Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #252367:
Takže koľko by som teda mal platiť za 2. auto v rodine na 4. izbový byt? Mám predať auto ja? Alebo svokor? Nikto z rodiny nejazdí do roboty autom. Takže čakám.
................

................

Reply on: Andrej #252363:
Hovorím o osobných autách, nie osobných autách vo vlastníctve súkromnej osoby. Ale áno, 11 rokov je už dosť. Beriem v úvahu aj morálnu zastaralosť. No predovšetkým, toto je len malý kúsok skladačky, súhlasím, že vek vozového parku nie je všetko. Ak by sme tu mali komplet obnovu vozového parku a šlo by o Mercedes alebo Man, no nič iné z toho čo som napísal, nepomohlo by to ničomu. Stále by to bola nekonkurencieschopná MHD a poplatky za parkovanie pre obyvateľov by boli stále výpalným. Ako som písal, to zďaleka nie je len o veku vozidiel. Ak má nejaký voz komfort na dobrej úrovni po 20 rokoch ako spomínaš, je to skôr výnimka a je to vďaka práci mechanikov a vodičov a ich starostlivosti o voz. Veľká poklona pred nimi, no toto komplexný problém, nerieši. Pod financovaná verejná doprava je problém a kým nefunguje ako má, obmedzovať IAD je nefér. Veď aj keby polovica užívateľov IAD prešla do MHD, čo je pri tej ponuke nereálne, kam by sa tam tak asi zmestili?
Reply on: bobitwo #252365:
Nevidím inú možnosť ako drasticky zvýšiť rezidenčné parkovanie za druhé auto a temer likvidačné sumy by som dal za 3.auto. Lebo mesto naozaj nie je nafukovacie, auto potrebuje temer každý, tak tí, čo sa nevedia uspokojiť s jedným, by za to mali platiť veľmi veľa.
Reply on: Andrej #252363:
Tak ja sám ten priemerný vek výrazne zhoršujem. Jedno auto 15-ročné (146000 km), druhé 28-ročné. To prvé vo vynikajúcom stave, to staršie má len 46000 km. Takže sa to nedá porovnávať s autobusmi, lebo nejde len o vek, ale aj o kilometre...
Reply on: Valec #252356:
V mojom okolí neexistuje žiadna možnosť vlastniť vlastné parkovacie miesto. Občas niečo vyskočí tak 400-500m od domu ale ceny začínajú na 45 tisíc € a majiteľ to predáva formou aukcie. Dom, kde žijem nemá žiadne vlastné parkovacie boxy, pochádza ešte z 1984, klasický panelák. V okolí je nedostatatok parkovacích miest, aj keby som si platil hodinovku, nemám kde zaparkovať po 19tej hodine koľkokrát.

Ceny služby som neurčil ja, ale mesto. Ja mu platím a služby nedostávam, je to jednoduché.

Samozrejme, ak mi povieš, ako si mám obstarať parkovavie miesto, budem len rád a nebude stáť polovicu ceny garsónky.

Teba parkovavie miesto stojí 200€, mňa stojí 13,6 parkovacieho miesta (pozemok je môj) ktoré nemôžem používať niečo cez 1000€ ročne na daniach mestu. Ak sa pýtaš, ako to je možné, tak jednoducho, pozri si reportáž od 8:28, som v tej istej situácii, len s tým rozdielom, že pozemok som zdedil. https://www.stvr.sk/televizia/archiv/14108/511939#509


#252364
Je jedno, či to je, či nie je smiešna suma, tú sumu určilo mesto. Tu neplatí, že za málo peňazí, málo muziky. Ty si tá generácia, ktorá si to mohla kúpiť. Ja aj keby som chcel si kúpiť, nemám čo si kúpiť a nemám ani kde postaviť. Takže áno, buď kľudne nad vecou, ako si si to 30 rokov splácal, že teba sa to netýka. Ja kľudne zaplatím aj 500€ ročne, ak budem mať vyhradené parkovacie miesto. Ja s tým problém nemám. Ale ubehli 3 roky a počet nových parkovacích miest, ktoré mesto vytvorilo z PAAS je 0.
Reply on: bobitwo #252352:
Ale hej, v tomto máš pravdu. Človek by čakal, že keď si platí rezidenčné parkovanie, že aj zaparkuje. Neviem ako inde, ale v Starom Ružinove po zavedení zón miesto vždy nájdem i keď nie vždy najlepšie, ale nejaké áno. To predtým nebolo, v minulosti sa bežne stalo, že naozaj nebolo kde. Istota vlastnej garáže bola vždy ukľudňujúca. Netuším, ako to vtedy robili tí, čo túto istotu nemali. Návrat v nedeľu večer musel byť pre nich vždy veľmi stresujúci. Ale ako sa tu píše aj inde, za ten kľud vlastnej garáže som musel čosi a nie málo zaplatiť. Garáž bola najprv družstevná a už keď som ju kupoval, stála vstupne ako za socíku družstevný byt. No a potom som ju 30 rokov splácal a teraz, keď je už moja, platím za elektrinu, údržbu, automatické brány, daň z nemovitosti. V porovnaní s tým je 39-50 € ročne úplne smiešna suma. Takže platí, že za málo peňazí málo muziky, ale vždy lepšie, ako za žiadne peniaze žiadna možnosť parkovať, alebo len s predraženou hodinovou sadzbou. Iste, treba stavať garážové domy, ale potom sa treba zmieriť s tým, že to nebude ani za 50 ani za 100 € ročne...
Reply on: ................ #252362:
Priemerny vek osobnych aut? Cize okolo tych 10-11 rokov?

