo stastie na blsaku na Interi. Sice som nevedel co presne kupujem a predavac nevedel uplne co vlastne predava

Podla stiktu mi bolo jasne ze je to masinka na vydavanie listkov. Na ciferniku je vyrazene Kcs a hal. Musel som to mat.
Z detstva si velmi dobre pamatam na strojceky Setright, ktore boli v kazdom autobuse CSAD. Ale TIM mi nic nehovori.
Na internete sa toho vela neda najst:
Podla tohto clanku sa mohli taketo strojceky v Ceskoslovensku vyskytovat v roku 1948 v Jihlave, alebo v 70.rokoch v Plzni. O Bratislave ziadna stopa.
https://www.busportal.cz/clanek/z-historie-odbavovacich-zarizeni-strojky-t-i-m-ticket-issue-machine-8121
https://www.busportal.cz/clanek/z-historie-odbavovacich-systemu-zajimave-jizdenky-ze-strojku-t-i-m-12432
http://www.bob-mockford.co.uk/museum/machines/tim/
Kazdopadne, ten co som nahodou kupil ma vyrobne cislo 12 a razitkuje text CSAD Bratislava. Datumovka je nastavena na den 20.11.90. Nenasiel som na nom ziaden vyrobny stitok ci oznacenie modelu, avsak na motore je 8/76. Ano, na rozdiel od vacsiny strojcekov TIM ma tento kus zakladnu s motorom, do ktorej sa zasunie. A Ano, na internete som zatial nasiel dve fotografie TIM s motorovou zakladnou + jednu s inou zakladnou. Takze ich nebude vela.
Podla motorovej zakladne by davalo zmysel ze bol namontovany napriklad v (medzinarodnej) pokladni na Autobusovej stanici. Ak viete viac info, dufam ze sa o ne podelite. Patri to k dopravnej historii Bratislavy.
Stojcek je v zachovalom stave, ale ide velmi tazko. Motor som do elektriny este nepripajal. Motor samotny je na 24 V, ale v zakladni su 2 "instalacne krabice" takze sa mozno pripajal na 220V. Kabel je odstrihnuty.
Dalsie zdroje a sovietska verzia:
https://www.worthpoint.com/worthopedia/bus-transport-mycalex-tim-ticket-946867103
https://www.ebay.com/itm/275559315688
http://www.fahrscheinwesen.de/drucker/TIM.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Setright_Machine
Budem rad ked si na nieco spomeniete
Dakujem

Andrej
Štandardy majú len malý podiel na tom či ľudia pôjdu MHD, lebo vôbec nie sú zamerané na zásadnú vec. Zoberme si ako príklad hocijaký SOR s rokom výroby 2012+: majú menej než 15 rokov a sú nízkopodlažné a klimatizované, čiže úplne spĺňajú štandardy, ale reálne platí to že sa na nich nekoná dostatočná údržba, a o komfortnej jazde sa vôbec nedá hovoriť. A zabudnime na SORky, zoberme si príklad 4934, ktorá ešte nemá 15 rokov, čiže papierovo bola v poriadku. Na druhej strane (viď 4921), ak sa o ten majetok niekto stará, tak je to úplne v pohode. Prvý krok by malo byť aby štandardy nariadili aby sa DPB staral o jeho majetok a nevyhadzoval peniaze nezmyselne na náhradu vozidiel ktoré môžu v pohode slúžiť ďalšie roky ak sa o ne niekto stará - hlavne v dnešnej dobe kde sa o morálnej zastaralosti už ani nedá hovoriť, keďže NP, klimatizované vozidlo z roku 1997 vyzerá veľmi podobné na NP, klimatizované vozidlo z roku 2025.
Hlavný problém MHD v tomto meste je že si vôbec nič nevážime. Kúpiť drahé nové vozidlo a pot k nerobiť žiadnu údržbu naň, lebo však čo, nemôžeme ho sprevádzkovať vyše 15 rokov, je úplne choré. Takto sa normálny dopravný podnik nechová.
Navyše je dosť naivné očakávať že keď sa tieto úžasné, štandardy spĺňajúce hračky kúpia, tak všetci prestanú chodiť autom. Na mnohých linkách v tomto meste máme 15, 20, 30 minútový interval a hráme sa, že je to OK. Ak chceš, aby viac ľudí išli MHD, tak zabudni na vymyslený vekový limit autobusov a urob radšej niečo aby sa nemuseli čakať pridlho na ďalší spoj. Mňa nezaujíma či ten spoj je vykonaný vozidlom ktoré prekročilo 15ku, mňa zaujíma či je v dobrom stave a hlavne či musím naň čakať v horúčavách, v daždi, v zime. Pokiaľ toto nepochopíme v tomto meste tak nemôžeme dúfať že sa situácia vylepší, aj keby sme vozový park obnovovali každých 6 rokov ako sa Boľševika.