Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bobitwo #252379:
Ja si myslím že si, ako česi hovoria tzv. "kecálek". Najprv si motal o rezidenčnom parkovaní (teda logicky pri príchode domov z práce, lebo toto parkovanie je viazané na trvalý pobyt), teraz do toho motáš komerčné parkovanie pri práci za 4 eur (ak má rezidenčnú kartu, tak ma bonus 2 h a v Bratislave máš buď PAAS alebo neregulované).

Ešte raz sa pýtam, ak ho nenájdenie parkovania pri dome tento rok stalo 300 eur a stalo sa mu to 20x v lokalite dvory, kde je sadzba 1,5 eur cez pracovný deň v čase od 8 do 24, parkuje kamarát doma 20 hodín denne cez pracovný deň? Počas tých 20 hodín neskúšal, či sa pri dome neuvoľnilo miesto?
Reply on: bobitwo #252375:
Nemali by byť náhodou pozemky, na ktorých stoja verejné cesty, chodníky, parkoviská atď oslobodené od dane z nehnuteľnosti?
Reply on: Ike #252377:
Predstav si, že si človek čo príde domov autom po 19tej a nezaparkuje a musí parkovať inde, kde za to musí platiť. Chodíš do roboty na 6:00, takže takže ráno sa voľne miesta veľmi neobjavia. Takže ideš do roboty, končíš o 14:30 a kým prídeš MHD domov, je tak 15:30. Ja viem, ťažká matematika... A nie, v mieste jeho roboty sa nedá parkovať na (šokujúco je všetko ešte plné, keď tam prichádza) a jediná možnosť je komerčné parkovisko za 4€/h. Jeho žena vodičák nemá, deti majú všetky pod 10 rokov.
Reply on: Dispecer #252376:
Jednoduchý, pozri si tú reportáž z Občana za dverami a pochopíš, kde je problém.
Reply on: bobitwo #252344:
Počuj, ten tvoj známy kedy chodí z práce domov? Ak 20x nezaparkoval a stálo ho to 300 eur, tak to znamená že platil pokaždé 15 eur. Pri sadzbe 1,5 eur, ktorá je na dvoroch to znamená, že platil 10 h parkovania + 2 h grátis, teda 12 h. Spoplatnený čas je od 8.00 do 24.00, to chodí domov na 12.00? To mi ale nevychádza, lebo dopyt po parkovaní je po večernej špičke a štandardne na sídliskách bez PAAS (Devínska) je problém zaparkovať po 18.00 (teda silne pochybujem, že o 12.00 nezaparkoval). Ak teda pripustíme že prišiel o 18.00 a nezaparkoval, potom odchádza z domu kedy? O druhej poobede? Prečo potom nepreparkoval po rannej špičke, keď všetci išli do práce? Oplatí sa mu vôbec auto pri tom, že auto mu stojí 12 hodín denne + noc?

Tých 1000 eur za rok 2024 je tiež úlet, to by znamenalo, že každý druhý raz nezaparkoval (platí sa len pracovné dni, teda 251 dní). V roku 2025 si zlepšil bilanciu a je úspešnejší, čo vám postavili nové parkovacie priestory?

Neťaháš nás ty tak trochu za nos?
Reply on: bobitwo #252375:
Aký zmysel má vlastniť taký pozemok? 🤔
Reply on: M@trixX #252370:
Vlastním pozemok v Bratislave, na ktorom sa nachádza 13,6 parkovacieho miesta, na ktorom si robí parkovaciu politiku mesto. Patrí mi cez 430m² cesty, v rámci ktorej je aj autobusová zastávka. Patria mi aj nejaké chodníky atď. Mesto mi platí za využívanie mojich pozemkov presne 0€. Ja mu na daniach z tých pozemkov platím cez 1500€. Mesto mi odmieta zaplatiť čo i len 1 posraný cent za používanie mojich pozemkov. Hneď vedľa môjho pozemku je pozemok mesta, ktorý prenajíma za 75€ ročne/m² a nie, nie je to ani polovica komerčnej výšky nájmu za pozemok v danej oblasti. Mesto zaberá niečo cez 800m² mojich pozemkov vo forme cesty, parkoviska, chodníka a zastávky MHD. Kde sú moje prachy? Budúci svokor vlastní tiež nejaké pozemky, na jednom má časť školy, na ďalšom cesta, časť parku, bytovka atď...


