Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: upravovač fotiek #252419:
Keď už sme pri dlhých električkach...
Koľko má A/B/C článok na dĺžku u 29T???
Reply on: upravovač fotiek #252419:
čo akože zmení tých 18cm rozdielu?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

OK, už ma to štve že je ticho. Budú nové tramvaje pre Bratislavu dlhé 48,35m alebo 48,53m? Tentokrát som ako vzor zobral Škodu ForCity Smart 36T/37T/38T, samozrejme je to upravené, nie kópia.

Reply on: Ma178rek #252417:
Nie, to je niekoľkodňová novinka.
Reply on: Klepeto #252416:
Na zastávke je aj terčík s L4 či to už bolo dávnejšie??
Reply on: SixSixTrooper #252415:
Áno boli tu asi hodinu poobede uverejnené nové CP L4 a petržalských bus liniek, ktoré mali nové zastávky. Platnosť od 29.3.25 L4 Vodná veža (Vydrica) a pre busy Jungmanova. No potom zmyzli, tak nech sa vyjadria módi fóra čo je to za chaos.
Reply on: Qwertzuiop #252414:
V dispeč. fóre o tom niečo je
Ževraj by od 29.3. mala byť sprevádzkovaná zastávka Vydrica (Vodná veža). Čítal som na Skyscraper City v sekcii Vydrica. Vie o tom niekto niečo? Či je to pravda alebo nejaké detaily. Dík : )
Ticket Equipment Ltd./TIM Ticket Issue Machines Ltd./T.I.M. 101 v sluzbach CSAD Bratislava (cca 1976-1990). Viete nieco viac?

Ahojte, vcera sa na mna usmialo stastie na blsaku na Interi. Sice som nevedel co presne kupujem a predavac nevedel uplne co vlastne predava 🙂
Podla stiktu mi bolo jasne ze je to masinka na vydavanie listkov. Na ciferniku je vyrazene Kcs a hal. Musel som to mat.

Z detstva si velmi dobre pamatam na strojceky Setright, ktore boli v kazdom autobuse CSAD. Ale TIM mi nic nehovori.

Na internete sa toho vela neda najst:
Podla tohto clanku sa mohli taketo strojceky v Ceskoslovensku vyskytovat v roku 1948 v Jihlave, alebo v 70.rokoch v Plzni. O Bratislave ziadna stopa.
https://www.busportal.cz/clanek/z-historie-odbavovacich-zarizeni-strojky-t-i-m-ticket-issue-machine-8121
https://www.busportal.cz/clanek/z-historie-odbavovacich-systemu-zajimave-jizdenky-ze-strojku-t-i-m-12432
http://www.bob-mockford.co.uk/museum/machines/tim/

Kazdopadne, ten co som nahodou kupil ma vyrobne cislo 12 a razitkuje text CSAD Bratislava. Datumovka je nastavena na den 20.11.90. Nenasiel som na nom ziaden vyrobny stitok ci oznacenie modelu, avsak na motore je 8/76. Ano, na rozdiel od vacsiny strojcekov TIM ma tento kus zakladnu s motorom, do ktorej sa zasunie. A Ano, na internete som zatial nasiel dve fotografie TIM s motorovou zakladnou + jednu s inou zakladnou. Takze ich nebude vela.

Podla motorovej zakladne by davalo zmysel ze bol namontovany napriklad v (medzinarodnej) pokladni na Autobusovej stanici. Ak viete viac info, dufam ze sa o ne podelite. Patri to k dopravnej historii Bratislavy.
Stojcek je v zachovalom stave, ale ide velmi tazko. Motor som do elektriny este nepripajal. Motor samotny je na 24 V, ale v zakladni su 2 "instalacne krabice" takze sa mozno pripajal na 220V. Kabel je odstrihnuty.

Dalsie zdroje a sovietska verzia:
https://www.worthpoint.com/worthopedia/bus-transport-mycalex-tim-ticket-946867103
https://www.ebay.com/itm/275559315688
http://www.fahrscheinwesen.de/drucker/TIM.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Setright_Machine