Uplne nezmyselna poziadavka, zivotnost osobneho auta vs. autobusa sa vobec neda porovnat. Vacsina autobusov ma kvoli financnym moznostiam velkopodniku vs. sukromnej osoby vyssie ocakavania nez auto. A udrzba si tiez robi svoje. Vsak sa pozri na Mercedes 4921, co sa stane ked niekto sa o to aj stara. Ten voz ma 20 rokov ale ponuka komfortnejsiu jazdu nez hocijaky novsi SOR alebo Otokar. Aby toto bolo realne tak by sme museli nakupovat len low cost kramy od cinskych vyrobcov, a to by tiez sposobilo problemy.

Neviem preco sme v tomto meste tak posadnuti vekom autobusov. Je to nezmyselna statistika, a musime sa pozriet na ine faktory.
................

................

Chalani, kým sa výrazne nenavýši objednávka mesta na počet VZKM, aby bola adekvátna ponuka MHD v celom meste, kým sa nedokončia nové bezkolízne električkové trate, kým sa tu bavíte, či budú busy staršie ako 16 rokov alebo nie, pričom by určite nemali byť staršie ako je priemerný vek osobných áut zaregistrovaných v Bratislave a hlavne, kým máme prestupný systém, kde je bežné mať 15 či 20 minútové intervali väčšinu času premávky, dovtedy je spoplatnenie parkovania pre obyvateľov Bratislavy obyčajné výpalné. Nové vozidlá nie sú všetko, celá VHD v Bratislave je nekonkurencieschopná. Buď investujme masívne do VHD, alebo do ciest a infraštruktúry pre autá. Inak sa niet o čom baviť, žijeme v chudobnom meste.
Reply on: si #252360:
Ak tvoj príspevok platí, nerozumiem potom prečo sú najdrahšie pozemky na Kollarovom námestí a v historickom centre Bratislavy a nie kdesi na šedom úhori v poli za Ivankou. Ale je možné, že trh nevie, čo robí.
Reply on: Ike #252346:
"Podľa mňa si práve dokázal, že sadzby sú nízke a dopyt je väčší ako ponuka."

nuz, ako sa to vezme.... asi malokto drzi auto len pre to lebo nema co s peniazmi, skor je to o tom ze ho potrebuje na dopravu ktora je inymi prostriedkami nedostupna alebo vyrazne horsej kvality.... a myslis si ze sa nejak zasadne znizi dopyt ked zvysis cenu ? ja si myslim ze nie, pretoze toto je nieco co ma charakter dane a bez toho aby sa v meste pohli ine veci (napriklad objednanie a realizovanie viacej vozokm vo verejnej doprave a to v dlhodobejsom obdobi) sa to velmi nezmeni.... a pokial sa bude prilis tlacit na pilu tak akurat to povedie k tomu ze ta ekonomicky zaujimavejsia cast obyvatelstva a firiem sa za nejakych 20-30 rokov popresuvaju inam, kde k nim miestne podmienky budu privetivejsie....

mas to obdobne ako ked zdrazis chleba a rozky, jest proste musis a celkovy dopyt z dlhodobeho hladiska bude aj tak rovnaky....
Reply on: TomJ #252358:
Mesto neberie, ty mu ich za vopred dohodnutých podmienok dobrovoľne zaplatíš.
Reply on: Ike #252355:
A podľa teba je správne, že mesto berie peniaze za niečo, čo ti nevie zaručiť, že dostaneš?
Reply on: Valec #252356:
To porovnanie s električenkou a nezmestením sa do električky nie je úplne ekvivalentné, lebo ak sa nezmestím do električky, počkám na ďalšiu, neplatím dvakrát. Dá sa to prirovnať skôr k situácii, že električka nepríde a ja musím ísť taxíkom.
Reply on: bobitwo #252352:
Lenže zásadný rozdiel v tých porovnaniach je taký, že si platíš ročný parkovací lístok s veľmi výraznou zľavou (pre porovnanie, mňa prevádzka vlastného parkovacieho miesta v garáži pod domom vyjde ročne na 200€), ktorá hravo zohľadní, že pár krát je proste tvoja služba vykúpená.

To je teda rovnaké, ako keby si bol držiteľom MAXI Klasik a vlak by ti neprišiel, alebo máš električenku a do vozidla sa zrovna nezmestíš (úplne bežná situácia).