No daj, koľko sa skladáš na moje parkovacie miesto, som zvedavý.
Vyzerá to tak, že Vallo má vyzývateľa:

„Nie je nič, čo mi môžeš urobiť, ani len dotknúť sa ma nemôžeš,“ prihováral sa Bombic primátorovi. „Matúš Vallo, bratino, poviem ti to bez nenávistných prejavov – uvidíme sa pred komunálnymi voľbami v roku 2026. Určite vieš, čo tým myslím, nebude sa to to páčiť.“ Dodal, že Vallo „bude škrečať, ako keby ho zdrali z kože“.

Čítajte viac: https://domov.sme.sk/c/23465269/prokuratura-s-policiou-preveruju-bombica-ci-neporusil-zakaz-sirit-nenavistne-prispevky.html
Reply on: ................ #252372:
A bezdetní rodičia sa skladajú na základné školy. Skladajú sa rodičia s deťmi bezdetným rodičom na diskotéky?

Už tá diskusia ide do bizarných rovín.
................

................

Reply on: M@trixX #252370:
Všetci sa skladajú na MHD. aj keď ju priamo nepoužívajú. Samozrejme, inak to nejde, je to správne, to len aby sa nezabudlo. Čím viac ľudí v MHD, tým menej na cestách, takže aj motorista má benefit. Ale zas ja keď idem autom do práce, aspoň nezaberám miesto v MHD. A toho miesta v nej v špičke všeobecne ozaj veľa nie je. Pre zaujímavosť, ako sa ty skladáš majiteľom omv na ich autá?
Reply on: M@trixX #252370:
Lebo robí mestu využívaním dvoch áut láskavosť.

Ja navrhujem nezostať len pri parkovacích miestach, ale chcem, aby mi mesto za 1 % trhovej ceny prenajímalo aj bytový priestor. Problém je, že potom nebude ani len na tie GO.
Reply on: bobitwo #252365:
Ak je trhova cena parkovacieho miesta 45k+, preco by si ho mal dostat od mesta za 500€ rocne? Mozno by ste si vsetci s autami toto mali zacat uvedomovat - auta su neskutocne draha zalezitost a vacsina ich mate len preto, ze sa vam aj parkovanim (takmer) zadarmo na ne vsetci skladame.
Reply on: Mhr1 #252367:
Takže koľko by som teda mal platiť za 2. auto v rodine na 4. izbový byt? Mám predať auto ja? Alebo svokor? Nikto z rodiny nejazdí do roboty autom. Takže čakám.
................

................

Reply on: Andrej #252363:
Hovorím o osobných autách, nie osobných autách vo vlastníctve súkromnej osoby. Ale áno, 11 rokov je už dosť. Beriem v úvahu aj morálnu zastaralosť. No predovšetkým, toto je len malý kúsok skladačky, súhlasím, že vek vozového parku nie je všetko. Ak by sme tu mali komplet obnovu vozového parku a šlo by o Mercedes alebo Man, no nič iné z toho čo som napísal, nepomohlo by to ničomu. Stále by to bola nekonkurencieschopná MHD a poplatky za parkovanie pre obyvateľov by boli stále výpalným. Ako som písal, to zďaleka nie je len o veku vozidiel. Ak má nejaký voz komfort na dobrej úrovni po 20 rokoch ako spomínaš, je to skôr výnimka a je to vďaka práci mechanikov a vodičov a ich starostlivosti o voz. Veľká poklona pred nimi, no toto komplexný problém, nerieši. Pod financovaná verejná doprava je problém a kým nefunguje ako má, obmedzovať IAD je nefér. Veď aj keby polovica užívateľov IAD prešla do MHD, čo je pri tej ponuke nereálne, kam by sa tam tak asi zmestili?
Reply on: bobitwo #252365:
Nevidím inú možnosť ako drasticky zvýšiť rezidenčné parkovanie za druhé auto a temer likvidačné sumy by som dal za 3.auto. Lebo mesto naozaj nie je nafukovacie, auto potrebuje temer každý, tak tí, čo sa nevedia uspokojiť s jedným, by za to mali platiť veľmi veľa.
Reply on: Andrej #252363:
Tak ja sám ten priemerný vek výrazne zhoršujem. Jedno auto 15-ročné (146000 km), druhé 28-ročné. To prvé vo vynikajúcom stave, to staršie má len 46000 km. Takže sa to nedá porovnávať s autobusmi, lebo nejde len o vek, ale aj o kilometre...
Reply on: Valec #252356:
V mojom okolí neexistuje žiadna možnosť vlastniť vlastné parkovacie miesto. Občas niečo vyskočí tak 400-500m od domu ale ceny začínajú na 45 tisíc € a majiteľ to predáva formou aukcie. Dom, kde žijem nemá žiadne vlastné parkovacie boxy, pochádza ešte z 1984, klasický panelák. V okolí je nedostatatok parkovacích miest, aj keby som si platil hodinovku, nemám kde zaparkovať po 19tej hodine koľkokrát.