Budem rad ked si na nieco spomeniete 🙂 Dakujem
Reply on: SixSixTrooper #252231:
Neviem či ste ma pochopili ako som myslel ale je to už jedno keďže odpoveď (alebo ktoré číslo ma ktorú farbu) už poznám. S použitím internetu sa to dá celkom jednoducho:).
Keď chcete môžem to tu vypísať
Reply on: M@trixX #252370:
Ak bude parkovné jediný príjem mesta zo mňa ako občana s trvalým pobytom a vlastným bytom, tak nech je trhová cena za parkovanie. Inak je takáto úvaha neprimeraná.
Reply on: bobitwo #252406:
"A je aj otázkou času, či Tesco nezpoplatní tie parkoviská. "
to nie je ci, ale je to cista istota.... pretoze aj tam kde nejake to zdielanie priestoru na parkovanie pred obchodom do zavedenia paas fungovalo bez vacsich problemov a konfliktov, tak zavedenie paas vytvori taky tlak na nespoplatnene priestory ze pokial to obchod nezacne regulovat, tak tam nebude ostavat miesto pre jeho vlastnych zakaznikov (teda pre to pre co to ten obchod vlastne ma)
Reply on: Dadino #252407:
Vyzerá to teda na lowcostové opravy zastávok v roku 2025 🤐
Reply on: B K #252293:
Dneska som tam videl uložených pár obrubníkov a teda sú klasické betónové.
Reply on: tbus #252405:
Nechodíme vždy spolu. To je jedna vec. Druhá vec, je to len otázka času, kedy PAAS príde aj ku mne. Z posledných 5 , pri 3 pokusoch, čo som prišiel domov po 22hej, tak som šlapal domov cca 1,5km, lebo bližšie nebolo nikde voľno a to som si dával nie jedno kolečko. Aj to bol problém nájsť niečo. Pomaly to vyzerá tak, že auto takto neskoro v noci budem musieť nechať v Danubia, či veľkom Tescu vedľa, to je 2,7km, resp. 3km podľa navigácie. To je 40-45 minút pešo. Samozrejme, môžeš povedať, že je tam MHD, ale 98 jazdí každých 15 minút, 91 každých 20 minút. A je aj otázkou času, či Tesco nezpoplatní tie parkoviská.
Reply on: bobitwo #252404:
zober kamarata tvojim autom, vyriesi sa jeho parkovanie a tebe doplati polku za benzin, profit
Reply on: Andrej #252402:
Ak sa rieši MHD, ja chodím tiež na divokú vodu do Čunova okrem iného. Teda požadujem, aby som po BA vedel cestovať pomocou MHD s mojím kajakom na divokú vodu, rozmery 275x67x35cm a športovým kajakom 400x60x45cm a morským kajakom 515x55x45cm. Samozrejme, musí to byť bezpečné aj pre cestujúcich kajaky vážia od 20kg hore, okrem športového, ale ten je z karbónu a nový stojí 2500€, tak nech sa tomu nič nestane. Tak isto požadujem, aby na Divokú vodu jazdil v od mája - októbra autobus aspoň každých 20 minút a aby posledný nešiel o 19:04, ale až o 23:04 a aby boli zabezpečené aj nočáky. Ak mi teda niekto tvrdí, že nemám jazdiť autom, ale MHD.
Reply on: Andrej #252402:
ja by som len dodal, ze nejaky prijemnejsi interval medzi spojmi je jedna vec (aj ked zas neda sa ocakavat ze do hornej-dolnej s 5 obyvatelmi bude nieco chodit co 5 minut, tam by sa skor hodilo nieco ako zvozovy mikrobus na zavolanie/ako pripoj k niecomu kapacitnemu kde to ma zmysel); dalsia vec je naplnenie spojov, pokial vozim substrat ktory sa sam nerozhoduje a je mu to jedno, tak sa snazim naplnit kazde vozidlo kolko sa zmesti pretoze tak mi jednotkovy naklad na prepravu kusu substratu vyde najlacnejsie, avsak ked sa substrat zacne sam rozhodovat, tak sa mu kopcom napechovanemu velmi pacit nebude....
a tretia vec je este aj dlzka prepravy substratu, preprava spojmi typu Mn povymetajuc kazdu vrbu dokola bude (s vynimkou dopravcu) pre kazdeho menej zaujimava ako ked je k dispozicii priamo iduci Nex 😃

a smutne je ze toto mesto sa k tomuto problemu stavia sposobom ze ked mne zdochla koza tak nech zdochne aj susedovi a miesto toho aby riesilo pouzitelnost VHD tak len zneprijemnuje vsetkymi moznymi sposobmi zivot tym co si problematiku dopravy riesia v ramci moznosti po svojej osi.... (a popri tom este celkom uspesne sabotuje aj tu dopravu verejnu)
Reply on: Ike #252400:
4) "Namiesto toho môže (a teraz premosťujem na začiatok) kúpovať vozidlá v súlade so štandardami." Čiže ak budeme rešpektovať štandardy (vyraďovať vozidlá čo majú viac než 15 rokov), zrazu všetci opustia auto a pôjdu MHD?

Štandardy majú len malý podiel na tom či ľudia pôjdu MHD, lebo vôbec nie sú zamerané na zásadnú vec. Zoberme si ako príklad hocijaký SOR s rokom výroby 2012+: majú menej než 15 rokov a sú nízkopodlažné a klimatizované, čiže úplne spĺňajú štandardy, ale reálne platí to že sa na nich nekoná dostatočná údržba, a o komfortnej jazde sa vôbec nedá hovoriť. A zabudnime na SORky, zoberme si príklad 4934, ktorá ešte nemá 15 rokov, čiže papierovo bola v poriadku. Na druhej strane (viď 4921), ak sa o ten majetok niekto stará, tak je to úplne v pohode. Prvý krok by malo byť aby štandardy nariadili aby sa DPB staral o jeho majetok a nevyhadzoval peniaze nezmyselne na náhradu vozidiel ktoré môžu v pohode slúžiť ďalšie roky ak sa o ne niekto stará - hlavne v dnešnej dobe kde sa o morálnej zastaralosti už ani nedá hovoriť, keďže NP, klimatizované vozidlo z roku 1997 vyzerá veľmi podobné na NP, klimatizované vozidlo z roku 2025.

Hlavný problém MHD v tomto meste je že si vôbec nič nevážime. Kúpiť drahé nové vozidlo a pot k nerobiť žiadnu údržbu naň, lebo však čo, nemôžeme ho sprevádzkovať vyše 15 rokov, je úplne choré. Takto sa normálny dopravný podnik nechová.

Navyše je dosť naivné očakávať že keď sa tieto úžasné, štandardy spĺňajúce hračky kúpia, tak všetci prestanú chodiť autom. Na mnohých linkách v tomto meste máme 15, 20, 30 minútový interval a hráme sa, že je to OK. Ak chceš, aby viac ľudí išli MHD, tak zabudni na vymyslený vekový limit autobusov a urob radšej niečo aby sa nemuseli čakať pridlho na ďalší spoj. Mňa nezaujíma či ten spoj je vykonaný vozidlom ktoré prekročilo 15ku, mňa zaujíma či je v dobrom stave a hlavne či musím naň čakať v horúčavách, v daždi, v zime. Pokiaľ toto nepochopíme v tomto meste tak nemôžeme dúfať že sa situácia vylepší, aj keby sme vozový park obnovovali každých 6 rokov ako sa Boľševika.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.