Ak ti táto forma nevyhovuje, plať vždy hodinové parkovné a vtedy nemáš problém s tým, že si zaplatil ale nezaparkoval... lebo ak nezaparkuješ, proste nezaplatíš. Ak by si platil reálnych 200 až 500 € (tak sa pohybujú ceny za vyhradené parkovné tam, kde ešte existuje), bola by tvoja požiadavka úplne legitímna.
Reply on: TomJ #252354:
Limitovanou emisiou lístkov by si vyriešil čo? Že by si platil komerčne pri svojom dome aj v prípade ak by si miesto našiel? Gratulujem, kedy ohlásiš kandidatúru?

Ale iné som chcel. Len potvrdzujete že sadzby sú nízke, keďže o karty je veľký záujem. Po druhé, rezidenčné parkovanie nie je výmysel Bratislavy.
Reply on: Mhr1 #252351:
Problém je, že ak v nejakej zóne je dajme tomu 100 parkovacích miest, tak mesto malo obyvateľom tejto zóny vydať toľko parkovacích kariet, aby sa tam každý zmestil. Lebo potom je jasné, že pár ľudí miesto nenájde a pôjde parkovať inde, čiže za parkovné zaplatí dvakrát. Jednoducho, ak som zaplatil ročné parkovné, očakávam, že v mojej zóne nájdem voľné miesto a nie, že pôjdem niekde inde, kde si to musím zaplatiť. Je to to isté, ako keby si mal kúpený ročný PCL a na mesiac by do tvojej dediny namiesto Arrivy jazdila len SAD DS, kde ti ten PCL bude nanič, čiže platíš dvakrát.
Reply on: Andrej #252347:
Ideálny stav je taký, kedy mesto DPB nijako dotovať nemusí, iba uhrádza náklady vyčíslené podľa vopred známeho kľúča. A vedenie DPB do tých nákladov napočíta všetko, čo na zabezpečenie prevádzky potrebuje, a teda aj odpisy vozidiel. Výsledok by teda bol identický, ako keby dopravu zabezpečoval externý dopravca, akurát zisková prirážka by bola minimálna (nie úplne nulová, aby si podnik reálne vytváral kapitál do budúcnosti), keďže dividendy majiteľovi nosiť nemusí.

Dodnes nerozumiem, prečo nákup vozidiel MHD schvaľuje mestské zastupiteľstvo a prideľuje na to kapitálovú dotáciu, pričom o nákupe vozidiel pre OLO sme nikdy ani len nepočuli. Pritom obe sú mestské firmy, obe zabezpečujú činnosti zákonom uložené samospráve.
Reply on: Mhr1 #252351:
3. Skús si to prečítať s pochopením. Ja platím mestu za službu, že môžem parkovať auto niekde, kde mesto rozhodlo, že môžem parkovať (nejaká zóna). Ale koľkokrát sa stalo, že som prišiel, napriek tomu, že mám riadne zaplatené, tak nemám kde parkovať a musím platiť extra a mesto sa tvári, že to je v poriadku. To je niečo, ako keby som si kúpil lístok na vlak a on neprišiel a ZSSK by povedalo, že však chod SAD, ale peniaze ti nevrátime. Alebo si pošlem SMS lístok (musím ho mať potvrdený, už keď nastupujem do MHD) a MHD nepríde a lístok pri prepadne. Alebo mestu platím odvoz smetí a oni ich nevynesú, namiesto toho povedia, že si máš zavolať smetiarov, aby to vyniesli a zaplatiť im. Alebo si kúpim vstup do plavárne a tam ma zastaví chlapík, že je plno, mám ísť inde.
Reply on: bobitwo #252344:
1. Ak máš svoje parkovanie, ako napr. ja v garáži, ročný poplatok platiť nemusíš.
2. Ja si ho ale dobrovoľne platím, veď potrebujem pred domom nakladať/vykladať, alebo prichystať si auto, keď napr. skoro ráno cestujem. A potrebujem minúty pre remeselníkov i návštevy. Alebo, keď príde rodina z Česka na viac dní, schovám ich do garáže a ja stojím vo svojej zóne. 39 € za rok mi nepripadá ako suma, ktorá by stála za reč. Veď dnes sme so ženou vo foodcourte na ASMN dali za obed čosi cez 20 €...
3. Ako ti píšu aj iní, je síce ústavné právo kúpiť si auto, lebo je to legálny tovar, ale čo s ním urobíš, kam ho zaparkuješ, je len a len tvoj problém. Predstav si, že by si si kúpil nábytok, posteľ, nechal to doviezť pred dom, čo sa ti páči a tvrdil by si, že ti majú prideliť byt, aby si si ho mal kam dať. Rovnako kôň - je legálne si ho kúpiť? Samozrejme, že áno. A teraz si predstav, že by si ho priniesol na sídlisko, priviazal by si ho ku stromu a nechal ho pásť na mestskom trávniku? Že je to absurdné? No úplne rovnako, ako dožadovať sa práva na parkovanie.
Reply on: Ike #252349:
Tak isto neexistuje ústavné právo ani na MHD.

Ale zopakujem ešte raz, lebo evidentne nechceš chápať. Ja mestu musím platiť za to že mám auto a mesto určilo, kde môžem parkovať. Teda mesto má zabezpečiť, aby som mohol parkovať, kde mi to určilo. Ak nie, ide o nedovolené obohacovanie = krádež.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.