Ceny služby som neurčil ja, ale mesto. Ja mu platím a služby nedostávam, je to jednoduché.

Samozrejme, ak mi povieš, ako si mám obstarať parkovavie miesto, budem len rád a nebude stáť polovicu ceny garsónky.

Teba parkovavie miesto stojí 200€, mňa stojí 13,6 parkovacieho miesta (pozemok je môj) ktoré nemôžem používať niečo cez 1000€ ročne na daniach mestu. Ak sa pýtaš, ako to je možné, tak jednoducho, pozri si reportáž od 8:28, som v tej istej situácii, len s tým rozdielom, že pozemok som zdedil. https://www.stvr.sk/televizia/archiv/14108/511939#509


#252364
Je jedno, či to je, či nie je smiešna suma, tú sumu určilo mesto. Tu neplatí, že za málo peňazí, málo muziky. Ty si tá generácia, ktorá si to mohla kúpiť. Ja aj keby som chcel si kúpiť, nemám čo si kúpiť a nemám ani kde postaviť. Takže áno, buď kľudne nad vecou, ako si si to 30 rokov splácal, že teba sa to netýka. Ja kľudne zaplatím aj 500€ ročne, ak budem mať vyhradené parkovacie miesto. Ja s tým problém nemám. Ale ubehli 3 roky a počet nových parkovacích miest, ktoré mesto vytvorilo z PAAS je 0.
Reply on: bobitwo #252352:
Ale hej, v tomto máš pravdu. Človek by čakal, že keď si platí rezidenčné parkovanie, že aj zaparkuje. Neviem ako inde, ale v Starom Ružinove po zavedení zón miesto vždy nájdem i keď nie vždy najlepšie, ale nejaké áno. To predtým nebolo, v minulosti sa bežne stalo, že naozaj nebolo kde. Istota vlastnej garáže bola vždy ukľudňujúca. Netuším, ako to vtedy robili tí, čo túto istotu nemali. Návrat v nedeľu večer musel byť pre nich vždy veľmi stresujúci. Ale ako sa tu píše aj inde, za ten kľud vlastnej garáže som musel čosi a nie málo zaplatiť. Garáž bola najprv družstevná a už keď som ju kupoval, stála vstupne ako za socíku družstevný byt. No a potom som ju 30 rokov splácal a teraz, keď je už moja, platím za elektrinu, údržbu, automatické brány, daň z nemovitosti. V porovnaní s tým je 39-50 € ročne úplne smiešna suma. Takže platí, že za málo peňazí málo muziky, ale vždy lepšie, ako za žiadne peniaze žiadna možnosť parkovať, alebo len s predraženou hodinovou sadzbou. Iste, treba stavať garážové domy, ale potom sa treba zmieriť s tým, že to nebude ani za 50 ani za 100 € ročne...
Reply on: ................ #252362:
Priemerny vek osobnych aut? Cize okolo tych 10-11 rokov?

Uplne nezmyselna poziadavka, zivotnost osobneho auta vs. autobusa sa vobec neda porovnat. Vacsina autobusov ma kvoli financnym moznostiam velkopodniku vs. sukromnej osoby vyssie ocakavania nez auto. A udrzba si tiez robi svoje. Vsak sa pozri na Mercedes 4921, co sa stane ked niekto sa o to aj stara. Ten voz ma 20 rokov ale ponuka komfortnejsiu jazdu nez hocijaky novsi SOR alebo Otokar. Aby toto bolo realne tak by sme museli nakupovat len low cost kramy od cinskych vyrobcov, a to by tiez sposobilo problemy.

Neviem preco sme v tomto meste tak posadnuti vekom autobusov. Je to nezmyselna statistika, a musime sa pozriet na ine faktory.
................

................

Chalani, kým sa výrazne nenavýši objednávka mesta na počet VZKM, aby bola adekvátna ponuka MHD v celom meste, kým sa nedokončia nové bezkolízne električkové trate, kým sa tu bavíte, či budú busy staršie ako 16 rokov alebo nie, pričom by určite nemali byť staršie ako je priemerný vek osobných áut zaregistrovaných v Bratislave a hlavne, kým máme prestupný systém, kde je bežné mať 15 či 20 minútové intervali väčšinu času premávky, dovtedy je spoplatnenie parkovania pre obyvateľov Bratislavy obyčajné výpalné. Nové vozidlá nie sú všetko, celá VHD v Bratislave je nekonkurencieschopná. Buď investujme masívne do VHD, alebo do ciest a infraštruktúry pre autá. Inak sa niet o čom baviť, žijeme v chudobnom meste.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.